G. voiko toista kertaa naimisiin menevä pitää suht isot kirkkohäät vai onko se mielestäsi kornia?

Vierailija

mun mielestä on...

Kommentit (12)

Vierailija

Mies on nuorena poikana astellut vihille teinistä asti olleen tyttöystävänsä kanssa ja eronnut. Silloinkin oli kirkkohäät, morisuspuvut, valssit, ruokapöytä ja satakunta vierasta.

Mieheni edellinen avioliitto ei ole minulle mikään ilon aihe. Olisi saanut jäädä tekemättä, tai ainakin isot häät juhlimatta. Nimittäin nyt meidän avioituessa olisin halunnut maistraattivihkimisen ja pienen vastaanoton. Mies kuitenkin itse haluaa juhlia " komeasti" , eli melko samallalailla kuin ensimmäisellä kerralla. Samoin oma perheeni, olenhan itse menossa ensimmäistä kertaa naimisiin, ja muutenkaan eivät ole yhtä konservatiiveja kuin minä. Heidän mielestään aiempi avioliitto ja ero ei kuulu enää tähän päivään.

Eli näin kävi minun kohdallani, ja olen sitten korni tahtomattanikin. Yritän olla ajattelematta sitä, mutta kyllä itse olisin sittenkin tässä tilanteessa halunnut toisenlaiset häät.

Summa summarum, jonkun mielestä on hirveän noloa ja toinen ei edes ymmärrä miksi pitäisi olla noloa.

Vierailija

isoissa häissä on se hyvä puoli, että saattaa saada jonkinlaisen (paremman) käsityksen tulevista appivanhemmistaan jo suunnitteluvaiheessa... kun siellä ollaan oikein naama nyrpällään tai hyvää hyvyyttään hoitamassa toisten asioita oman mielen mukaan niin tietää juosta ja lujaa katsomatta taakseen...

minun kakkoshäät onkin megamaaniset.. ihan puhdasta ilkeyttä. Ensimmäiset oli pienet ja vaatimattomat

Vierailija

Eikös se ole ihan jokaisen oma asia. Ja jos jotain asia häiritsee niin voivoi. Sehän on sen vieraan ongelma eikä hääparin!

En kyllä ymmärrä pätkääkään tätä suomalaista paheksumiskulttuuria. Miksi iloinen asia pitäisi jotenkin vaatimattomasti salata tai häivyttää?

Vierailija

" En kyllä ymmärrä pätkääkään tätä suomalaista paheksumiskulttuuria. Miksi iloinen asia pitäisi jotenkin vaatimattomasti salata tai häivyttää?"

Eiköhän se niin ole, että suurin osa mennessään naimisiin ajattelee (toivoo) että tämä liitto kestää koko elämän ajan. Ja pari viettää sellaiset häät kuin haluavat. Olisi tietysti toivottavaa että pari olisi häistä ja niitten tyylistä samaa mieltä... tosi inhottavaa jos joutuu viettämään isot häät kun itse haluaisi pienen tilaisuuden maistraatissa.

Mutta jokatapauksessa, aina ei valitettavatsi käy niin, että liitto kestää. Jos siis ihminen on niin onnekas, että saman elämän aikana tapaa toiseenkin kertaan sellaisen johon haluaa sitoutua loppuelämäkseen, pitäisi minusta tätä onnea varjella ja siitä iloita, ja antaa parin nauttia ja iloita onnestaan myös!!

Joten: minusta ihminen voi mennä useamman kerran elämänsä aikana naimisiin, vaikka kirkossa ja viettää ihanat monet isot häät jos haluaa. Häät ovat onnen ja rakkauden juhla. Ketä me ollaan sanomaan jonkun toisen naimisiinmenosta mitään??

Ainoastaan ihan vähän karsastan jos yli 4-kymppisellä, toista kertaa naimisiin menevällä morsiamella on huomiotaherättävän iso huntu... Se voi olla vähän yliampuvan näköistä, kun huntu on tarkoittanut alunperin merkkiä neitsyydestä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat