Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon 16, oonx liian nuori äidix?

Vierailija

Jos ja kun rakkaus väliltänne ehkä jouluun mennessä loppuu, niin kyllähän teillä on vielä nuoret vanhemmat, jotka joutaa lasta hoitamaan.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ensin ammatti sillä yhteiskunnan ei kuulu elättää ketään, leiki ensin nukella ja ota se joka paikkaan mukaan niin saat pienen tuntuman siitä miltä äitiys tuntuu

Vierailija

mutta minäkin kehoittaisin ensin keskittymään suomen kielen oikeinkirjoitukseen pari vuotta. Vasta sen - ja viidennen boyfrendi - jälkeen voit alkaa harkita lasta.

Vierailija

Ja veikkaisin että 16v lapsella ei vielä ole vaki työpaikkaa mihin mennä.

Tänään aloitti meidän osastolla 16v kesäharjoittelija. Vaikea kuvitella hänen ikäistään äidiksi...

Vierailija

Ja sinulle, jonka mielestä aikuinen on sitten kun pärjää ilman yhteiskunnan tukia...

Kaikki eivät tienaa niin paljoa että sillä elättäisi perheen. Toisekseen, jos mielisairaus vie työkyvyn, onko sairas ihminen sitten lapsi?

Terv. suljetulla ollut "lapsi"

Vierailija

Ja mä olen hoitanu pariakin lasta. Te ootte vaan katkeria kun mulla on kaikki edessä. Eix tääl oikeesti oo ketään, joka olis nuorena saanu vauvan? Me ollaan menos kihlohinki juhannuksena, et ei tosiaan olla eroomassa.

AP

Vierailija

Olet liian nuori, sen kertoo jo kirjoitustyyli.

Äitiys ei tarkoita pelkästään pientä ihanaa vauvaa, vaan se vauva on pieni ja ihana ainoastaan kaksi viikkoa. Sen jälkeen se alkaa olla hereillä enemmän ja enemmän, ja vaatii paljon asioita.

Se tarvitsee turvakaukalon, vaunut, syöttötuolin, pinnasängyn, pinnasänkyyn patjan, peiton, lakanat, vaatteita, tuttipulloja, tutteja.. ja kun vauva sitten kasvaa, se tarvitsee turvaistuimen, lisää ja lisää vaatteita, vakuutuksen, mielettömän määrän vaippoja (kertakäyttövaipat kahdeksi vuodeksi n. 600e), pyyheliinoja, pulautusrättejä, lääkkeitä.. kodin jossa on tilaa kaikelle tuolle tavaramäärälle.

Nämä ovat vasta alkua.

Vauva herää öisin, sitä ei voi jättää yksin. Voit varautua siihen että ihana poikafrendis ei jaksa herätä viittä kertaa yössä, ja että jäät aivan yksin ihanan vauvasi kanssa. Ihana vauvasi on yksin sinun vastuullasi seuraavat 18 vuotta. Et pääse baariin, et festareille, bilettämään tai mihinkään muuallekaan nuoren harrastuksiin.

Toivon tosiaan että tämä oli provo.

Vierailija

mutta näin vanhempana ihmisenä (40) sanoisin, että odota nyt vielä pari vuotta. Suhteennekin on ilmeisesti vielä aika tuore? Nauti vielä nuoruudesta ja jos vielä parin vuoden kuluttua tuntuu siltä, että se vauva on saatava niin tehkää se sitten....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat