Tuhrua

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Voikohan ennen varsinaisia kuukautisia 3-5 päivää kestävä sekä kuukautisten jälkeen 2-7 päivää kestävä tuhruilu kieliä hormonihäiriöstä? Lopetin pillerit yli puoli vuotta sitten.

Mieheni menossa siemennesteanalyysiin. Mutta itsekin aloin miettimään josko myös minussa on jotain vikaa.

Minkätyyppisestä häiriöstä minun tapauksessani mahtaisi olla kysymys?

Onko siihen tehokas hoito? Mikäli siis siemenneste on ok.

Entä kun miehelläni oli sikotauti lapsena ala-asteella ja luin että vain murrosiän jälkeen sairastettu sikotauti miehelle vaarallinen, voiko se olla vaaraksi kun sairastanut lapsena?

Kommentit (6)

Vierailija

tuhruvuotoa aina kierron päätteeksi ja hormooniarvot oli aina normaalit. Kuitenkin kun kolmanteen inssiin vaadin myös luget loppukiertoon ei tiputtelua tullut ja siitä kierrosta tulikin elämäni eka plussa josta todisteena 4 kk ikäinen tyttö.

Vierailija

Mulla tuhrua vko ennen menkkoja ja menkkojen jälkeen pari päivää. Keltarauhashormoniarvo oli normaali, tuhrun syytä ei ole löytynyt vielä.

Vierailija

Kiitos tiedosta!

Entä tietääkö joku saako pelkkään sperma analyysiin viedä julkiselle puolelle samantien näytteen tutkittavaksi, kun yksityislääkäriltä lähete ja pitäisi siis kotona " hoidella itsensä" ja viedä tunnin sisällä näyte labraan. Että jos ma soittaa että tänään toisin näytteen niin onnistuuko?

Vai onko isoissa kaupungissa näihinkin jonot?????????

Vierailija

Hei vielä, mulla on inssien yhteydessä ollut lugesteronit tukena ja niillä tuo tuhruvuoto on pysynyt pois menkkojen alkamiseen asti. Kaivattua plussaa ei siitä huolimatta ole tullut. Lääkäri sanoikin, että ehkä keltarauhashormooni, vaikkakin oli normaali ei ole mulle riittävä, kun tuhrua tulee. Endoa ei epäillä, tosin ei ole kyllä vielä tutkittu lapalla.

Vierailija

Kannattaa varata aika omalle lääkärille, osaa kertoa paremmin.

Mutta yleensä tuhruilu ennen kuukautisia kertoo tuosta keltarauhashormooni puutteesta. Se on yleensä harmiton hormoonihäikkä.

Joka on helposti korjattavissa keltarauhashormooni lääkkeellä..joka siis vain tukee naisen omaa hormoonituotantoa.

Vierailija

Kokemusta mulla ei lugejen tehosta vielä ole, mutta itselleni on ilmaantunut pariin viime kiertoon tuhrut vaivoiksi. Lääkäri selvensi mulle, että vaikka testeissä saataisiin ihan hyvät homooniarvot (niin kuin mulla kesällä tuli), niin tuhrua saattaa siitä huolimatta ilmestyä. On jotenkin kuulemma yhteydessä kudostasolla...en enää muista, mihin, mutta joka tapauksessa olen tässä kierrossa ekaa kertaa elämässäni kokeilemassa lugesteronia eli lugeja. Toivottavasti tuovat sen kauan kaivatun avun ja pääsen odottajien puolelle.

Simppatesteistä julkisella puolella en osaa sanoa, mutta kait joka tapauksessa täytyy aina varata analyysiaika etukäteen. Me käytiin yksityisellä ja siellä piti varmistaa etukäteen, että kun näyte viedään, niin ovat valmiita sen myös parin tunnin sisällä tutkimaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat