Meidän Perheen nettijatkot: Liian lepsu äiti

Vierailija

Kasvattavatko naiset ja miehet lapsia eri tavoin?

Kommentit (1)

Vierailija

Meillä äideillä on usein vähän sairaalloisenakin päämääränä täydellinen perhe-elämä ja koti. Ja se täydellisyys rakentuu meidän omissa pikku aivoissamme meidän omaksi tahdoksemme. Mutta ovatko muiden perheenjäsenten tavoitteet täydellisestä elämästä juuri sellaisia kuin meidän äitien? Useimmiten ei.

Meidän kolme lasta tykkäävät juuri siitä, että iskä röhnöttää lattialla puolikuurona. Isää ei häiritse, vaikka hän olisi kymmenen minuutin sisällä traktori, possu, hevonen, leikkimökki tai idioootti. Isä on 100-prosenttisesti läsnä eikä puuhaa mitään muuta. Ei arvostele lasten leikkejä eikä puutu pikkujuttuihin, varoittele turhia tai moiti mistään. Hän on täydellinen leikkikaveri.

Mutta minä äitinä pyrin aina ohjaamaan ja säätämään lasten leikkejä. Ilmoitan kuuluvasti, että pupulle ei voi syöttää kinkkua, täytekakkuun ei saa laittaa pippuria. Varoittelen kaikenaikaa putoamisesta ja kaatumisesta, vaatteiden likaantumisesta ja kielenkäytöstä. Lisäksi pyrin mennen tullen kohentelemaan sohvatyynyjä, oikomaan mattoja ja tekemään jotakin leikkiin kuulumatonta. Minä olen todella huono leikkikaveri, koska olen niin itsekäs.

Lapsiperheessä tulee muistaa, että eletään eikä suoriteta. Ei elämä voi olla kaiken aikaa lasten kanssa ruuvien vääntöä tai saranoiden rasvausta. Lapsuus on niin lyhyt ja ihana aika, että ruuvit ja saranat voi hieman odottaa. Ei kannata luoda kenellekään perheenjäsenlle liikaa paineita eikä myöskään tehdä niitä äitinä itselleen. Nyt täytyy elää, kun eläminen on todellakin sen arvoista!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat