Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotuksia Kuutti-pojan toiseksi nimeksi kaipaillaan.

Vierailija

Kuutti nimi ihastuttaa pojalle. Millaisia hauskoja nimiä keksisitte hänelle toiseksi nimeksi. ja mielipiteitä Kuutti -nimestä...

Kommentit (12)

Vierailija

TYkkään Nuutti - nimestä, myös Kuutti on tosi kiva!

Ja tuolla edellä joku ehdotti KUUTTI TAPIO

- on mun mielestä ihan loistava yhdistelmä!!

Kuutti + suomalainen metsän "henki", Jumala Tapio. Luonnonläheinen nimi!

Vierailija

Kuutti Aukusti

Kuutti Artimo

Kuutti Arimo

Kuutti Kaapriel

Kuutti Juhana

Kuutti Pietari

Kuutti Santeri

Kuutti Kalervo

Kuutti Kaspian

Kuutti Hiskia

Kuutti Konrad

Kuutti Kerkko

Kuutti Joukamo

Kuutti Antero

Kuutti Antre

Kuutti Reetrik(ki)

Kuutti Sakari

Kuutti Voltteri

Kuutti Taneli

Kuutti Miikkael

Ja Kuutti on aivan mainio nimi. Joidenkin mielestä se ei sovi aikuiselle miehelle, mutta musta sopii kyllä ihan minkä ikäiselle tahansa. :)

Vierailija

No, minun on hyvin vaikea kuvitella Kuutti-nimistä ihmistä, varsinkin aikuista miestä, koska sanasta tulee hyvin vahva mielikuva valkoisesta hylkeenpoikasesta. Toiseksi nimeksi ehdottaisin vähän tavallisempia, kuten Matias, Mikael, Petteri, Valtteri, Verneri.

Vierailija

Mielenkiintoista, että olen itse miettinyt juuri tuota

Kuutti Kalervoa tai

Kuutti Kaspiania, ja ne tulivat teiltäkin useammilta. Myös ehdotukset

Kuutti Voltteri

Kuutti Venneri ja

Kuutti Kajamo kuullostivat kivoilta, joskin Kajamo on sukunimimainen, muttei se ehkä haittaa.

Minusta Kuutti sopii myös aikuiselle, nimestä katoaa merkitys kun se on tuttu. Kuutti Lavonen tästä hyvä esimerkki. Lähinnä ajattelen tullaanko lasta kutsumaan esim hylkeeksi, varsinkin jos hän sattuu olemaan pulska. Itse tunnen itseni tällä hetkellä viimeisillään olevana juuri hylje-emoksi, joten hylkeenpoika Kuutti sopisi hyvin kuvioon, tosin hylkeestä sukeutuu kala kun poikanen syntyy ja hyljemäisyys katoaa. Vielä on kuitenkin aikaa miettiä ja makustella nimiä. Saa vielä ehdotella!

Vierailija

Ja vaikka toki tuleekin mielikuva suloisesta valkeasta hyljepallerosta, niin mielestäni silti ihan mainio nimi myös varttuneemmalle > ajatellaan nyt vaikkapa tunnettua taidegraafikkoamme Kuutti Lavosta.

Tokan nimen ehdotelmia:

Kuutti Apollo(n) / Aslakki

Kuutti Einari / Ernesti

Kuutti Hemminki / Hermanni

Kuutti Jalmari

Kuutti Kajamo / Kaleva / Kostian / Kuisma / Kullervo

Kuutti Mateus

Kuutti Nestori

Kuutti Samuli / Santeli / Sirius

Kuutti Venneri

Vierailija

Minulle tulee Kuutista ensisijaisesti mieleen se Kuutti Lavonen. Saattapi olla, että aika harva nykyajan luonnosta vieraantunut ihminen edes tajuaa, että kuutti on myös hylkeenpoikanen. Miten minulla on sellainen muistikuva, että Kuutti olisi nimen Knut suomalainen vastine (kuten Nuuttikin)? Korjatkaa, jos olen väärässä, nimikirja kun ei ole aina hollilla :-).

Kuutti Kalervo olisi komea nimi!

Vierailija

Kuutti-nimi on vekkuli. Mutta olen samaa mieltä, ettei välttämättä kovin uskottava aikuisen miehen nimenä.. Tietysti kun nimeen tottuu, ei siihen enää kiinnitä niin huomiota. Olen sitä mieltä, että jos nimi tuntuu vanhemmista juuri siltä parhaimmalta, niin sitten se on se :)

Ehdotuksia toiseksi nimeksi

Kuutti Alarik

Kuutti Daniel

Kuutti Kristian

Kuutti Julius

Kuutti Valtter

Kuutti Topias

Kuutti Elias

Kuutti Eelis

Kuutti Kalervo

Kuutti Robert

Kuutti Sebastian

Kuutti Kasimir

Kuutti Konstantin

Kuutti Benjamin

Kuutti Ilari

Kuutti Elmeri

Kuutti Oliver

Kuutti Sakari

Kuutti Mikael

Kuutti Luukas

Vierailija

Kuutti Kaspian

Kuutti Karolus

Kuutti Vilhelmi

Kuutti Ossian

Kuutti Pellervo

Kuutti Rafael

Kuutti Sammeli

Kuutti Eliel

Kuutti Anselmi

Kuutti Tapio

Vierailija

etta monet ihmiset ei nykyaikana edes tieda etta se tarkoitaa hyljevauvaa. Itse tiedan mutta silti ajattelin etta miksei Kuutti nimena kuten kerta Nuuttikin.

aani Kuutti Kaspianille

Uusimmat

Suosituimmat