Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~TAMMIKUISTEN PERJANTAIPINO~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Pakko aloittaa tolla `tilannekatsauksella´,kun se muuten jää 100% varmasti tuolta lopusta :D

Että terveeks vaan!

Kävin tyhjentää Ikeaa ja omaa tiliä sitä mukaa. Vauvalle ostelin hyllykköö, hoitopöytää, sänkyä, petivaatteita ja kaikkea mahdollista muutakin sitten mukaan tarttui!!!!Ihanaa oli shoppailla!!!!Mutta vielä ihanampaa alkaa laitella niitä miehen kanssa kasaan!!!!!!!!Jes, siinä siis tuli selväksi myös meidän v-lopun ohjelmisto:kasailua ja sisustelua!

Vauva on tooosi eloisa, sätkii ja potkii hirvittävän selvästi!Tälläkin hetkellä mylttä ihan kympillä!!!Auts oikein!!! :)

Liitoskipujen vuoksi olen ollut minäkin saikulla vkon, nyt onneksi ihan kesälomaani pitelen 3 vkoa ja sitten enää 5 vkoa töitä jäljellä!Jos kivut taas yltyisi, haen tasan varmasti saikkua!!En tod ala kärvistelemään istumatyössä, jos se ei onnistu. Nääs just toi tuntikaupalla istuminen päivä päivän jälkeen tekee alapään tosi kipeäksi!No, mut katotaan asia kerrallaan!!

Tuossa just kampesin päälleni mieheni IIIIson toppatakin :D Ei kait sitä kohta muuhun sovi niin pakko tyytyä siihen!!Hirveen näköstä kyllä, mut yritän vielä rimpuilla omalla vanhalla toppiksella joka oli suht makkarankuoren näköinen...Kumpi paha...kumpikin!!Uutta en osta periaatteesta!

Hyvää viikonloppua kaikille madamoisille!

Vierailija

Nyt on taas neuvolassa käyty ja kaikki oli oikein mallikkaasti:)

Viikkoja nyt 25+3 ja sf-mitta oli 24cm eli ihan yläkäyrän tuntumassa mennään.(esikolta 25cm ja kuopukselta 29,5cm!)

Tuntuu ton kuopuksen jälkeen et maha on niin pieni mukamas;)Vaikkei se sitä olekkaan,mutta kulkee mukana niin paljon kätevämmin ku viime kesänä samoilla viikoilla.

Tällanen isomaha olen aina jokaisessa raskaudessa ollut vaikken iso ihminen muuten olekkaan.

Painoa oli tullu 450g viikossa eli ihan ok määrä,vaikka omasta mielestä olis voinu nousta vähän vähemmän.

RR oli 110/62,terkka oli iloinen et oli vähän noussu ku viimeks oli alle 100 yläpaine.

Hb samoin oli noussu 119 eli raudan syönnillä on ollu vaikutusta.

Sykkeet oli 140 keskimäärin

Vauva oli pää alaspäin tällähetkellä..

Eli kaikki hyvin tähänasti:))

Sokerirasitus on nyt varattu parinviikon päähän,ihan sentakia ku olen edellisissäkin raskauksissa ollut raskausdiabeetikko.Saas nähä miten käy,luultavasti on arvot kohollaan ku edellisissäkin on ollu,mutta sen näkee sitten.

Mitään altistavia juttuja mulla ei ole tähän raskausdiabetekseen,se vain jostain syystä mulle aina ilmaantuu jossain vaiheessa raskautta.

Lääkäriin menenkin sitten taas ensviikolla.

Viikonloppuun on suunniteltu siivous ja jos sais kanervia haettua sekä ne myös laitettua.Mummu ja pappa haluais esikon kovin yökylään huomenna.Et rauhallista meillä,saadaan rauhassa siivottua:)

Sunnuntaina mies lähteekin taas iltavuoroon,mitään vapaata ei tälle kierrolle tullutkaan ku on ollu kaverin raksalla laatottamassa koko pitkän vapaan.

Et sitä pitää ladata akut lauantai illan aikana et jaksaa taas..

Meille ei tarvi hankkia mitään,esikon kaikki tavarat ostettiin uutena eli varastossa odottelee(kaukalo sun muut) taas uutta käyttäjää.Vaatteita on valmiina koko arsenaali tytölle ja vauva vaatteet myöskin kuopukselta käyttämättömänä pojalle.

Toppapuvun ja lakin ostin ku nykyiset haalarit on niin isoja tällaselle talvivauvalle.Esikko ja kakkonen syntyivät kumpikin alku syksystä.

Pakkausta ei oteta,on noita vaatteita niin paljon jo.Eikä oikein mitään ole tarvis ostaakkaan.No vaippoja sitten ku syntyy sekä esikko haluaa ostaa tutteja;) Eiköhän sitä kerkeä ku vauva on maailmassa..

Vaatteiden pesua ajattelin aloitella vasta tossa joulun tietämillä ja muutenkin sillon laitetaan vasta paikat vauvalle kuntoon.

Tällasta tänne tänään.Jos lähtis levätään ku kuulostaa siltä et neiti simahti omaan huoneeseen;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vell@ rv 25+3

Vierailija

Meillä pestään viikonloppuna ikkunat, jos säät sallii. Ovat niin likaiset, että ihan ahdistaa katella niitä. Tosin tänään on niin harmaa päivä, ettei paljon häiritse...

Muuten aiotaan viikonloppuna löhöillä ja viettää aikaa perheen kesken.

Meillä on vauvalle hankinnat tehty, ts esikoisen kamat on tallella ja hyvässä kunnossa, kun tuli kamat hankittua uusina. Pinnasänky meidän pitää varmaan ostaa tällekin vauvalle, kun esikoista ei voi laittaa isojen sänkyyn vielä pitkään aikaan, mutta alkuun pärjätään suvussa kiertävällä rottinkisängyllä.

Kaukaloksi suosittelen Britax Römer baby safea. Se on kyllä painava, mutta turvallinen kaukalo, me tykättiin kovasti. Tälle vauvalle ostettiin siihen vielä Lumikidsin turvaistuinpussi, niin ei tartte toppavehkeissä yrittää pakata pientä vöihin kiinni.

Oma vointi on liitoskipuja lukuun ottamatta hyvä. Minua ei supistele eikä väsymyskään ole hirveä.

Eilen olin neuvolalääkärissä ja kaikki oli ok. Lääkäri tosin oli semmonen nuori tyttö, josta en täysin vakuuttunut, osasiko hän hommansa. Sf-mitaksi hän sai 28, vaikka se 4 viikkoa sitten oli 18, joten taisi olla mittaajassa vika. Tänä aamuna neuvolan täti sit soittelikin ja pyysi tulla ensi viikolla uudelleen, niin otetaan mitta uusiksi.

Minä toivon hartaasti, että saan synnyttää tämänkin vauvan alakautta. Tämä nököttää tällä hetkellä pylly maahan päin potkuista päätellen, mutta toivottavasti tajuaa kääntyä hyvissä ajoin oikein päin. Synnytys on kyllä välillä alkanut käydä mielessä. Että on ihminen hullu, kun vapaaehtoisesti lähtee samaan kidutukseen uudelleen. Onneksi lopputulos on palkitseva.

Tässähän tuli tekstiä pienen romaanin verran. Hyvät viikonloput kaikille

Tihveröinen 26+2

Vierailija

Onpa tosiaan pimeä tuolla ulkona...vähän masentava ilma ja vaikuttaa pienesti myös mielialaan.

Viikonlopusta: miehen ystävä on tulossa viikonloppukylään. Kiva juttu! Varmaan lauantaina (ainakin) baareilevat, itse en enää halua/jaksa lähteä. Varmasti kuitenkin puuhaillaan kolmistaankin jotain. En tiedä ottaako uuden tyttöystävänsä mukaan, ihan mukava olis hänetkin tavata...

Jos vielä sais kanervat tms ostettua ja laitettua.

Hankinnoista: muutama vaatekappale on hankittuna. Minulle itselleni alunperin hommattu rottinkisänky on jo tuotu tänne meille. Muutapa ei sitten olekaan, aah paitsi muutama ruskovillan harso. En ole oikein osannu ryhtyä mihinkään hankintoihin, ei kait se vauva nyt niin ihmeellisiä varusteita tarvitse tai ainakaan osaa vaatia?! Turvakaukalo tietty pitää ostaa ja vaunut saataneen lainaksi.

Synnytys: olen yrittäny olla ajattelematta. Kun ei ole kokemusta, niin parempi varmaan mennä avoimin mielin. Semmoista olen miettiny, että tehdäänkö nykyään aina sektio, jos vauva on perätilassa? Onko tämä tullut jotenkin tavaksi, kun esim ultraäänitutkimukset ovat yleistyneet? Luin vain jostain, että vanhojen kätilöiden eläköityessä katoaa/on kadonnut samalla ammattitaito hoitaa juuri esim. perätilasynnytyksiä...

Se täytyy kyllä myöntää, että enemmän jännitän mahdollista kivunlievistystä esim epiduraali kuin varsinaisesti synnytystä.

Vihdoin eilen sain muuten aikaseksi ne kelan paperit. Vein sitten suoraan virkailijalle, kun ei ollut yhtään jonoakaan (ihme!) siellä ja kaikki oli peräti oikein täytetty. Nyt sitten odotellaan vain päätöstä.

Hauskaa viikonloppua kaikille! En taida ehtiä pinoon vkl:n aikana.

-kitiki 27+6-

Vierailija

...myös minun puolestani.

Viikonloppusuunnitelmat on kyllä aika vähissä. Taidetaan vaan olla ja lötkötellä. Lauantaina olis tarkoitus käväistä tekemässä yksi pöytäkirja jääkiekkopelissä, mutta muuten on kalenteri täynnä tyhjyyttä. Oikeestaan ihan kiva kun ei tarvitse minnekkään ryntäillä pää kolmantena jalkana.

Onko muut ensimmäisen odottajat ajatellut ostaa isille isänpäivä lahjaa? Mä ajattelin ostaa jonkun ihan pienen jutun. Jonkun josta kävis selville kumminkin, että hän on DADDY TO BE. =D Tommosella tekstillä varustettuja paitoja olen jossain nähnyt, mutta kun en enää muista missä... =/ Ukki saa tietysti myös oman lahjansa meiltä kaikilta.

(.):ssa kaikki hyvin. Edelleenkin jumpataan vilkkaasti ja äitikin voi tällä hetkellä hyvin.

Nyt rupean värjäämääm hiuksia ja tulen lueskelemaan teidän muiden kuulumiset myöhemmin.

Sateinen ja harmaa syyspäiväkään ei saa meiltä pois tätä ihanaa odotuksen aikaa... Ihanaa!!!!!

-J ja Röllimaha- 26+3

Vierailija

Mitä aiotte tehdä viikonloppuna?

Ei mitään ihmeellisiä suunnitelmia. Vauvatarvikeliikkeissä voisi pyörähtää ostamassa jotain puuttuvia juttuja kuten hoitoalustan. Meille on tulossa esikoinen, joten mitään ei ole ennestään valmiina. Olen ostanut käytettynä pinnasängyn, sitterin, turvakaukalon ja uutena Emmaljungan yhdistelmävaunut ja jonkin verran vauvanvaatteita.

Miten muilla työssäkäyvillä tilanne? Oletteko joutuneet pidemmille sairaslomille?

En vielä, mutta selkä kipuilee niin järkyttävästi, että joudun ehkä hakemaan saikkua piakkoin. Pieni puuhailu auttaa - toimistossa istuminen ja autolla ajaminen on selälle tosi pahasta. Välillä koko oikea kylki on kuin tulessa... Onneksi hieronta auttaa.

No, tässä hieman vauvamietteitä, mietityttääkö muita synnytystapa jo...?

Koetan olla ajattelematta synnytystä liikaa. En ota paineita synnytystavasta. Ei ne leikkaa ellei ole pakko vauvan turvallisuuden takia, ja silloin omat mielihalut jäävät kuitenkin sekundäärisiksi. Eiköhän se vaavi sieltä jotenkin ulos saada. En kyllä erityisemmin pidä sairaaloista enkä huoneen jakamisesta, joten ainoa toiveeni on, että toivottavasti siellä ei jouduta olemaan pitkään... ja sehän tietysti tarkoittaisi, että vauva ja minä olisimme terveitä ja pääsisimme pian kotiin.

Synnytyksen jälkeen haluaisin vain olla mieheni ja vauvan kanssa keskenään enkä pyytää edes vanhempiamme käymään. En haluaisi ketään laitokselle höösäämään kun itse on kipeä ja vasta tutustumassa uuteen tulokkaaseen. Ja suojeluvaistoni vauvaa kohtaan on kuitenkin kuin naarasleijonalla, kun se on sitä jo nyt. En tällä hetkellä voisi kuvitella antavani vastasyntynyttä vauvaani muiden kuin mieheni hoitoon, vaikka järjellä ajateltuna ymmärrän, että se kuulostaa hullulta. :)

No, vielä tässä on laskettuun aikaan matkaa, ja äitiyslomanikin alkaa vasta 19.12. En tajua miten jaksaa vielä kaksi kuukautta töissä. Työmotivaatio alkaa olla aika nollassa...

Lene rv 26+3

Vierailija

SADETTA JA MYRSKYÄ!

enpä olekkaan pariin päivään pinoutunut =( on ollut niin kamalasti kaikenlaista siivousta ym.

me meinattii koko viikonloppu vaan olla =) löhötä, saunoa ja katsella teeveetä..ehkä jotain herkkua syöden ;)

mulla oli sitten keskiviikkona neuvolalääkäri. kaikki oli ihan hyvin =)

sf-mitta oli 25 ja vauvakin on kuulema kääntynyt jo pää alaspäin =)

ainut mikä nytten hiukka hermostuttaa niin vauva on ollut taas hissuksee lääkärin jälkee, niin kävi viimeekskii =( pienen pientä liikettä kyllä tuntuu.. täytynee tarkkailla viikonlopun yli jos vauva vaikka piristyis kun kotona vaan huilitaan =)

meillä on jo jonkin verran hankintoja tehty.. meillä on valmiina pinnasänky kasattuna =D vaatteita on kerääntynyt jo aika moinen kasa =D nyt ne vain odottavat pesua ja kaappiin laittoa! saatiin aikamoinen nippu petivaatteita mun serkulta, että niitäkään ei tarvii heti hankkia =)

vaunut lupasi mummo ostaa veronpalautuksista =) ja turvakaukalo me hankitaa seuraavasta tilistä =)

sitten on tietty tuttipullot ja tutit, rasvat, talkit ja pesuaineet =D

tässä on tullu aikamoinen satsi tekstiä joten taidan lopetella ja siirtyä välipalan tekoon =)

syksyiset päivän jatkot kaikille onnellisille odottajille =)

nekkuli ja " elmeri" 29+0

Vierailija

Kaksi hyvin nukuttua yötä takana, kivaa sekin vaihteeksi. Meillä esikko 1,5 vee ja mies on olleet ensimmäistä kertaa keskenään pari päivää mummolassa Pohjanmaalla ja tulevat tänään kotiin, kyllä onkin ollut etenkin poikaa ikävä! Mies eilen puhelimessa sanoi että on ollut tosi kivaa ihan yksin hoitaa poikaa ja että kyllä meillä on ihana lapsi - kyllä lämmitti mieltä, etenkin nyt kun on vauva tulossa ja mies joutuu kuitenkin enemmän ottamaan esikoisesta hoitovastuuta vauvan syntymän jälkeen =)

Viikonloppuna ei ole mitään erityistä ohjelmaa tiedossa. Poitsun kanssa touhutaan ja parit verhot pitäisi ommella. Oon tosi tyytyväinen itseeni kun sain eilen pestyä yläkerran ikkunat, siivottua vessat, imuroitua suurimmat roskat ja vielä värjättyä hiukset - näköjään sitä yksin ollessa ehtii illan aikana tehdä vaikka mitä! Kummasti piristi toi hiustenvärjäyskin mieltä, kuukauden verran on väripurtilo odottanut hyllyllä ja oli jo aikakin elävöittää kesän haalistamat kutrit uudella värillä!

Vauvalla taitaa tällä hetkellä olla hikka =) Mielestäni on tähän asti hikotellut aika vähän, tosin en tarkalleen muista missä vaiheessa esikoisen hikat alkoi kunnolla tuntumaan. Tosi kova hikkaaja oli masussa kuitenkin, taitaa olla toinen samanlainen asukas siellä nytkin. Eilen ihailin Kotikadussa ollutta vauvaa, joka niin somasti oli sylissä tutti suussa - voi kunpa pääsis jo itsekin vauvahoitopuuhiin. Viime yönä näin unta maidon lypsämisestä ja sitä tulikin sitten kuppikaupalla =)

Töistä en ole vielä joutunut sairaslomalle kertaakaan, esikoista odottaessakin jaksoin olla töissä loppuun asti. Saapa nähdä kuinka tällä kertaa käy, seitsemän viikkoa vielä pitäisi jaksaa pakertaa. Tosin se viimeinen viikko on ihanan lyhyt kun siihen osuu itsenäisyyspäivä ja aion pitää sen edeltävän maanantain vapaata, kolmipäiväinen on siis viimeinen työviikko =)

Synnytystä en ole vielä hirveesti miettinyt, toki se aina välillä käy mielessä. En aio sitä sen kummemmin suunnitella, menee sitten taas omalla painollaan. Toivon vaan että ehdin saada epiduraalin, viimeksi se auttoi kivasti. Esikoisen synnytyksestä ei jäänyt mitään traumoja, toivotaan siis että tämäkin sujuisi yhtä helposti. Vähän tietysti mietityttää miten esikoisen hoito järjestyy sitten kun on aika lähteä sairaalaan, mutta täytyy sitten vaikka mun mennä taksilla edeltä ja miehen tulla perässä, jos lapsenvahtia ei riittävän nopeesti saada.

Hankintoja meidän ei tarvi kauheesti tehdä. Toinen pinnis saadaan kavereilta lainaksi, kun meidän esikoinen vielä viihtyy omassaan. Jonkinlaiset tuplavaunut pitäisi ostaa, se taitaakin olla suurin yksittäinen hankinta. Joitakin uusia vaatteita pakkauksen lisäksi on jo ostettu ja enempää en aio hankkia ennen vauvan syntymää. Jos vaikka sattuisi tällä kertaa olemaan tyttö, niin haluan sitten ostella niitä tyttömäisiä nuttuja =) Sitäpaitsi kaikki vauvanvaatteet on esikoisen jäljiltä tallessa, eli mitään uutta ei välttämättä tarvitakaan.

Me ostettiin esikolle Britaxin rock-a-tot deluxe -kaukalo ja mielestäni on ihan hyvä perusmalli. Olisin halunnut silloisen testivoittajan, mutta se ei sopinut meidän auton turvavöihin. Kantsii siis testailla mikä parhaiten omaan autoon istuu. Sellanen jalustallinen mallikin on varmasti kätevä, jos tykkää kuskata vauvaa kaukalossaan kauppaan ym. Mun mielestä se kaukalo on kyllä tosi raskas vauvoineen kantaa, joten meillä esikko yleensä otettiin kaukalosta syliin ja laitettiin kaupan kaukalolliseen ostoskärryyn, etenkin vähän isompana.

Nyt lopetan, muuten tästä tulee oikee maratonviesti. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Suffis rv 27+3

Vierailija

pitkästä aikaa.. mulla tahtoo tää kirjoittaminen aina jäädä, vaikka joka päivä käyn teidän kuulumiset lukemassa. Mutta jospa nyt välillä sit minäkin pinoutuisin.

Neuvola ja sok.rasitus (painoindekin takia) oli viime viikolla. Puhtain paperein selvittiin eli ei häiriöitä sokereissa. Veren paineet oli ok ja kaikki muukin oli hyvällä mallilla. Ainut mikä on niin sf-mitta menee yläkäyrillä (mennyt koko raskauden) mutta ei neuvolatäti ainakaan vielä asiaan puuttunut. Eli mitta oli 26 ja viikkoja oli silloin 26+1. Mutta en itse ole huolissani koska mittaus tulos riippuu niin monesta seikasta.

Kyseltiin mitä v.loppuna... No meillä menee iloisesti pakkailun merkeissä. Ens viikolla alkaa muutto omaan rivari kolmioon. ihanaa, olen jo niin odottanut muuttoa.

Mutta, nyt täytyy lähteä kyläilemään joten oikein hyvää v.loppua itse kullekin!!

Kuutar rv 27+4

Vierailija

...ja siitä heti tämän päivän pinokysymys. Mitä aiotte tehdä viikonloppuna? Eli onko suunnitelmissä mitään erikoista, ihmeellistä, vauvaan liittyvää tai muuta. Vai löhöilyä, lepäilyä ja valmistautumista uuteen viikkoon. Jotka muuten vähenevät uhkaavasti, laskettuun aikaan asti ajateltuna :) Itselläni enää viisi työviikkoa jäljellä tämän jälkeen, tuntuu uskomattomalta! Toivottavasti loppuaika kuluu hyvin, eikä joudu sairaslomalle. Miten muilla työssäkäyvillä tilanne? Oletteko joutuneet pidemmille sairaslomille? No, tässähän tuli kysymyksiä riittävästi, nyt vaan ahkerasti pinoutumaan. Omassa masussa kaikki hyvin, vauva poikittain, ainakin omien tuntemusten mukaan, toivottavasti osaa kääntyä oikeinpäin, kun esikoinen törrötti poikittainolon jälkeen koko loppuajan tiiviisti pää pystyssä peppu alhaalla...Eli ensisynnytys on itsellä toiveena. Vaikka toisaalta, kun sektion nyt on kokenut jo kerran niin ei kai sekään niin kauheaa olisi. No, tässä hieman vauvamietteitä, mietityttääkö muita synnytystapa jo...?

Meppu

Vierailija

sateista ja syksyistä tosiaan on... alkaa olla käsillä ne syksyn ikävimmät ja pimeimmät ajat, marraskuu on mun mielestä se kurjin kuukausi.

Vatsassa on tän aamupäivää ollut kummallinen tunne, ei nyt suoranaisesti koske, mutta semmosta kummaa " kivistystä" . Suppareiksikaan en tätä usko, ennemmin sellaista närästävää tunnetta... en tiedä, täytynee ottaa levon kannalta tänään. Iltasella menen kyllä katsomaan ystävän 2 kk:n ikäistä vauvelia, ihanaa saada jo vähän " esimakua" tulevasta!

Hankintoja on täälläkin tehty, pinnasänky on jo koottunakin, samoin vaunut =). Jonkunverran myös vaatteita olen hankkinut, mutta nyt odottelen ä-pakkauksen saapumista, jotta näen minkälainen varustus sen jälkeen on koossa. Turvakaukalo ostettiin vähän käytettynä sukulaiselta.

Jaahans, nyt on kai lähdettävä käymään kaupassa viikonlopun ruokaostoksia varten, rentouttavaa viikonloppua kaikille tammiksille!

Vierailija

Täällä meinataan ottaa viikonloppu ihan rauhassa kotosalla lötkötellen.

Olen viime päivinä siivonnut kuin heikkopäinen ja nyt kun koti kiiltää, on kiva löysätä tahtia ja nauttia elämästä. Tosin toi 2 vee pitää kyllä huolen ettei järjestys kauan säily, jos en itse kulje perässä jälkiä siivoomassa.

Pikkuinen on tyylilleen uskollisesti hurjan aktiivinen.. Meillä on tosiaan pysytty nyt nuppi alaspäin ja sen kyllä kylkiluissa tuntee. Välillä kaivaa oikein kunnolla ja hiukan on arat noi meikäläisen kylkiluut.. Alkaa toisella vissiin hiukan ahtaaksi käymään. Ilmeisesti aika hyvänkokoinen vesseli onkin tulossa.

Tisut on alkanut valuttaa ihan tosissaan maitoa, kohta täytyy varmaan ruveta käyttää liivinsuojia kun välillä on paidassakin läiskät.. Onko muilla maito alkanut virtaamaan??

Tosiaan meillä hankinnat nyt tehty. Lupasin miehelle että enää en mitään osta.. :-) Meillä kaikki esikoisen jäljiltä tallessa ja aika paljon uuttakin tullut ostettua. Nyt on vaipat ja kaikki valmiina. Joskus marraskuun loppu puolella ajattelin sitten loput vaatteet pestä ja silittää ja laittaa muutenkin valmiiksi. Hoitopöytä ja pinnis onkin esikon jäljiltä makkarissa.

Martina29: Eikös maailma olekin pieni.. Ties vaikka yhtäaikaa synnärille satuttais.. Tämä on kyllä oikein kiva paikka lasten kanssa asua. Pari vuotta ollaan asuttu, mutta täytyy keväällä etsiä uutta ja isompaa kotia tai ruveta rakentamaan sitä meidän unelmataloa, kun alkaa hiukan ahtaaksi käymään.. Ai niin ja täällä on tosi kiva äiti-lapsikerho..

Hyvää syksyistä päivää kaikille!

-onemam ja " venlavaltteri" rv 28+6 (???)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat