Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko mummosi hyvä ihminen?

Vierailija

Omani oli katkera, mutta meitä kohteli aina tosi hyvin.

Paappa-raukka sai maistaa toista puolta.

Kommentit (4)

Vierailija

Sai monilta lokaa niskaan siitä, että sai sotaleskenä aviottoman lapsen 1950-luvulla ja ei ollut mitenkään uskonnollinen. Hyvin vahvatahtoinen nainen ja nostan hattua hänelle. Pärjäsi tiukoissakin tilanteissa ja tuli toimeen omillaan. Uurasti ankarasti aikuisuuden ja sitten eläkkeellä alkoi tosissaan nauttia elämästä. Reissasi useammassa maassa kielitaidottomana herttaisena mummona. Teki aina mun lempiruokia ja sai onneksi nähdä mun molemmat lapset vielä ennen poismenoaan. Onneksi ei ollut toimeton pitkään. Lyhyt sairaalassaolo ja sitten poistui keskuudestamme. Sitä ennen pesi vielä omat pyykit itse, laittoi ruuat, leipoi jne. Tomera täti ja uskottuni. Minulle hyvä ihminen, jonkun toisen mielestä paha.

Vierailija

Ei ollut saanut kouluttautua, " piti" mennä naimisiin ja tehdä kymmenkunta lasta. Papasta ei juurikaan välittänyt, aina tappelivat. Kohteli äitiäni huonosti (asuttiin samassa talossa) ja syytti tätä vaikka mistä. Meitä lapsia kohtaan oli kyllä mukava, mutta aikuisena olen kuullut tämän toisenkin puolen.

Toinen mummuni (vielä elossa) on hiukan erilainen. Mutta katkera myös omista kokemuksistaan (4 lasta sotaleskenä kasvattanut). Hän on tiukkaakin tiukempi ja joskus aika ilkeä. Mutta mukavana mummuna lapsille, muistan hänet aina (tosin kuri oli aika kova).

Uusimmat

Suosituimmat