Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantaita ELOkuiset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla oli vuosi sitten jokapäivänen päänsärky/pahimmillaan migreeni, johon eivät lääkkeet auttaneet. Kävin pari kertaa kiropraktikolla (koulutetulla) ja se naksautteli mun nikamat oikeisiin asentoihin. Sen jälkeen tein niska-hartia-selkä treeniä salilla säännöllisesti ja päänsäryt pysyivät poissa melko hyvin. Mulla tuohon päänsärkyyn oli syynä liian suora selkäranka, eli se luonnollinen S-kaari oli liian loiva ja niskassa nikamat painoivat toisiaan ja aiheuttivat jännitystä.

Vierailija

Eilen illalla otti mulle hieman väsymyksen puolelle. Sofialla on välillä joku " ongelma" tuon vasemman rinnan kanssa. Maitoa tulee hyvin, mutta ote irtoaa, ja sitten tulee huutoa, tosin en nyt ole varma johtuuko huuto otteen irtoamisesta vai toisin päin... Jokatapauksessa tätä tapahtuu oli asento mikä hyvänsä ja maitoakin tuosta rinnasta tulee ihan reilusti.

Eilen käytiin tytön kanssa myös mun entisellä työpaikalla hoitamassa asioita ja olihan ne tädit ihan ihastuksissaan tähän meidän tummakutriseen neitokaiseen ja Sofia vielä hymyilikin heille.

Eilen ja tänään nämä aamupäikkäreille laittamiset ovat olleet helppoja, Sofia syö itsensä uneen eikä paljon haittaa päällysvaatteiden pukemisetkaan. Vaunuihin kun pääsee, niin uni on jo silmässä, ei tarvitse edes heijata vaunuja. Toisinaan taas ulkona pitää olla puolisen tuntia nukuttamassa ja ensimmäisen tunnin ajan vähän väliä nukuttamassa uudelleen.

Säästä: mä taas nautin, kun on oikein kunnolla syksyiset ilmat, on oikein lupa olla kotosalla ja tehdä kaikkea mukavaa, kuten lukea ja syödä suklaata/muita herkkuja ja poltella kynttilöitä. Ja ulkona taas on kivaa, kun taivas on tumma ja tuuli tuivertaa ja lehdet pyörii jaloissa.

Takavasemmalle poistun, mukavaa perjantain jatkoa!

Vierailija

En olekaan pitkään aikaan (ainakaan päivään ;-) heh) pinoutunut, on ollut kaikenlaista kiirusta.

Eilen sitten käytiin Miron kanssa lääkärissä. Meidän omalääkäri, joka on myös neuvolalääkäri, sanoi silloin neuvolakäynnillä, että hän kirjoittaa sitä Metopramia jos tarve tulee (jos siis oksentaminen lisääntyy/painon nousu alkaa pysähtyä tms...). No, Miron toissailta meni niin, että huudettiin 4 tuntia. Syötiin ja suihkutettiin syömiset ulos ja taas syötiin ja taas lensi kaaressa ulos jne... Huutoa, oksentamista ja syömistä ja huutoa ja oksentamista ja syömistä... *huh* Oli se rankkaa, mutta kun viimein sain Miron nukahtamaan sitteriin klo 0:18, en uskaltanut siirtää poikaa sitteristä pois, joten nostin sitterissä sänkyyn ;-) Nukkuikin sitten 6½ tuntia putkeen =)

Mutta mutta... Meillä siis tämä kaarioksennusongelma on tässä pikkuhiljaa jälleen pahentunut.

Meidän omalääkäri/neuvolalääkäri on tämän viikon lomalla, joten päästiin eri lääkärille, joka ihmetteli heti tuota Metopramia. Sanoi, että sitä ei ole vauvojen annoksella, on olemassa pillereinä ja suppoina ja supot ovat aikuisten annoksille. Sanoi, että Pepsidiä ja vaikka mitä on joskus muinoin mikstuuraksi tehty vauvoille, mutta ei ole enää olemassa - vanhanaikaista kuulemma.

No, entisen refluksi-diagnoosin sijaan Miron diagnoosiksi tuli lastenlääkärin puhelinkonsultaation jälkeen MAHAPORTIN AHTAUMA! Mikäli olen oikein ymmärtänyt, se hoidetaan leikkauksella *apua*. Lääkäri teki meistä lähetteen TAYS:in lastenklinikalle lastenlääkärin kehoituksesta ja sinne sitten pääsemme kuulemma piakkoin ultraan. Sitten nähdään mitä sitten tapahtuukaan.

Ensiavuksi nyt lääkäri neuvoi ostamaan sitä Gaviscon-lääkettä ja kyllä se nyt tuntui Miroa auttavan. Huomattavasti paremmin pysyi ruoka sisällä, illalla ei ollut huutokonserttia kuin korkeintaan tunti yhteensä ja Miro nukahti jälleen tyytyväisenä itse omaan sänkyynsä. Tosin vasta lähempänä klo 1 yöllä, johtuen siitä, että nukkui tosi paljon päivällä - varmaankin oli ihan rätti edellisehtoon monen tunnin huutourakasta.

Mutta tämmöisiä kuulumisia tänne. Nyt sitten jännitetään, koska kutsu TAYSiin tulee.

Huomenna Miro saa virallisesti nimensä, joten tänään on ohjelmassa siivousta ja leipomista.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Unna ja Miro 7viikkoa

Vierailija

Hiljaista on ja pimeää, ulkona sataa ja myrskyää.

(Olipas runollista)

Eilen sammuin kuin saunalyhty yhdeksältä lasten kanssa, joten jäi sitten Elokuunvauva soittamatta. En kuitenkaan ole unohtanut sua, jos nyt kiireiltäsi ehdit tänne kurkkimaan, olen kyllä kohta menossa niitä sun tiramisuja tekemään. Eilen en ehtinyt koneelle ollenkaan, joten luin pinon vasta äsken. Kokeilin eilen niitä koristeltuja sokeripaloja, vähän oli ehkä turhan löysä mössö, mutta jonkinlaisia sydämiä onnistuin saamaan aikaiseksi.

Vauva nukkuu vielä, pitäisköhän käydä jotain syömässä, on niin nälkä kun nukahdin aikaisin. Oiskohan sillä laihduttava vaikutus, jos malttaisi mennä nukkumaan aina aikaisin...*pohtii*

Mulla tulee löpistyä aina puuta heinää, vauvan kanssa menee tosi hienosti, se ei kyllä juuri koskaan itke.

Vanhimmat tytöt on nyt serkullaan syyslomaa viettämässä ja kyllä huomaa eron, on hiljaista ja siistiä, eikä itsellä paljon mitään tekemistä. Pyykkiä ei tule juuri ollenkaan ja ruoankulutus on minimaalista=)

No...nyt keittiö kutsuu...

Vierailija

Hei vaan kaikille!

Ensimmäistä kertaa kirjoitan pojan syntymän jälkeen...Mulla siis L.A .oli 29.8 ja pitkä poika syntyi lopulta 6.9. Pituutta oli 53 cm ja painoa hienot 3,655kg.

Synnytys sujui kaikin puolin hyvin. Ollaan kotiuduttu ja arki on lähtenyt sujumaan kivasti.

Sunnuntaina meilläkin ristiäiset, poika saa kolme nimeä, kaksi jälkimmäistä kulkee mieheni suvussa, en voi paljastaa sitä vielä, koska haluamme sen olevan kaikille yllätys, ja pojan tuleva kummi tunnistaa minut täältä:) Joten malttia!!!

Mukavaa syksyä, ja ensilumen odotusta kaikille elokuulaisille!!!

Vierailija

Pikaisesti koneella. Toivottavasti Miro pääsee nopeasti lekurille niin saatte pojan terveeksi! Oma serkkupoikani (nyt jo 22v.) on ensimmäisiä satakunnan alueella leikattuja mahaporttiahtaumapotilaita... Ikää silloin oli serkulla 6vkoa ja toipui hyvin leikkauksesta. Nyt on pojalla pituutta 180cm ja painoo 120kg. Että ei mikään pienokainen!!!!

Aika yleisiä nuo leikkaukset nykypäivänä ovat käsittääkseni ja toipuminen nopeaa. Eihän se kivalta tunnu että oman pienokainen sairaalassa makaa viisi päivää mutta pääasia että tulee terveeksi!!

Meillä siis odotellaan maitoallergiatuloksia jos mekin tästä oksentelusta päästäis! Onneksi meillä ei mahaa huudeta mutta vierastetaan muita immeisiä...

Vierailija

Olisko sulla Hb matalalla? Mulla on koko Miron eliniän särkenyt päätä. Mähän menetin paljon verta synnytyksessä ja veritankkaus jäi tekemättä. Rautatabuja olen syönyt, pinaattikeittoa, pihvejä... Ei vaan nouse. Olin jälkitarkastuksessa maanantaina ja pikamittarilla 117 hb. Sitten tiistaina menin verikokeille ja Hb oli vain 109 ja melkein kaikki muutkin veriarvot päin hemmettiä. Nyt täytyy vain syödä sitä rautaa ja jos ei ala nousta, niin veritankkaukselle sitten.

Siihen päänsärkyyn ei tosiaan särkylääkkeet auta ja se on kyllä kamalaa, sykkivää, koko päätä jyhmivää särkyä.

Vierailija

Ei tämä johdu mun hb ainakaan, synnytyksen jälkeen oli 124, 1kk synnytyksestä oli 146 ja viikko sitten jälkitarkastuksessa 152. Minulla on aina ollut tosi hyvä hb.

Verensokereirakin epäilin ja hain anopilta mittarit kotiin lainaan, mutta ei niissä ole mitään ihan normaalit lukemat...

veikkaan niska-hartia seudun jäykkyyttä joka säteilee sitten 24h päähän, on joskus aikasemmin ollut samanlainen ja meni niin pahaksi että en enään nukkunut yhtään, joten nyt olen ns. ajoissa menossa lääkäriin...

Voi että kaikkea sitä pitääkin pikuisella olla, toivottavasti pääsette tutkimuksiin pian ja saa pieni mies oikean hoidon ja lääkkeet:)

###Iina lähettää paljon Haleja###

marraspallo

Vierailija

ja se on taas perjantai, mihin ihmeeseen nämä viikot kuluu????

Olen itse kärsinyt ihan kamalasta päänsärystä nyt neljäs päivä menossa joten iltapäivällä nokka kohti lääkäriä, ei auta panadol, panacod ja muutahan en voi ottaa kun imetän...

Mies oli ihana eilen kun teki iltapalaksi pizzaa niin kysy tuleeko mun pizzaan muuta kuin muutama burana:)

iina-inkkari on nyt käsittänyt nukkumisen ihanuuden ihan kunnolla ainakin toistaiseksi:) unilleen käy n.22 huudon kera tai ilman, ihan miten on väsynyt niin sen mukaan mennään...syömään herää yleensä 04-06 välillä ja jatkaa uniaan vielä tuonne 9-11 asti. Jotenkin sitä vaan itsekkin on kuin uusi ihminen kun saa nukkua pitkän pätkän,paitsi nyt kun päätä jomottaa ihan kokoajan:(

Olen tässä pähkäillyt että mistä Iinalle lomamatkalle kesävaatteita kun ei viitsisi ostaa viikon takia pieniä kesävaatteita, kun edelliset lapset on syntyneet talvella niin ei ole näin pieni kesävaatteita, no onneksi ystäväni soitti eilen jolla kolme tyttöä että tarvitsetko lomavaatetta Iinalle vai laitanko varastoon, tarvitaan kyllä kiitos!!! Ja ihana pieniä mekkoja ja kesähepeneita saimmekin lainaan joilla neiti varmaan viikon pärjää lomalla...

Jännittävää aikaa eletään, naapuriin on tulossa vauva myös mutta ei millään hänkään tahdo luopua masu-yksiöstään, joten käynnistykseen ovat menossa tänään:) Taitaa tässä meidän pihapiirissä nämä masuvauvat olla sen verran laiskoja että kaikki pitää käynnistää ja savustaa pois masuistaan...

Mutta nyt pitää mennä kun rikka-imurin ääni kuuluu lastenhuoneesta, ja mitähän sieltä siivotaan????

Marraspallo ja Iina

Vierailija

Onpas kurja syysilma.

Tänään onkin paljon tekemistä. Ristiäiset on huomenna ja leipomisia riittää. Onneksi on niin ihania ystäviä jotka ovat ojentaneet auttavan kätensä! =DDD

Lintu75: unohdin eilen soittaa kun puuhastelin niin paljon kaikenlaista yömyöhään, soittelen tossa puolepäivän aikaan niin sovitaan siitä illemmasta! yritin eilen väsätä " sokerimassasta" (tomusokeria ja vettä, olisko pitänyt lisätä vielä jotain muuta?) jonkun vauva aiheisen koristeen kakun päälle...Juu ei onnistunut...siinä on takuulla joku jippo mitä en keksinyt! Käyn sitten ostamassa jonkun tossun tai vauvakoristeen kaupasta...

Janinalla alkoi taas silmätulehdus, toivotaan että saan huomiseksi laantumaan... =(

Nyt meen kotihommiin ja leipomaan...mukavaa alkavaa viikonloppua!

Vierailija

että pääsen hommiin..

Sitä munan valkuaista mietin tossa aamulla, mutta en ollut varma ja en sitten vielä kokeillut... kiitokset Lintu75! =) nyt alkaa neiti väsyä...

eikun leipomaan!

Vierailija

Ei ollut vielä pinoa, joten tein sitten kaksi =) Jätetään tuo toinen keräämään pölyä...

Meillä sataa ja paljon. Olen lähdössä Jyväskylään. Paljon asioita hoidettavana, mm. se auton rengas (eilinen pino). Tyttö (siis isompi) pitäis vielä kaverille viikonlopuksi. Jotain opiskeluasioita hoitaa ja vähän shoppailua ehkä. Tyttö heräs ekan kerran yhden aikoihin, mutta sen jälkeen vielä kolme kertaa ennen aamuherätystä. Nyt väsyttää. Herättiin ylös asti tossa tunti sitten, enniä alkaa jo väsyttää. No, autossa osaa onneksi nukkua hienosti. Täytyy alkaa tekeen lähtöä...

Mukavaa päivää kaikille!

Kukka ja Enni 2 kk+

Vierailija

tultiin tänne mummulaan kyläileen 3km päähän:) saa mummu hoidella lapsia ja äippä surffata, no molemmat nukkuu just nyt. Viime yö meni aika poskelleen esikoinen nukahti vasta puo11, vauva vähän sitä ennen. Eka herätys klo 2, toinen klo5 ja kolmas klo7, ne välit sitten pyöriskelin, kun iski flunssa toissa iltana. Selällään särki päätä ja lkylellään valu räkä:) joten valvoessa meni meikäläisen yö.

No jospa sitä sais viikonloppuna levättyä kun mieskin hoitamassa muksuja.

jaahas taustalle lukemaan muiden kuulumiset kun meille ei sen kummempaa kuulu

tiiku ja muksut

Vierailija

Hoitaja soitti, hänellä oli meidän lähete käsissään ja halusi kysellä vielä minulta ennenkuin meni lähetteen kanssa lääkärin luokse.

Kerroin, että päivät menee paremmin, illalla sitä suihkuoksennusta sitten tulee, joten kyllä me pärjätään - kun hoitaja kyseli huolestuneena, täytyisikö meidän jo tänään sinne päästä.

Sanoi sitten, että IHAN MILLOIN VAAN siltä tuntuukin, voimme hypätä autoon ja mennä soittamatta lastenklinikan oven taakse, oli sitten yö tai päivä ja he sitten soittavat päivystävän ultraajan paikalle tekemään Mirolle ultraa.

Mutta tuskin siihen joudutaan *sormet ja varpaat ristissä toivoo*,vaan eiköhän me pystytä odottamaan sitä aikaa, mikä meille sieltä varataan. Sanoi, että saattaapi tulla vaikka maanantaille, ei mitään tiedä. Soittavat sitten, jos aika ei kirjeellä ehdi, mutta että kyllä näin pienelle pian aika tulee.

Ihana on tietää, että asia otetaan tosissaan ja että sille aletaan tehdä jotakin. Ja tosiaan, JOS se ahtauma on siellä iso, niin leikkaus on siihen sitten kuulemma se ainut hoito. Hui. Kyllä äitiä nyt vähän jännittää ja pelottaa.

Suoraan sanottuna huomiset ristiäiset ei kiinnosta sitten tippaakaan. Enemmän nyt on huolissaan Mirosta, vaikka eihän sillä silleen mitään hätää ole. Gavisconin avulla nyt ruoka pysyy paremmin sisällä. Tänään on nukkunut tosi paljon.

Meillä ei ristiäisiä hössötetä ihan tohon malliin muutenkaan kun moni täällä on höösännyt... Meillä ristiäisissä on ns. tarpeellinen väki vaan, eli mummit ja kummit noin lyhyesti sanottuna...

No jaa, mutta kai sen huomisen nyt sitten jotenkin kestää, on sekin sitten ohi.

- Unna ja Miro -

Uusimmat

Suosituimmat