Lasten kanssa ulos- SÄÄLLÄ KUIN SÄÄLLÄ!

Vierailija

Naapurini on sitä mieltä, että lasten kanssa ON ulkoiltava, olipa ilma mikä tahansa. Nyt kököttävät tuolla hiekkalaatikolla kaatosateessa. Siis, minä en vielä nytkään- kahden lapsen- jälkeenkään ymmärrä, miksi täytyy mennä kaatosateeseen tai -27 asteen pakkaseen leikkimään, vain siksi, että se KUULUU päivärytmiin?!

Kyllä me ainakin lasten kanssa keksitään vaikka mitä tekemistä sisälläkin, jos ilma on huono. Askarrellaan, piirrellään,katsotaan joku kiva lasten dvd..jne..

Lienenkö sitten ainut lusmu äiti, joka ei ulkoiluta lapsiaan joka päivä..?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

lätäköissä, jos pakkasta oli paljon, tehtiin lyhyempi happihyppely.

Lapset ovat olleet ikänsä terveitä eivätkä säiky sadetta tai kylmyyttä.

Vierailija

Nuoremmat ei osaa vielä kertoa mutta sateella voi leikkiä paljon sellaista, mitä kuivalla ei. Niin ja meillä on kolme lasta ja 75 neliön asunto, joten täällä tulee hulluksi, jos ei mene ulos. Ollaan säällä kuin säällä vähintään tunti. Kunnon vaatteet vaan, niin on tosi kivaa ja jaksaa päivän paljon paremmin.

Vierailija

Mitä erilaista minussa ja muissa? Kerron muutaman esimerkin:

MInä: Annan lapselleni kunnon ruokaa paikassa kuin paikassa, jos on säännöllinen ruoka-aika

Muut: Katsovat, että kas, ruoka-aikakin on mennyt. No, otetaan vähän mehua ja keksiä suuhun, syö sitten myöhemmin

Minä: Huolehdin monipuolisesta ruuasta

Muut: Antavat mitä jaksavat tehdä

Minä: Leikin lapseni kanssa joka päivä, sisällä ja ulkona

Muut: Lapset leikkikööt keskenään

Minä: Komennan lastani ja muiden lapsia jos leikki yltyy rajuksi tai tapellaan

Muut: Lapset hoitakoon välinsä, juodaan me vaan lahvit rauhassa

Listaa voisin jatkaa loputtomiin ja hauskinta on se, että mulle sanotaan, ettei tarvi olla niin tarkka. Jumaliste, kyse on LAPSESTA, jonka MINÄ ÄITINÄ kasvatan elämään, opetan oikean ja väärän ja annan elämänmallin!

Vierailija

Mut ellei lakkaa, niin sitten ulkoillaan hetki sateessa. Mulle on tärkeetä, että lapsi saa joka päivä raitista ilmaa ja oppii siihen, ettei sää määrää elämää. Mutta olenkin erilainen äiti, huolehdin joskus liikaakin lapsen hyvin voinnin eteen.

Vierailija

Lätäköissä on kiva roiskia. Jos sen kieltäisin ja istuttaisin hiekkalaatikolla, eivät lapset välttämättä viihtyisi. Meillä ulkoillaan aina kun se on mahdollista, yhden lapsen sairastelut rajoittavat niin paljon ulkoilua, että emme enää sateista ja pakkasista häiriinny.

Vierailija

Mutta ei se ole niin ehdotonta, ja jos keli on aivan kamala niin voidaan jäädä joskus sisällekin tai mennään kerhoon. Kunnon vaatteilla selviää.

Vierailija

ulos ns.säällä kuin säällä, mutta ei -27asteen pakkasella..todellakaan.mutta en todellakaan ota ulkoilusta päänvaivaa, välillä ei vaankerkeä kun on muita asioita ja silloin ollaan sisällä..Mutta jos aika antaa periks, niin pellolle;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat