näin meillä opittiin kuivaksi;)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen lueskellut noita pottailu-ongelmia ja ajattelin kertoa miten meillä päästiin vaipoista.

meillä poika 1v 10kk EI mennyt potalle. Istui siinä about 5sekuntia ja sitten vauhdilla matkaan. Ei edes yrittänyt pissata/kakata sinne.

Kun kävimme suihkussa poika pissasi miltei joka kerta suihkun lattialle ja kehuinkin häntä siitä.

Rupesinkin sitten pikkuhiljaa viemään poikaa vessaan suihkun alle pissalle useamman kerran päivässä. Joutuihan siinä riisumaan kaikki pöksyt pois mutta pieni vaiva tuo kuitenkin oli. Emme siis laittaneet suihkua päälle, vaan kävimme vaan siinä suihkun ja suihkukaivon luona pissalla. Muutamassa päivässä poika rupesi itse menemään vessan ovelle kun oli pissahätä!!

Kakka tuli edelleen vaippaan kuitenkin.

Sitten ostin vessanpytylle supistajan ja opettulu alkoi siihen. Ensiksi ei halunnut pissata muualle kuin suihkun alle mutta otimme sen supistajan mukaan siihen " vakiopaikkaan" ja pikkuhiljaa siirryttiin vessapytylle supistajan kera.

ja nyt poika menee vessaan itse ja huutaa pissa tulee,kun on hätä!!

Kakkaa harvemmin pyttyyn mutta kakkaa muutoinkin yleensä heti aamulla puoliunessa vaippaan(yöllä ja päikkäreillä on vielä vaippa).

Sen suhteen en hoppuile.

Näin meillä.Toivottavasti tästä olisi jollekulle apua;) meille oli todellakin.

turha sitä silti stressata tuosta kuivaksi opettelusta,meille neuvolantäti sanoi että oletkos nähnyt/kuullut kenenkään käyttävän ekaluokalla vaippoja..että kyllä se ennemmin tai myöhemmin..

Oikein mukavaa syksynjatkoa kaikille!

Kommentit (6)

Vierailija

Pottailu aloitettin alle vuoden iässä ja sinne tehtiin niin isot kuin pienet hädät. No, sitten tuli taantuma ja lähes vuoteen lapsi ei suostunut potalle. Nyt toista kuukautta sitten kun täytti 2 v alkoi ihan itse pyytämään potalle. Sinne nyt tekee hädät. Yöllä on vielä vaippa ja ulkona.

Eli aika näyttää, turha stressata. Kyllä ne oppivat kuivaksi kun ovat itse siihen valmiita ja tajuavat jujun. Toiset tajuaa aikaisemmin toiset myöhemmin. Itse saa vaan harmaita hiuksia jos siitä stressaa. Minäkin jo luovuin toivosta ja ajattelin pakata koululaukkuun vaipat. Meinasin tipahtaa pyllylle kun yksi kaunis päivä toinen sanoo, tulee pissa menee potalle...

yks vinkki on, että kannattaa pitää vaippaa aika pitkään. Ostaa jopa huonoja vaippoja. Taaperoita rupeaa ärsyttään olla märissä.

Vierailija

Olinkin ajatellut ollaako meillä ihan kummajaisia kun pissatetaan muualle kuin pottaan.

Meillä poika 1,4v. ei malta istua potalla hetkeäkään vaan pomppaa heti ylös. Olemme pissattaneet lavuaariin peppupesun yhteydessä, joten yhdistäää siihen nyt pissa-sanan. Myös lattialle poika on lorautellut välillä vahingossakin ja silloin olemme aina sanoneet että pissa tulee.

Aion nyt ottaa tuon saman suhkuun-lorauttelun ohjelmaan meilläkin, jospa siitä sitten pikkuhiljaa siirryttäis pytylle päin.

Vierailija

Olen yrittänyt, että rupeisi pissaamaan pottaan tai pönttöön mutta sillon pissa ei vain tule. Pidättää niin kauan sitten että lopulta tulee housihin jos ei ole vaippaa.

Ilmoittaa aina hädästä ja kertoo kun haluaa pissalle, mutta ei siis silti pissaa jos ei saa pissata suihkun lattialle. Tämä on aika huono sillä enhän esim. kylässä voi antaa pojan pissata sinne. Ja muutenkin monet kummastelevat miksi ylipäätänsä annan pojan pissata suihkun lattialle.

Kakat tulee meillä kans edelleen vaippaan jota pidetään yöllä, ulkoillessa ja kyläillessä. Niin ja poika meillä nyt 1v 10kk myös. Oisi kiva kuulla jos jollain olisi ideoita miten siirtyä potalle tai pöntölle.

Vierailija

eli meillä ollaan kestovaippailtu ja potalla istuttu 10 kk:n iästä, (sinänsä hyvä ikä aloittaa kun ei vastusta ollenkaan pottaa siinä vaiheessa vaan siinä on kiva istua..kiva kokemus jää sitten päällimmäiseksi eikä pottailu harmita myöhemminkään..lukeminen on myös hyvä tapa saada pottailusta kiva kokemus..), yökuiva poika on ollut vuoden vanhasta, ja päivisinkin on tehnyt hyvin pottaan (kakat lähes aina, pissat tuli välillä vahingossa housuunkin), nyt 1 v 7 kk on jo kokonaan kuiva,pyytää aina itse potalle..kakat ja pissat tulee siis pottaan ja jos yöllä tulee hätä niin herää silloinkin pyytämään potalle minkä jälkeen nukahtaa samantien.meillä ei käytetä vaippaa enää kun pitkillä ulkoilureissuilla (jos tulis vahingossa pissat tai ei pääsis vessaan, niin ei ainakaan kastu vaatteet)..

eli mun vinkkini olis toi kestisten käyttö, säästää rahaa, ympäristöä ja hermoja kun ei tarvi vaihdella ison lapsen kakkavaippoja.

muutenkin tuntuu et kaikki kaverit jotka on noita käyttänyt niin lapsesta riippumatta kuivaksi opitaan kokonaan ennen 2 v ikää...

Vierailija

..nyt suostuu istumaan supistajan kanssa pöntöllä,ei mitään ongelmia.Aluksi piti pitää äitiä tiukasti kaulasta kiinni,mutta ekan kerran jälkeen homma toimi!

Tänään sitten pissasi pottaankin...olin jo laittanut potan pois kaappiin mutta poika haki sen olohuoneen lattialle,laski housut alas ja pissasi pottaan..

mutta en aio pottaan siirtyä vaan käymme jatkossakin vessassa.

Vierailija

Siis suostuuko poikasi nyt istumaan pöntöllä supistajan kanssa vai haluaako suorittaa pissaamisen seisaaltaan.

Oliko hankalaa saada istumaan pöntöllä kun potalla ei suostunut sitä tekemään?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat