Kahvinjuonnista: kannattaako yrittäessä vähentää/lopettaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Niin, mitenhän tuon kanssa oli? Muistelen, että kohtuullinen kahvinjuonti on ihan ok, mutta onko 2 kupillista/mukillista kohtuullista? Toiset kai jättävät kahvin ja lakritsin jo yritysvaiheessa, toiset heti kun plussaavat ja toiset nautiskelevat kohtuudella molempia läpu raskauden ajatuksella että kyllä normaali elämä on sallittua, että jos menee kesken niin menee sitten muusta syystä/menisi kuitenkin, kahvikupillisesta tai vähäisestä määrästä lakua huolimatta.

Mitä te ajattelette? Millaista tietoa teillä on, miten toimitte itse?

Luulen, että jatkan aamu- ja päiväkahvini juomista myös nyt yritysaikana, mutten juo kahta pientä mukillista enempää ja lakua maistelen jos mieli tekee, mutten syö 300g pussia kerralla.

Kommentit (3)

Vierailija

Juu, monille kai kahvi lakkaa jossain vaiheessa maistumasta. Eiköhän se kohtuus kaikessa oo aika hyvä neuvo, mutta kuulisin mielelläni lisääkin kommentteja ja toimintatapoja.

Hmm, se punaviinihän olis kiva konsti :-) En ole liikoja liikkunut, joten se liikunnan vähentäminen ei mulla toimi, kun sitä päinvastoin pitäis lisätä. Mutta josko sulla oli keho jossain stressitilassa, koska juoksit päivittäin? Tai otit muutenkin rennommin kierron, jossa raskauduit? Tai sitten oli vain sattumaa. Jännää, kun näissä asioissa ei kaikesta pääse koskaan selville.

Vierailija

molempien raskauksieni aikana. Nyt yritetään kolmatta ja en ole aikonut jättää kahvin juontia nytkään. En toki juo pannutolkulla, muutaman kupin päivässä, välillä vaan aamukahvit. Eiköhän ulkoa tulevat saasteetkin ole pahempi asia, kun kahvin juonti tai lakun syönti.

Normaalia elämää olen elänyt myös odotus aikana. Siideri tai lasi viiniä sillon tällön on myös mun mielestä sallittua. Tupakoinnin lopetin heti kun aloin esikoista odottamaan, enkä olekaan sen jälkeen koskaan uudelleen aloittanut! Eli sille ehdoton EI.

Mun hyvä ystävä noudatti esikoisensa odotusaikana jotain aivan käsittämätöntä " diettiä" , oli lukenut joka paikasta kaikista mahdollisita haitoista ja mitä kaikkea ei saa syödä ym... Lapsella puhkesi kuukauden ikäisenä aivan järkyttävät allergiat, ekoina vuosina ei montaa ruokalajia voinut syödä. Voisin lyödä vetoa, että äidin ruokavaliolla oli jotain osuutta asiaan, vaikka en totuutta tiedäkään..

Vierailija

Ja vieläkin olen yrittänyt kahvia juoda, vaikka jo plussasin, mutta nyt ei enää uppoa kuin korkeentaan yksi kuppi kahvia, ja ainakin aiemmissa raskauksissa kahvi jäi mulla itsestään pois, ei vaan maistunut!

Yksi asia mitä itse asiassa ihmettelin, tosin on varmaan ihan täysi sattuma, mutta olen lenkkeillyt kesästä asti miltei päivittäin (tarkoituksena saada kunto nousemaan tulevaa raskautta varten) niin en tullut raskaaksi. Nyt viime kierto oli eka niin että en ovis-viikolla käynyt kertakaan lenkillä ja nyt tärppäs!? Tosin toinen mitä muutettiin " taktikoinnissa" oli pupuilu joka toinen päivä...edellisessä kierrossa pupuiltiin joka päivä ovis-aikoina.

En tiedä oliko noista hyötyä mutta ainakin nyt siis tärppäsi! niin ja join punaviiniä ovisviikolla pari lasia miltei joka ilta ;) .

t. mariadee

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat