Rintojen lypsämisestä tietoa teille, harhojen vallassa eläjät:

Vierailija

Lypsin vauvalleni yli puoli vuotta maidot ja siihen meni todellakin aikaa vain 5-10min/kerta. Lisäksi kertalypsyllä (aamuin illoin) sain lypsettyä 4-5dl maitoa, joten sillä pärjättiin useampikin syöttökerta. Ihmettelen siis kovasti esim. Tempakan kysymystä toisessa ketjussa, kuinka äidillä riittää aikaa lypsämiselle. Minulta lypsyyn meni päivässä 10-20min kun imettämällä samaa vauvaa aikaa olisi " tuhraantunut" 50min/imetyskerta. Pullosta vauva joi maidot nopeasti, alle 10min.

Lisään vielä, että k.o. lapsi oli nuorimmaiseni, lapsia oli yhteensä kolme ja vanhin oli 2,5v.

Kommentit (15)

Vierailija

Johtui siitä että rinnat oli aivan täynnä ja öisin kun oli jo levännyt.

Mulla oli toistakymmentä litraa pakastimessa maitoa ihan pienessä ajassa.

t:se joka lypsi öisin

Vierailija

Ja vielä alle kymmenessä minuutissa. Varmaan yhdellä kymmenestätuhannesta voisi onnistua tuollainen. Eihän mikään ihmisvauvakaan ime puolta litraa maitoa kerralla.

Vierailija

mullakin oli käsikäytt. Avent, joka oli ainoa, jolla sain maidon ulos. Toisinaan meni tosiaan 5 minuuttia ja saalis 2 dl ja toisinaan taas 40 minuuttia ja saalis desin tai alle. Siis tod. on henk.koht. ominaisuus, ja vielä sekin voi vaihdella.

Vierailija

Olen imettänyt neljää lasta vuoden verran/lapsi eikä mitään ongelmia. Olisin halunnut myös lypsää maitoa jotta pulloa olisi voinut kokeilla mutta kun pumppaamalla ei tule tippaakaan! Kamalaa repimistä se vain on. Erilaisia pumppuja on tullut kokeiltua.

Hyvä että toiset onnistuvat!

Vierailija

Itse lypsin per kerta 30-40min ja noin neljä kertaa päivässä.Siinä kyllä turhaantuu... Ja tätä tahtia mentiin puoli vuotta eteenpäin!

Vierailija

Joltakin heruu maitoa kuin napista painamalla, mutta ei se tarkoita sitä että kaikilla noin olisi.

Minun lypsämisurani jäi lyhyeen, koska noin puolen tunnin lypsäminen tuotti noin 50 ml maitoa. Turhaa tuollaiseen oli aikaa käyttää. Imetyshetketkin olivat pitkiä, mutta ne olivatkin miellyttäviä tuokioita toisin kuin lypsämisyritykset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat