Voiko aitiyslomalla/hoitovapaalla tehda osa-aikatoita ja miten se vaikuttaa aitiyspaivarahaan/kodinhoitotukeen? Lahinna lyhyita (paivan par...

Vierailija

tajaopiskelija, juuri tehnyt ensimmäisen sijaisuuteni ja nyt raskaana. Olisi kiva, jos vähän voisi kartuttaa työkokemuksia myös kotona olo aikana. Varhaiseläkkeellä oleva äitini asuu aivan naapurissa, joten hänestä saan kyllä lapsenhoitoapua näille päiville. Pitääkö johonkin ilmoittaa erikseen äp/kodinhoitotukikautena tehdyistä töistä ja niistä maksetuista palkoista? Onko joku palkkaraja jonka jälkeen vaikuttaa tukiin?

Kiitti, jos joku osaa kertoa...

Kommentit (3)

Vierailija

olen hoitovapaalla ja olin eilen ekaa päivää keikkatöissä. Soitin verovirastoon ja pyysin verokortin loppuvuodelle. Tulot täytyy ilmoittaa kelaan jos tulot ylittyy 10%(vaikuttaa hoitolisään, muttei kotihoidontukeen) jos saat asumistukea, niin jos tulot menee altuiseen yli 300e niin sit pitää ilmoittaa.

toiv. oli jotain apua

kun tai jos soitat verovirastoon, ota selvää mitä olet tähän mennessä tienannut tänävuonna ja arvio paljonko tulet tienaamaan vuoden loppuun mennessä ja ennakkopidätykset, kelalta saatujen tulojen tiedot saat kelalta soittamalla

Vierailija

... on mun mielestä sellainen käytäntö, että jos oot vaikka 10.10. töissä vaikka hetkenkin niin siltä päivältä saat vain minimiäitiysrahan, onko se nyt 11 euroa vai mitä. Eli se katsotaan päivä kerrallaan. Sunnuntailta ei äitiysrahaa makseta joten silloin ja vain silloin saa tehdä töitä ilmoittelematta mihinkään. Muuten pitää raportoida kelalle joka risaus.

Toinen juttu on sitten se että tokko ne kontrolloi minä päivänä kukakin mitä tekee. Opettajan hommat on tietty sellaisia ettei niitä paljon pyhäisin tehdä (jossei sitten pyhäkoulussa, hehheh)

Ja jos on valmiiksi minimiäitiysrahalla niin sittenhän kaikki on plussaa mitä käy töissä.

Hoitovapaasta en tiedä, kiinnostais muakin...

Ja parempi tietty tarkistaa kelalta nämäkin tiedot, ne kun tapaa muuttua aika usein... ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat