Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäisitkö huonoa, jos uskovainen tuttusi toisi lapsellesi

Vierailija

taulun, jossa toivotettaisiin lapselle enkelin suojelusta?? Itse olen uskossa ja mietin tässä, mitähän ei-uskova perhe tykkäisi tällaisesta lahjasta...

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Tämä perhehän, johon ap oli enkelitaulua viemässä, kuuluu kirkkoon. Minusta on ihan ok että kummi vie kristillisen lahjan. Siis jos kummilapsi on kastettu ja kuuluu vanhempiensa ohella kirkkoon. Silloinhan kaikki ainakin antavat ymmärtää olevansa kristittyjä!

Jos on ateisti, niin ei kasta lastaan, ei kuulu kirkkoon eikä lapsella ole kummeja. Silloin ei myöskään tarvitse murhetia mahdollisisita epämieluisista kummilahjoista.

Vierailija:

Lainaus:

Olen siis ateisti. Miksi aina pitää kunnioittaa ns. uskovien uskoa eikä meidän ei-uskovien uskoa?

Vierailija

Laitettiin se alakerran vessan seinälle, se tuntui sopivimmalta paikalta, kun siellä käy kusella vaan miehen kaverit kun niillä on jotain illanviettoja... Kun anoppi tulee kylään, otetaan varmuuden vuoksi siks aikaa pois, ettei loukkaannu.

Vierailija

nuo Enkelin Eväspussin enkelit on tosi somia ja monelle mieleen, vaikkei teksti nyt aivan ideologian mukainen olisikaan. Minä ilahtuisin, tosin uskon itsekin :o)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tämä perhehän, johon ap oli enkelitaulua viemässä, kuuluu kirkkoon. Minusta on ihan ok että kummi vie kristillisen lahjan. Siis jos kummilapsi on kastettu ja kuuluu vanhempiensa ohella kirkkoon. Silloinhan kaikki ainakin antavat ymmärtää olevansa kristittyjä!

Jos on ateisti, niin ei kasta lastaan, ei kuulu kirkkoon eikä lapsella ole kummeja. Silloin ei myöskään tarvitse murhetia mahdollisisita epämieluisista kummilahjoista.

Vierailija:

Lainaus:

Olen siis ateisti. Miksi aina pitää kunnioittaa ns. uskovien uskoa eikä meidän ei-uskovien uskoa?

Ja todella loukkaantuisin ja olen loukkaantunutkin.

Miehen sisko nimittäin selittää satuja pojillemme Jeesuksesta yms. " Taivaan isä on luonut meidät kaikki; Kun kuolemme, menemme taivaaseen; Jos olemme pahoja, joudumme helvettiin..."

Hermot palaa.

Vierailija

sopiiko että tuot kristillisen lahjan? Reilu peli? Oletteko muuten jutelleet uskonasioista tän perheen kanssa, tietääkö ne siis sun vakaumuksen, teidätkö heidän?

Minusta ikinä lahjaksi ei saa antaa " käännytystä" vaan lahjan (kuten tietenki muunkin kanssakäymisen!) pitää olla toisen rajoja kunnioittava!

Vierailija

Totta puhut. On kyllä eroa onko se enkeli jostain kristillisestä kirjakaupasta vai noita Enkelin Eväspussin tms enkeleitä. Meilläkään ei ole mitään uskovaista kotia, mutta makuuhuoneessa on kolme keramiikkaenkeliä ja jouluna niitä enkeleitä vasta onkin! Niitä on kuusessa ja ovessa ja ikkunoissa ja ties missä pöydänkulmilla.

Vierailija

Minä itse olen lestadiolainen (esikois). Kyseisen perheen äiti on myös kulkenut näissä piireissä, mutta luopunut niistä mentyään ei-lessun kanssa naimisiin.

Pariskunta kuuluu luterilaiseen kirkkoon, kuten minäkin, mutta tietääkseni eivät ole kovin aktiivisia jäseniä. Tuo taulu oli vaan niin nätti että teki mieli ostaa. Enkelin eväspussin tuotteita, jos joku sattuu tietämään liikkeen.

Vierailija

Eikös kummiksi lupautuminen ole nimenomaan sitä, että lupaa osallistua lapsen kristilliseen kasvatukseen. Siis jos kummi tuo, ei sitä voi katsoa pahalla, koska hän on papin edessä ja sukujen läsnäollessa sen luvannut!

Meillä ainakin toivotaan lapselle kaikkea hyvää, olipa se kristillistä tai rahaa tai mitä tahansa. Siis enkelitaulut meille tervetulleita. Ja jos ihminen on uskossa ja on edelleen ystäväni, olen siis hyväksynyt hänen uskonsa. En pidä sitä uskonnon tyrkyttämisenä, jos hän lapselle tuo uskoonsa liittyvän lahjan.

Vierailija

Mullakin kaveri, joka eronnut kirkosta ja sen pikkutytön ovessa on vaaleanpunainen enkeli ja kotona paljon enkelikoristeita. Tosin tämä äiti harrastaa mm. astrologiaa, joten siellä nämä enkelit ovat kanssa suosittuja.

Vierailija

Olisi se minusta ehkä hiukan loukkaavaa, jos joku meille uskonnollisia juttuja lahjoittaisi. Eivät sellaiset (kirjat, taulut) ainakaan käyttöön tulisi, pistäisin ne kaappiin josta lapsi saisi itse sitten ne ottaa esille, jos isompana vaikka tulisi uskoon tai jotain...

Vierailija

KUMMI ei voisi viedä kristillistä lahjaa kummilapselleen. Miksi ihmeessä kuulutte oikein kirkkoon ja haluatte kummeja, jos ette edes ymmärrä mitä se tarkoittaa ensisijaisesti?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat