Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 päivää yli la:n, vatsaa SÄRKEE ! Voiko supistus kestää 15 min??

Vierailija

Eilen illalla särki yhtäjaksoisesti vatsaan noin 15 min niin älyttömän paljon, etten voinut asentoa vaihtaa enkä uskaltanut itseäni liikuttaa yhtään. elin jo toivossa että yöllä pääsisi tositoimiin mutta kipu lakkasi, tuli pari kivutonta supistusta ja taas ei mitään. kaikki vähät supistukset tähän asti ovat olleet täysin kivuttomia ja nopeita enkä ole varma oliko eilinen " kipukohtaus" supistus. Voiko supistus kestää tosiaan about vartin??

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

kun koko yönä ja aamuna ei oo enää tullut yhtään supistusta ja viimeksi juuri eilen kävin yliaikaiskontrollissa ja kaikki oli ok. Mietin vaan että voiko supistus kestää noin kauan.. olikohan se supistus?

ap

Vierailija

Ei tässä nyt auta muu kuin vain odotella.. Vauvan liikkuminen on kuitenkin ihan normaalia ja alle vuorokausi sitten on kaikki todettu olevan hyvin. Ja kivut ovat olleet poissa 12 tuntia. Mun mielestä olisi ylireagointia lähteä nyt polille. Jos kipu tulee takaisin niin sitten lähden.

Olen muutenkin koko raskauden ajan kärsinyt erilaisista ihmeellisistä kivuista joten olen aika " turtunut" niihin.. Ja kuitenkin kaikki on ollut koko ajan ok.

ap

Vierailija

Ehkät tässä on itselläkin toivoa että kyllä tämä vauva pian jo syntyy..

Mutta miksi kävisin tarkistamassa kohdunsuun tilanteen? Oli se auki sitten sentin tai kolme niin nyt ei tunnu yhtään miltään. Mitäpä ne lääkärit mulle tekisivät vaikka kohdunsuu olisikin aukeamassa? Käskisivät kuitenkin lähteä kotiin odottelemaan (sairaalaa matkaa 15min)..

Vierailija

Eka supistus tuli n klo 19 ja seuraavat 30 min välien klo 22 olin 6 cm auki, ja vauva oli syntynyt siitä tunnin päästä. Eli harvakseeltaan voivat tulla ja olla pitkiä. Mutta mulla oli kyllä mennyt jo lapsivedetkin siinä vaiheessa. Jos olisin ollut kotona, en ole varma kuinka olis ehditty sairaalaan. Kun tulivat niin harvoin, etten sitten niitä sen kummemmin laskenut.

Sinuna soittaisin neuvolaa ja kysyisin, että pääsisitkä tarkastukseen.

Vierailija

vatsakipu alkoi sunnuntaina, kesti n. 3 tuntia ja loppui. ja sama maanantaina. tiistaina oli taas ihan sama juttu, mutta kipu ei loppunut ollenkaan, joten soitettiin synnärille.

ihmettelin siellä että mitä kipua se voi olla, kun suppareidenhan pitäisi olla sellaista aaltomaista kipua, hellittää aina välillä.

eipä kätilökään keksinyt kivun syytä, joten mentiin sairaalaan. siellä sitten todettiin että synnytys on alkanut, kohdunsuu 2cm auki. sain petidinin, joka helpotti oloa.

seuraavana yönä vedet loiskahtelivat, ja synnytys käynnistettiin kunnolla. vasta sitten tuli " oikeita" suppareita, missä oli tosiaan se parin minuutin väli.

että PASKAPUHETTA sanoa että " kyllä sen tietää kun synnytys alkaa" .

ei kaikki tiedä...

kannattaisi kyllä mennä tarkastaan se kohdunsuun tilanne. onnea!!

Vierailija

Eilen sanoivat äitiyspolilla että eivät rupea käynnistämään koska ei ole mitään syytä siihen. Sanoivat että parempi että tulee luonnollisesti ulos, se on kuulemma ainakin kätilöopiston kanta nykyään käynnistyksiin. Tähän on syynä se, että lääkkeillä käynnistetyt synnytykset ovat " luonnonvastaisia" ja haittaavat luonnon omaa järjestelmää, monesti synnytykset saattavat pitkittyä hyvinkin paljon jos aletaan väkisin käynnistämään. Jos äidin tai vauvan terveydentila vaatii käynnistystä, silloin tietysti asia on eri.

ap

Vierailija

jonka voi sanoa yliaikaiselle.. Se mitätöi kokonaan toisen huolen. Pitäs vaan levätä laakereillaan ja odotella synnytystä vai? Oma lapseni olisi kuollut, jos olisin vaan odotellut millon syntyy..

Vierailija

Mulla oli esikoisesta tollanen vuorokautta ennen kun meni vedet. Polilla sillon sanoivat ettei ole supistus. Tosin ei osanneeet sanoa mikä oli.

Mutta siis, mun mielipide, EHDOTTOMASTI polille. Voi olla merkki esim. istukan ongelmista. En tuossa vaiheessa enää odottelisi kipujen kanssa. Itsellä oli noilla viikoilla kuopus vatsassa jo todella pulassa, vaikka polilla vakuuteltiin, että kaikki on hyvin. Oliko sulla vettä paljon eilen?

Vierailija

olet kuitenkin jo " yliaikainen" ... että jos on toiveita käynnistämisestä, niin kannattaa ehdottomasti mennä!!

onnea matkaan

T:6

Vierailija

On ollut tosin aamun aika hiljainen mutta niin se on aina aamuisin. Tökkimällä vatsaa saan kuitenkin vihaisen potkun takaisin. Ajattelin kuitenkin tässä kotona odotella josko alkais supistelemaan ennen kuin lähden minnekään. Tulis jo.. kärsivällisyys alkaa olla lopussa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat