Lääkäriaika varattu, jännittää kovasti...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täsmäyritystä takana nyt 11kk (ei kovin pitkä aika, jso vertaa moneen palstailijaan, mutta silti tuskastuttava aika), on-off-ehkäisy (eli joskus käytetään, joskus ei) käytössä vuosi ennen sitä. Haamuakaan ei ole näkynyt :(

Raskaaksi tulemisen vaikeus johtunee minusta, kierto on vaihdellut viimeisen vuoden aikana 22-56 päivään. Munasolun irtoamisessa vaikuttaa olevan ongelmaa hieman useammassa kuin joka toisessa kierrossa.

Nyt mietityttää, miten lääkäri mahtaa asiaan suhtautua. Passittaako kotiin takasin peuhaamaan vielä pariksi kuukaudeksi? Pitääkö minua hysteerisenä naisena, joka ei vain malta odottaa? Pari vuotta sitten gyne sanoi minulle, että puolen vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa kyllä hankkiutua lääkärille, koska kierrot prakaavat...Silti mietityttää, miten lääkäri mahtaa suhtautua. Ajan varasin yksityisen puolen gyneltä.

Miten te olette ajautuneet lääkärille? Oletteko odottaneet sitkeästi sen vuoden vai varanneet aikaa jo aiemmin? Miten lapsettomuuspelkoihinne on suhtauduttu?

Kommentit (4)

Vierailija

Hei!

Itse hakeuduin yksityiselle gynelle 8kk: n " yrittämisen" jälkeen. Minulla vaan oli sellainen tunne, että nyt on mentävä. Lääkäri otti minut todella hienosti vastaan, vaikkakin koko ajan painotti vuoden maagista rajaa. Kuitenkin hän teki kaikki mahdolliset tutkimukset yms. Lääkäri kirjoitti myös hyvin nopeasti lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle (vaikka mitään hälyyttävää syytä ei löytynyt kummastakaan).

Eli mielestäni lääkärin puheille kannattaa mennä juuri silloin, kun itsestä siltä tuntuu. Ei kannata miettiä kuinka kauan muut ovat yrittäneet tai odottaneet. Asiahan on sinun ja kumppanisi välinen. Etkä suinkaan ole hysteerinen:) Tsemppiä!

Vierailija

Aina joskus sitä kuvittelee vain olevansa liian hysteerinen tällaisissa asioissa ja kaipaa järjen ääntä. Muutenkin tuntuu vähän kurjalta vinkua ja valittaa asiasta, kun monilla muilla tilanne on paljon synkempi ja odotuksen odottamista on pitkä aika takana.

t. ap

Vierailija

..ja yritystä takana noin vuosi. Olen käynyt vuoden aikana kolmesti gynellä näiden kierto-ongelmien takia eikä ainakaan hän ole leimannut minua hysteeriseksi. Aluksi sain epäsäännölliseen kiertoon Teroluteja tasaamaan kiertoa ja ne toimivatkin hienosti parin kierron ajan. Nyt edellisen reistailun jälkeen sain clomifenit siihen rinnalle ja nyt odottelen onko niillä vaikutuksia.

Tiivistettynä siis.. Suosittelen menemistä lääkäriin. Olen lukenut, että hormonihäiriöiden vuoksi " hoidot" voidaan aloittaa jo ennen vuoden luomuyritystä. Näin on minullakin käynyt.

-Tuittu-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat