Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA ! 5 v:lla kokovartaloihottuma!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi,



meidän eskarilainen sai 9 pv sitten antibioottikuurin ( Clavurion 7 vrk) nuhaan ja yskään, diagnoosina oli keuhkoputkentulehdus kun kuului rahinaa keuhkoista.

Mo, nyt eilen vatsaan nousi ihottumaa ja amaulla se oli levinnyt jalkoihin ja toiseen poskeen, käsissä ei pahemmin ole. Tilanne on vaan se että ollaan tiistaina lähdössä viikoksi etelän lämpöön. Apua ! Voiko lapsen kanssa lähteä jos mystistä ihottumaa, lääkäriaika saatiin vasta tiistaiksi !!

Allerginen ei ole millekään ( ainakaan tähän asti ollut), uutta pesuainetta ei ole vaatteisiin käytetty, nyt tämän syyslomaviikon ollut mummolassa maalla hoidossa, joten ei ympäristössäkään pitäisi olla mitään tartutatvaa kun eivät ole käyneet missään.. Osaisiko joku sanoa, voiko tämä mahdollisesti olla antibiootista johtuvaa ( vaikka kuuri loppui jo toissapäivänä) vaiko joku rokko ( vesirokko on jo sairastettu). Kuumetta ei ole, eikä ihottuma/näppylät pahemmin kutisekaan.



Kiitos jos josku viitsii vaivautua ja vastata. Näin yksinhuoltajalle kun tuo ensimmäinen etelänmatkakin olisi tärkeä ja lapsikin sitä kovin odottaa...

Kommentit (5)

Vierailija

Antihistamiinilla hoidettiin meillä. Ihottuma saattaa kestää jopa kuukauden. Harmi, että teillä on noin hankalaa lääkäriin pääsyn kanssa.



TOivottavasti ihottuma paranee pian!

Vierailija

Kiitos vastauksesta. No, toivottavsti menee ohi. Mutta mennään sitten tiistaina ennen lähtöä lääkäriin, jollei parane ennen. Ja jo pahenee, niin löytyyhän sitä 100 km päästä päivystävä Mehiläisen Lastenlääkäriasema...Toivottavasti ei siihen tarvitse sentään turvautus ( tosin pari kertaa 41 asteen kuumeessa käyty, kun mikään ei meinannu auttaa... pojalle kun kuume heti yli 40 jos jotain kuumetautia)

KIITTI SULLE !

Vierailija

Kuulostaa ihan siltä, että lapsi on saanut joko allergisen reaktion Clavurionista tai hänellä on ollut virusinfektio joka on aiheuttanut ihottuman. Kannattaa soittaa vaikka neuvolaan ja pyytää katsomaan, jotta saatte asiaan ammattilaisen näkökulmaa ja pystytte suunnittelemaan lomalle lähtöänne =)



kolmen äiskä

Vierailija

unohtui vielä, että tyypillinen oireilu ab-kuurille alkaa n vuorokausi kuurin loppumisen jälkeen..seuraavalla kerralla se tosin voi tullakin jo ensimmäisestä annoksesta ja paljon voimakkaampana.

Vierailija

Viimeinen lääkennos otettiin keskiviikkona klo 20 ja eilen illalla huomasin ne näppyläy/ihottuman. Aamulla vielä ei ainakaan ollut, eikä kasvoissa päivälläkään, sanoi isoäiti.



meneekö itsestään ohi ? Kauankohan kestää ? Itse olen meinaan 50 km päässä töissä, ja vkl kotikunnassa ei neuvolaa/lääkäriä ja kaupunki ei ota päivystykseen " lieviä tapauksia" ( korvatulehdus ja lapsi itki korvaa yöllä, niin päivystyksestä käännytettiin kotiin: soittakaa aamulla omalääkärille tai yksityiseen). Tarvitseeko esim histamiinia ? Zyrteciä löytyy kotoa, kannattaisiko antaa ?



Kiitos jos jaksat vastata!

Uusimmat

Suosituimmat