Apua! Miten silmätippoja 3-vuotiaalle?!?!?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kolmevuotiaalleni määrättiin eilen tippoja silmätulehdukseen. Laittaminen vaan on ihan kauheaa..... ei ole tehonnut juttelu, maanittelu, tiukka komennus, lahjonta eikä huijaus. En ole myöskään ennen tajunnut miten vahvat ovat silmän ympärillä olevat lihakset: silmää ei kerta kaikkiaan saa väännettyä auki edes aikuinen jos lapsi on sen päättänyt puristaa kiinni. Ja kuitenkin kahdestaan miehen kanssa ollaan lasta vastaan!

Mitä hemmettiä tässä voi tehdä? Tippoja (tai se on sellaista salvaa pikemminkin) on nyt annettu kaksi kertaa ja kummallakin kerralla lääke on ollut lähinnä jossain ripsien seassa. Kai sieltä jotakin silmäänkiin menee, mutta hoito olisi varmaan tehokkaampaa jos lääkkeen saisi suoraan sinne minne se kuuluu! Onko kenelläkään mitään hyväksi havaittuja kikkoja?

Kommentit (2)

Vierailija

Salva on onneksi helpompaa kuin tipat, pysyy silmässä, kunhan sen sinne saa.

Minä olen tehnyt niin että akoilla kerroilla kun rimpuilu oli pahinta, toinen piti lasta tiukasti kiinni sylissä ja otin itse salvaa nokareen pikkurillin päähän (käsien desinfiointi ensin). Toisella kädellä sain raotettua silmää sen verran että sain " tuikattua" salvan silmän ulkonurjasa alaluomen alle. Muutaman kerran jälkeen lapsi huomasi että rimpuilu ei olekaan niin kivaa ja seuraavana päivänä laittaminen oli jo oleellisesti helpompaa.

Tylsä homma, mutta pakollinen.

Vierailija

Meille lääkäri neuvoi, että sisäreunan kulmaan kun laittaa niin pysyy parhaiten. Siinä ei tarte silmää edes kauheesti saada auki.Sinne väliin vaan reilu annos. Meillä sanottiin sentin pätkä voidetta, laitoin aina sen ainakin. :) Siis pikkusormen kärjellä. Se onnistuu hyvin kun pyyhkäsee sen sitä sisäreunan " reunaa" vasten. Vaikka kyllä meilläkin välillä piti molempien pitää kiinni. :) Lääkäri sanoi, että siinä kohdassa se pysyy varmimmiten silmässä, kun muualta tulee ripsien mukana parilla räpsyllä pois. paranemista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat