Kp 10 ja taas vuotaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt on menossa kolmas kierto pillereitten jälkeen. Eka oli 32, toinen 25 ja nyt menossa kp 10 ja taas vuotaa. Pari päivää oli tuossa välissä, mutta nyt tulee aina pyyhkiessä ihan kirkkaan punaista vuotoa. Mahaakin nipistelee kummasti.



Mitähän tämä nyt on, vai onko kierto vaan niin sekaisin pillereitten jäljiltä?



Missähän vaiheessa sitten ovis on? Kun ollaan noin kp 10 aikoihin aloiteltu yleensä hommat ja nyt tuntuu hassulta, kun vuotaa...



Mistä tälläiset voi johtua?



Masentaa jo valmiiksi, jos tässä nyt menee tiputteluksi tai muuta....

Kommentit (4)

Vierailija

Suosittelisin kyllä gynelle menoa.

Itselläni vähän sama tilanne tosin pillerit olen niiden epäsopivuuden takia jättänyt pois jo kohta kaksi vuotta sitten. Viime kierrossa tosiaan mulla kävi niin, että jo kp8 aloin vuotamaan kirkasta verta. Tätä kesti pari päivää (niukentui koko ajan) ja sitten loppukierron ajan tuhrutteli enemmän ja vähemmän.

Meillä on vauvayritystä takana viitisen kiertoa ja ennen menkkoja mulla on tuhrutellut koko ajan, mutta tällainen verinen vuoto heti kuukautisten jälkeen oli outoa. Olenkin varannut ajan gynelle ja menen juttelemaan asiasta. Mulle on yht äkkiä tullut myös kovat kuukautiskivut, joten itsellä pelko endosta.

Vierailija

Tytön jälkeen syöny pillereitä nyt pari vuotta. Ihoni takia oon ottanu pillerit heti , ku imetys on loppunut. En muista monetko menkat oli viinä välissä. Mutta yleensä ollu aika säännölliset ja noin 30 päivän kierto.



Nyt siis tosiaan ekat luomut kp32 ja aika normaali noin 4 päivää kestävä vuoto. Sitte toka kierto 25 ja runsaat menkat. Kesti ihan reiluna 6 päivää, pari päivää väliä, sit nyt jo kolmatta päivää kirkasta veristä vuotoa. Ei ihan siteeseen asti vuotanu, mut pyyhkies selkeästi.



Nyt on vähä jo menkkaoireitakin ja reilumpi vuoto ku eilen.



Ihan pihalla? Olisko nyt sitte kp 10 vai alotanko jo alusta taas?



Tuossa 32 päivän kierrossa tunnistin kyllä oviksen, mutta tuossa 25 kierrossa menkat yllätti ihan täysin. Olisko tosiaan ovisongelmia...

Vierailija

Hakusanoilla löysin keskusteluja aiheesta ja joku mainitsi, että vastaavanlaisessa tapauksessa olis epäiltu olevan ovulaatiovuotoa? Mahdollista? Kokemusta?

Vierailija

ensimmäinen vaihtoehto on toki että sulla on vaan kroppa vielä pillereistä sekaisin.



Kannattaa laittaa tässä muutama kuukausi kaikki vuodot yms ylös. Ja jos ei rupea rauhoittumaan voi kyse olla siitä ettei elimistösi tuota tarpeeksi keltarauhashormooni. Millaiset kuukautiset sulla oli ennen pillereitä?



Mutta jos siis tuo tuhtuvuoto jatkuu useamman kuukauden. Varaa aika omalle lääkärillesi ja sieltä saat luultavasti keltrauhashormooni reseptin. Kyseessä voi siis olla vain pieni hormooni häikkä. Ja nuo keltarauhashormooni tukevat sitten omaa hormoonitoimintaasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat