Pitkään imettäneille kysymys

Vierailija

Miten onnistutte imettämään pitkään ilman, että laihdutte liikaa? Itse imetin poikaani vain 7kk ja kuihduin sinä aikana alipainoiseksi, vaikka pyrin syömään hyvinkin runsaasti ja monipuolisesti. Ja vielä sekin että, eikö rintamaito ole sitä rasvaisempaa, mitä pidempään jatkaa?

Kommentit (12)

Vierailija

Olen kade. Juu, se äidinmaito todellakin muuttuu rasvaisemmaksi. Ri vauvan tarvitse imeä litratolkulla pysyäkseen hengissä. Rintojenkin onneksi. Roikkuisivat painosta pian nilkoissa.

Vierailija

Eikö silloin ole suurta itsekkyyttä väkisellä vieroittaa?

Minä imetin vain vuoden (lapsi itse lopetti, en vierottanut), enkä kuihtunut. Imetys kyllä laihdutti minua, mutta söin sitten enemmän. Olin imetysaikana laihempi kuin ikinä aikuisiällä, enkä siis näin normaalistikaan ole lihava, vaan normaalipainoinen. Imettäessäni olin n.5kg tavallista hoikempi. Olisi ollut kiva imettää pidempään ja pysyä myös hoikempana ;) Vaan eipä sitä väkiselläkään voinut imettää!

Mutta siis, imetyshän vaikuttaa jokaiseen naiseen eri tavalla, joku laihtuu, joku ei. Jos meinaa laihtua liikaa, niin sitten vaan syö enemmän! Ja imetyskerrat vähenee lapsen kasvaessa, tuskinpa kovin moni enää 2v. ikäistä imettää kahden tunnin välein... Kerta-pari päivässä riittää.

Vierailija

mutta olenhan minä hoikka vaikka olen syönyt kuin hevonen. Aika nopeasti raskausajan kilot hävisivät ja aika energiapitoista ruokaa olen syönyt.

Vierailija

siksi esim. 8kk ikäiselle maito ei enää pelkästään riitä.

joka syöttökerralla se rasvainen maito alkaa tulla 2-3 min imemisen jälkeen, alkuun tulee laihaa maitoa. siksi pitäisi imettää yhdestä rinnasta aina suht pitkään.

minäkin laihdun yhä, imetän n. 5-6 krt/vrk, vauva 8 kk. alipainoinen en vielä ole, mutta kyllä jo lukioajan mitoissa :) syön hyvin hyvin. kohta se varmaan kostautuu ja kilot tulee takaisin! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat