Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lievitätte hampaidenpuhkeamis kipuja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Amerikassa käytetään jotain voidetta, jota sivellään ikenille. Se on jotain kipulääkettä, jota ei saa Suomesta.

Kommentit (4)

Vierailija

Nyt toisella lapsella olen antanut nestemäistä Panadolia, kun mikään muu ei yöllä ole auttanut. Olen kyllä miettinyt, että annanko lääkettä vai en, mutta kun vauva on huutanut, eikä ole millään rauhoittunut olen päätynyt särkylääkkeeseen. Se on onneksi auttanut ja yksi annos on riittänyt, sitten onkin nukuttu pitkä pätkä.

Esikoisella auttoi kohoasento, laitettiin vaunuihin nukkumaan yöllä.

Vierailija

Esim. kylmää kurkkua tai porkkanaa järsittäväksi. Esikoinen söi innolla jäisiä herneitä kun teki poskihampaita. Meillä ainakin tuo kylmä on auttanut, laskee kai turvotusta.

Ja panadol suppoja olen kanssa antanut öisiin kipuhuutoihin.

Vierailija

Itse olen antanut pojalleni panadolin mixtuuraa (eli nestemäistä panadolia) ihan painon mukaan. Muistaakseni sitä saa antaa korkeintaan 6 tunnin välein ja olenkin oikein itkuisina " hammaspäivinä" antanut ennen pitkiä päiväunia ja vielä ennen yöunia.

Minusta niiden panadolin suppojen kanssa se on sellaista säheltämistä ja varmasti lapselle itselleenkin suun kautta annettuna makea lääke on mukavampi.

Vierailija

Meille yksi lääkäri suositteli käytettäväksi täällä Norjassa apteekissa myytävää vauvan ikenille siveltävää puuduttavaa lääkettä. Meidän neito on nyt viikkoa vajaa 4 kk ja yksi hammas ilmestyi kaksi viikkoa sitten. En ole vielä hankkinut kyseistä Dentinox -nimistä lääkettä. Suomessa kun samaa lääkettä ei ole myynnissä, niin olen jotenkin skeptinen sitä käyttämään. Täällä sitä kuulemma käyttävät lähes kaikki.

Käytössämme on toistaiseksi olleet supot muutamana yönä. Lisäksi hankin sellaisen sormihammasharjan, joka pujotetaan omaan etusormeen ja sillä hierotaan ikeniä. Meillä tämä " hampaiden pesu" saa neidon hymyilemän, eli taitaa helppottaa oloa. Kyseisiä sormihammasharjoja saa Suomesta ainakin apteekeista, kannattaa kokeilla :)

Uusimmat

Suosituimmat