Mika ihme siina on? Aina kun erehdyn mainitsemaan surustani, etta en saa ikina toista lasta niin joku teilaa (ilmeisesti taysin lapseton) e...

Vierailija

No tottakai minä olen, hänhän on elämäni valo. Ihan typerää tuollaista edes sanoa.

Mutta miksi en saisi tuntea kipua siitä etten tule saamaan toista? Kyllä sitä vaan tuntee. Enkä sitä häpeä. Minusta se ei ole lapsettoman kivusta pois jos itse tunnen sekundäärisen lapsettomuuden kipua.

Kommentit (9)

Vierailija

itse sain ivf-kaksoset, ja nyt on yllätysraskaus, mikä ei pitänyt olla mahdollistakaan. ilmeisesti synnytys korjasi tilanteen..:)

en silti itseäni ikinä pitäisi lapsettomana, vaikka ei olisikaan tärpännyt uudestaan! onhan minulla lapsia. lapsettomuus ja sekundäärinen lapsettomuus ovat kuin yö ja päivä..

tsemppiä hoitoihin, toivottavasti saat vielä sen toisen lapsen!!

Vierailija

Miksi itse en saa olla tyytyväinen yhdestä lapsestani? Miksi kaikkia vaivaa se, että en HALUA toista lasta? Itse olen tyytyväinen yhteen, ja koen sen riittävän vallan mainiosti.

Vierailija

Me oltiin aika " vanhoja" kun saatiin esikoinen, itse 34 ja mies 39. Nyt harkittiin kakkosta kun esikoinen on kaks vuotta ja risat ja tultiin sitten siihen tulokseen et ei enää, olisin jo 37 vauvan syntyessä, olettaen että tulisin raskaaksi suht nopeasti mikä ei sekään ole enää itsestäänselvyys.

Mä en voi sanoin kuvata miten mua ärsyttää kun ihmiset vahtii meitä tyyliin " kyllä saatte aika kiirettä sen kakkosen kanssa pitää" ja suhtautuu ikään kuin meillä olisi tässä perhe-elämässä jotain kesken tai jotain vielä tekemättä.

Tää on meidän pieni perhe ja hyvä sellaisenaankin ja elämä nyt vain meni näin. Eikä mulla ole mitään velvollisuutta ottaa niitä riskejä ja elää sitä stressiä minkä raskaus ja synnytys tässä vaiheessa toisi mukanaan. Onhan se sääli ettei meidän pikkunen saa sisarusta enkä minä enää pientä tuhisijaa syliini mutta kyllä yhdelläkin lapsella voi olla onnellinen lapsuus.

Nää on niin perhekohtaisia asioita ettei voi ulkopuoliset arvostella mikä toisista tuntuu pahalta, mikä hyvältä ja mikä on kullekkin oikea valinta!

Vierailija

joten esikoinen ei saa sisarusta muuta kuin ehkä adoption kautta. Ja sitä emme ole harkinneet.

Voi olla eri asia, mutta minulle se on silti iso asia vaikka universaalisti ei olisikaan. Ärsyttää vaan ainaiset kommentit. Kyllä se kipeää tekee.

Vierailija

ymmärrän lapsettomien surua, mutta joskus tuntuu, että he eivät osaa ottaa huomioon, että muutkin voivat tuntea surua monenlaisistakin asioista. Ei heidän ole ainoalaatuisinta.

Vierailija

Itse olen elänyt onnellisen ainoana lapsena.

Rakastan lapsia niin paljon että olisin halunnut useampia, en siksi että lapsella olisi sisarus.

terv. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat