Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ultrasta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Elikäs kaipailisin vähän tietoja että miten tämä niskaturvotusultra oikein menee? Mitä siinä tehdään? Käytetäänkö neuloja? Muuta en tiedä kuin sen että alapään kautta tehdään. Maanantaina olisi aika ultraan ja jännittää niin vimmatusti! Kolmas raskaus jo miulla mut aikaisemmin ei olla käyty kun rakenneultrassa. Te jotka olette tässä ultrassa käyneet, niin jäikö positiivinen mieli toimenpiteestä? Maanantaina kuului ekan kerran sydänäänet, viikkoja tänään 12 tasan. Talven odotusta!:-)

Kommentit (1)

Vierailija

Hei,

olin itse juuri maanantaina ko. ultrassa. Meillä se tehtiin osana seulontaa, ja itse toimenpide oli hyvin samantyyppinen kuin mikä tahansa muukin raskaudenaikainen ultra - monitorista katsottiin vauvan liikkeitä, ja kätilö mittasi sitten niskaturvotuksen ruudulta. Alapäähän ei siis koskettu. Meillä np-ultran tulokset yhdistetään verikokeen tuloksiin, ja oma kotineuvola ottaa sitten kahden viikon kuluessa yhteyttä äitiin, jos riski esim. 21-trisomiaan (Downin sydrooma) on kasvanut. Tiedän kyllä, että käytäntö vaihtelee kunnittain: joissakin seulonta tehdään pelkästään np-ultran perusteella.

Reippain mielin vain tutkimuksiin; ainakaan tässä ei ollut omalla kohdallani mitään pelottavaa!

Uusimmat

Suosituimmat