Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

_\|/_ 06'HELMIEN kesäkuu _\|/_

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mä ihan ihmeissäni täällä luen teidän muiden lapsista, jotka osaavat laskea ja tunnistavat värejä, vaikka esikoinen oli reilu 2 v iässä samanlainen. Helmi kun vielä aika kaukana noista taidoista. Väreistä osaa sentään sanoa punaisen, keltaisen ja vihreän (vieraat eivät niitä varmaan kyllä ymmärrä), mutta siitä, mikä väri on mikäkin, ei Helmillä ole mitään hajuakaan... Yleensä kaikki on keltaista. Tai toisena päivänä punaista. Numeroita Helmi osaa luetella yhdestä kuuteen (järjestyksessä), mutta nekin niin epäselvästi, ettei kukaan muu niitä ymmärrä. Koskaan en ole Helmin nähnyt mitään tavaroita laskevan eli yleensä luettelee numeroita vaan veljensä perässä. "Seitsemän" on sitten jo liian vaikea sana Helmille, joten siihen lopettaa "laskemisen". Kirjaimia Helmi ei todellakaan tunnista, eikä ole niistä edes kovin kiinnostunut, vaikka meillä sellaiset magneetti-kirjaimet & -numerot jääkaapin ovessa onkin. Poika sen sijaan on ollut niistä 2-vuotiaasta lähtien tosi kiinnostunut ja on edelleen varsinkin numeroista erittäin kiinnostunut. Helmi tuntuu olevan toista maata.

Helmi on alkanut nyt kiipeillä astetta vaikeammissa ja korkeammissa paikoissa. Ennen kiipesi pihan kiipeilytelineessä vain reilun metrin korkeuteen, mutta nyt haluaisi koko ajan kiivetä sinne ihan ylös asti eli johonkin 2 metrin korkeuteen. En kuitenkaan anna kiivetä niin ylös. Helmi on alkanut myös eri kiipeilytelineissä siirtyä toisesta verkosta/puolista toiseen (eli jos on sellainen monikulmainen kiipeilyteline), mitä meidän 5-v ei tee vieläkään. Keinussa Helmi haluaa niin vauva- kuin rengaskeinussa keinua seisovilleen ja samalla pitäisi neidin mielestä olla myös kova vauhti, mutta meidän 5-v ei rengaskeinussa uskalla kuin ihan pienissä vauhdeissa keinua seisovilleen. Eli ihan erilaisia ovat meidän lapset näissä tietyissä asioissa. Helmi on tosi uhkarohkea ja myös aika taitava liikkumaan ja omaa todella hyvän tasapainon. Poika on tosi paljon arempi ja myös paljon kömpelömpi. Hän on taas pienestä asti ollut verbaalisesti aika lahjakas.

Meillä alkoi täällä puistoruokailut. Onko muuallapäin Suomea (paitsi Espoossa on, sen tiedän) tällaista puistoruokailutoimintaa? Meille se on vaan liian aikaisin, kun on "jo" klo 12, kun normaalisti syödään vasta klo 13-13.30. Mutta eiköhän me hyvällä ilmalla sinne yritetä mennä, kun lapset kerran ilmaiseksi saavat siellä ruoan ja voi olla sitten ulkona pidempään.

Päiväunista vielä eli Helmi nukkuu kyllä lähes joka päivä päiväunet ja jos saan hänet ajoissa nukkumaan (eli tullaan ajoissa lounaalle), Helmi nukkuisi yli 2 h. Varmaan jotain 3 h nukkuisi, jos antaisin nukkua. Illalla nukahtaa sitten kuitenkin vasta klo 22 jälkeen, joten kovin usein en anna tuota 2 h nukkua. Viikonloppuna jos nukkuu 9-9.30 asti, en laita ollenkaan päiväunille, koska ei sitten mihinkään järkevään aikaan nukahtaisi ja jaksaa ihan hyvin valvoa klo 21 saakka, vaikkei olisi nukkunut. Ja parin viikon välein Helmi harrastaa sitä, että huutelee päiväuniaikaan sängystään, ettei nuku tai että nukkui jo, vaikkei olisi vielä nukkunutkaan. Joskus silloin sitten kuitenkin nukahtaa, mutta joskus ei. Esikoinen lopetti päiväunet 3-v (silloin oli kesä) ja toivoisin, että Helmi tuohon 3-v nukkuisi myös päiväunet. Nyt kesällä voi tietenkin olla vaikeampaa, jos haluttais pojan kanssa olla koko päivä ulkona ja Helmi ei rattaisiin nukahda (ei meinannut millään nukahtaa viime kesänäkään), joten päiväuniaikana pitää aina olla sisällä ja Helmin omassa sängyssä, jos haluaa, että tyttö nukkuu. Mutta en ota siitä stressiä eli jos ollaan jossain kylässä, niin Helmi jättää silloin päiväunet väliin.

Nyt pitäis itse varmaan mennä yöunille. Meillä oli viikonloppuna esikoisen 5-v synttärit (tänään oikea päivä) ja meni muutama ilta puolilleöin leipoessa ja järkätessä ja sen jälkeen vielä sitten omat iltapalat, pyykkien ripustamiset yms. Hieman on haikea olo, kun poika on jo noin iso/vanha. Onneksi meillä on vielä toi yksi 2-v vauva =) Joka on kyllä oikeasti jo tosi iso ja omatoiminen neiti.

T:Fassiloora

Vierailija

Muutto on ohi ja tavarat paikoillaan, arki rullaa tasaisesti eteenpäin maan vaihdosta huolimatta, johan täällä on kolme viikkoa ehditty olemaan. Kotiutuminen on ollut helppoa eikä tytöt ole olleet moksiskaan. kilei on taas sellanen ettei mitään ymmärrä, mutta ei se menoa haittaa, etenkään lapsilla. Alina on saanut jo kavereita eikä kielimuuria ole. Viihdymme mainiosti.

Toisin kuin suomessa täällä on on kesä :) Hellettä piisaa mukavasti (+30-+36), nyt on hieman viileämpää vain +22- +25. Olemme olleet paljon ulkona ja tutstuneet kaupunkiin sekä lähialueisiin.

Kohta alkaa loma ja suuntaamme suomeen pariksi viikoksi. Ajamme täältä ViaBalticaa pitkin Tallinnaan ja sieltä lautalla yli suomeen. Odotmamme matkaa kovasti. Onneksi meidän tytöt viihtyy autossa (itse asiassa ihan missä kulkuneuvossa vain) ja ovat tottuneita matkustamaan pitkiäkin matkoja, muuten vois olla ongelmia tuon ajomatkan aikana.

Inkeristä on tullut äidin vauva eikä hän osaa tehdä enää mitään itse. Olen antanut asian olla ja luotan siihen, että ennen kouluikää on jo omatoiminen ja ilman vaippaa. Meillähän pottailu ei onnistu vieläkään, kaikkea on kokeiltu. Aikaa onneksi on vaikka muille jakaa joten jos toinen nyt haluaa olla vauva niin olkoon sitten :)

Nyt siirryn terassille nauttimaan päiväkahvit rauhassa kun lapset nukkuvat päikkäreitä (kerrankin molemmat).

Aurinkoiset kesäterveiset kaikille :)

Birdy

Vierailija

Kyllä se on varmaan tämä kesä ja nuo raskushormonit jotka on sekoittaneet mun pään, kun taas näin aikaisin olen hereillä.... ;-)

Mä olen kyllä jo nyt ihan kypsä kaikkiin noihin ulkona lenteleviin elukoihin ja inisijöihin!!!! Ei yhtään voi olla pihalla, kun itikoita ja mäkäräisiä on miljoonia!!! Jäi pihahommatkin minun osalta vähän vaiheeseen mutta en kyllä enää nenääni tuonne pihalle pistä kuin pakon edessä... Ehkä sen verran on pakko joustaa, että istutan loput kesäkukat! :) Niiden kastelunkin voi suosiolla jättää vaikka Onnille, kun se on niin yli-innokas siinä hommassa... :)

Meillä Onni puhuu kyllä ihan hyvin. R-kirjainta ei sano mutta muuten puhuuu aika hyvin. Jotkut sanat menee toki vähän hassusti kuten poliisiauto on posilianto jne. :)

Laskemisesta ollaan myös kiinnostuneita (tai siis Onni on, minä vihaan kaikkea laskemista, kun olen siinä superhuono!!;-)) Ainakin seitsemään osaa laskea sujuvasti. Omia ja muiden varpaita aina laskee mutta usein käy niin, että äidiltä on saattanut yllättäin pari varvasta "tipahtaa" tai jopa "kasvaa lisää" ... ;-)

Aakkosia myös luettelee perässä aina hammaspesulla. Pysyy suu mukavasti auki, kun aina pyytää sanomaan aa ja bee jne. :)

Päiväunia meillä nukutaan silloin tällöin riippuen päivästä. Jos ollaan jossain menossa niin silloin ei mutta esim eilen Onni nukahti itsestään sohvalle. Pari tuntia annan nukkua jos niin kauan nukkuu mutta en pidempään.

Meillä myös Onni on alkanut vierastamaan aina välillä. Ennen ei vierastanut. Yleensä Onni alkaa huutamaan, että isin syliin isin syliin... Eli isi on meillä edelleenkin ykkönen!

Hupulin Eino kuulostaa kyllä tosi samanlaiselta kuin Onni! Nuo syömisetkin ja kaikki! Meilläkään ei oikein mikään kunnon ruoka uppoa! Oikeasti ihmetyttää miten tuo lapsi ei syö ja millä se elää!?!

Lasten lempiohjelmista vielä, että meillä on in hauskat kotivideot!! Sitä on boksilla tasan kaksi jaksoa tallennettuna ja Onni vinkuu koko ajan, että hauskat videot, hauskat videot... Niitä se sitten tuijottaa vaikka kuinka kauan jos vaan antaa! Mikä lie siinäkin se viehätys mutta Onnilla on ihan selkeesti ne suosikkikohdat mitkä sitä naurattaa eniten. Minulla on lähinnä semmoinen olo, että pää hajoaa, kun kuulenkin sen juontajan äänen!!! Harmi, kun se loppui niin ei saa edes uusia jaksoja mistään...

Taaskaan en muista mitä muuta piti kommentoida... Nyt menen syömään meikäläisen aikataulussa aikaista aamupalaa! :)

kumppari

Vierailija

Missähän lienee se vähäinenkin energia mitä joskus on ollut...

Onnilla on taas joku järkyttävä vaihe päällä. Uhmaikä ilmeisesti edelleen. Kaikki asiat pitää tehdä vaikeimman kautta... Ei meinaa mulla enää huumorintaju riittää, kun itselläkin niin väsynyt ja tuskainen olo.

Missä kaikki helmimammat luuraa?

kumppari rv 38+3

Vierailija

Kylläpäs teidän taaperot jo kovin puhuu ja osaa! Meillä Heppu ei vieläkään puhu kunnolla, muutama "oikea sana" ja loput niitä omia. On nyt kyllä alkanut yhdistelemään sanojaan 3-4 sanan lauseiksi. Väreistä ei tietoakaan ja kirjaimia kovin osoittelee ja niitä pitää luetella. Numeroista "tunnistaa" 8 -> sanoo "kaua" (pallo on kaua -> kun sitä heitetään kauas. Ja kasissa on 2 palloa :) No kait pian sanainen arkku aukeaa !

Eino oli viime viikon oksu taudissa, huh... Mutta onneksi ohi ja minä en saanut tautia (täälläkin yksi oksu kammoinen) ! Mutta edelleenkään ei syö juuri mitään. Hyvä jos aamulla 5 lusikallista menee puuroa, lounaalla ehkä maistaa muutaman lusikallisen, päivällistä ei lainkaan ja illalla samoin kuin aamulla. Onneksi juo hyvin! Huolestunut kyllä olen, miten voi pärjätä näin vähällä ruoalla...

Ihan olen kateellinen teidän puisto tädeistä ja ruokailu mahdollisuuksista, täällä ei ole mitään moisia :( Olisi kyllä ihana joskus jättää heppu puistoilemaan ja käydä vaikka kaupassa rauhassa ja on todella ärsyttävää lähteä tekemään ruokaa kun ollaan just päästy puistoilemaan, olenkin nyt hävettävän paljon turvautunut valmis eineksiin..... Kun ei mitkään ruoatkaan edes Hepulle maita, oli sitten itsetehtyä Hepun herkku ruokaa (spagettia/makaroonia kera jauhiskastikkeen) tai jot valmis ruokaa.

Hampaiden tulosta oli juttua, Einolle tuli vasta eka hammas ylös 1v. Minulle itselleni tullut 1½v :) Ja kyllä ne kaik on tulleet suuhun :)

Mitähän muuta kirjoitin päivällä, nyt ei muista.....

Ainiin päiväunista: Eino nukkuu noin 2-3 tuntia. Ja yleensä alan herättelemään ton kahden tunnin päästä, muuten en saa illalla unille, ja vaikka kuinka "hellävaroin" hänet herättää, alkaa hillitön kiukkuaminen... Ja sitä se on sitten koko loppu illan... Ja aivan järisyttävää!!! Hermot menee itseltä! Onneksi saan huomenna Raisa Cacciatoren Kiukkukirjan, jos saisin siitä jotain apua itselleni :)

Mites teillä muilla, onko teillä alkanut vierastaminen ? Heppu ei ennen ole vierastanut juuri ketään ja nyt on ihan älyttömän ujo. Jos meille tulee "vieraita" ei suostu muutakuin kyhjöttämään mun sylissä... Ja Mummua (jota nyt melkein joka päivä nähdään) alkoi myös vierastamaan... En ymmärrä mistä moinen. Ja tällä hetkellä täysin äidin poika, isä ei oikein kelpaa mihinkään.... aaargh, tää mama väsyy......

Mutta nyt menen katsomaan Lost:in "vikat" jaksot boksilta ja sitten unille, huomenna tiedossa shoppailua kera parhaan ystäväni ilman ihanaa kiukkupussiani! :)

Vierailija

KL: Otan osaa!

En muuten saanut sitä työpaikkaa, pääsin 54 hakijan joukosta kahteen haastatteluun ja kolmen joukkoon, mutta en tullut valituksi. Kyllä otti koville, nyt alkaa jo helpottamaan. Saanpahan olla poikien kanssa koko kesän rauhassa kotona. Päiväkodin aloituksen laitoin elokuun viimeiselle viikolle.

En ole jaksanut edes kirjoitella pitkään aikaan, kun on ollut niin hyviä ulkoiluilmoja, ja pari kertaa kun kirjoitin pitkät selostukset, niin lähetä viesti-kohdan jälkeen tuli ilmoitus väliaikaisesta käyttöhäiriöstä. Toivottavasti tämä nyt tulee läpi.

Joku(Fassiloora?) kyseli noiden nassikoiden puheesta. Meillä Joona puhuu oikeastaan yhtä hyvin kuin 4-vuotias veljensäkin. R ei tule kummaltakaan oikein, mutta Veetillä sanavarasto toki on laajempi. Joona myös osaa laskea 0-9, joskus jopa10. Nelonen tai kasi jää usein välistä. mutta eihän se nyt niin tarkkaa ole :D Myös kirjaimista tuntee osan tyyliin: äiti-kirjain, mummi-kirjain, Joona-kirjain...eli ä,m ja j.

Niin hauskoja juttuja kyllä pojilla nykyään on yhdessä ja erikseen, että vedet silmissä saa välillä naura niille. Tässä viime päivien Jonen pari parasta lohkaisua: Veeti teki ulkona kepin kanssa taikatemppua ja sanoi taikasanan ananasakäämä, hetken päästä Jompullakin oli pieni tikku taikasauvana ja siinä huitoessaan poika huudahti "omena ja käämä". Toisena päivänä olimme mun kaverin ja lasten kanssa syömässä Pancho Villassa ja ystäväni tilasi pekonihampurilaisen, Jone huudahti niin, että kaikki varmasti kuulivat, ettei betonia voi syödä...

Tänään hajosi astianpesukone ja se ei sitten naurattanutkaan yhtään. Olin vielä juuri tehnyt pakastimeen pojille kahta eri ruokaa, joten tiskiä oli tietenkin oikein erityisen paljon. Kävin jo kodinkoneliikkeiden nettisivuilla katselemassa uutta teräksenväristä tilalle, jos tuota ei saa enää korjattua, tai jos ei kannata vaikka saisikin. Kovin kauaa en aio käsipelillä tiskaamista jatkaa, lampsin kauppaan, jos huomenna selviää, ettei tuota kannata korjailla.

Nyt siirryn lukemaan.

nonnu78 ja mukelot

Vierailija

Tulipa pitkät linkit.

Ulkona melkein kiva kesäinen ilma, paitsi että tuulee kamalasti. Meni hetken aikaa ennen kuin löysin pihalta edes joten kuten suojaisan paikan mihin lykätä Jussin vaunut. Silva on tunnin verran mölissyt sängyssään, meinaa vissiin ettei tänään nukuta päikkäreitä, kohta käyn nostamassa ylös jollei tipahda sitä ennen. Nukkuuko kaikki taaperohelmet vielä päiväunet?

Olen ollut niiiin väsynyt, no ehkä ymmärrettävää viime aikaisten tapahtumisen vuoksi. Kaiken kruunaa siitepölyallergialääkitys, lääkkeiden ei pitäisi väsyttää mutta näköjään vaan väsyttävät. Kattelen kauhulla meidän ikkunoita, jospa viikonloppuna koettaisi niitä sutia, kohta ei enää ulos näe kunnolla.

Mulla on ollut projektina (edelleen) vauvanvaatteiden hävittäminen, olen myynyt niitä jo pienen kasan muttei tunnu missään :P. Jussi 7 kk käyttää jo 80 cm:n vaatteita! Vähän väliä saa lykätä pieneksi jääneitä kuteita laatikoihin ja pusseihin. Toivottavasti huuto.netissä menis edes osa kaupaksi. Anoppi osti ylisöpön Muumi-haalarinkin, levittelin sitä ja ihmettelin miten naftilta näyttää. Oli kokoa 60 cm :). Anoppi vaan totesi että voi voi, kun ei ollut silmälaseja ostohetkellä mukana :).

Mitäs piti vielä kysyä... Joo! Onko muut helmipallerot kovin innostuneita numeroista ja kirjaimista? Silppu tankkaa numeroita 0-9, osaa ne jo hyvin, samoin värit. Kirjaimista löytää tutut tyyliin "S niin kuin Sanna, P niin kuin pappa, A niin kuin Ari". Niin ja tietenkin "Mitä tossa lukee?!". Tänään lounaalla tankkasi tekstit Heinzin ketsuppipullosta, yritä siinä sitten syödä sapuska rauhassa...

Hyvää alkavaa viikkoa!

KL.

Vierailija

Ei ole tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua. Ihana,kun kesä tulee pikku hiljaa. Lapsien kanssa on aivan ihana ulkoilla. Aleksi niin nauttii tien pientareilla kulkemisesta..Eihän sitä tiellä voi kävellä. Äiti saa joka reissu kukkia. Tuodaan ne aina maljakkoon. Itse niin nautin,kun on kukkia maljakossa. Ne niin ihanasti piristää mieltä.Käpyjä,risuja ja kiviä poika myös kantelee ihan mielissään. Ulkona ei ikinä kiukuta paitsi silloin jos äiti ei anna mennä jonnekin, Esim. ojaan. Annikaa Aleksi työntää kärryillä välillä ja äiti ei tietenkään saa auttaa vaikka kuinka meinaisi ojaan mennä kärryt. Käydään myös lammella sorsia katsomassa. Eilen siellä oli sorsa äidillä 10 ihanaa pientä poikasta. On tuo luonto ihmeitä täynnä niin äidille kuin lapsillekin.

On tuo Kaalilaatikon Jussi tosiaan aika iso poika. Musta meidän Annikakin on iso va taitaa olla vielä isompi. Annika on n.viikon yli 9kk ja käytössä on 74cm ja 80cm vaatteet. Annika ryömii vieläkin. Konttausasento onnistuu loistavasti ja nyt kyllä näyttää siltä että josko pian lähtisi konttaamaan. Istumaan on mennyt muutaman kerran. Eilen aloin syöttämään tyttöä syöttötuolissa.Tähän asti oon turvakaukalossa syöttänyt,kun Aleksi istuu tuolissa va saatiin mun kummi-tätiltä toinen tuoli,joten voivat kumpikin istua.Aleksilla onnistuu niin hyvin itellä tuo syönti tuosta tuolista kun on pöytä sitten sopivan korkuisella.Toisinaan syö ite ja toisinaan pitää syöttää.

Pakkasin tuossa lapsien ja omat vaatteet aamusta. Lähetään huomenna mummolaan ja tullaan joskus juhannuksen aikoihin pois.Mies vie ja tulee itse vielä tänne töihin. Hänellä alkaa loma kuun lopussa ja sitä onkin 7 viikkoa ja syksyllä vielä viikko,kun saa pitää sen isäkuukauden. Tosi ihana kun saa koko perhe olla paljon yhdessä :) Ihana mennä mummolan. Kaiket päivät voi vaan ulkoilla ja tehä mitä lystää,kun mummu passaa :) Sitten onkin ihana tehdä kotitöitä. Mulla kun tulee niitä ihan reissussa ikävä.

Ukki on mummolassa ajeluttanut Aleksia mopolla ja poika on ollut ihan mielissään.

Aleksi on nyt ruvennut viihtymään hiekkalaatikolla.Kun kakkujen yms teko alkaa onnistua ja osaa jo leikkiä toistenkin lasten kanssa. Ihana välillä leikkiä pihallakin tai tuossa läheisessä leikkipuistossa. Toisinaan saattaa ihan istuskella tämä äiti ettei koko ajan tarvi kärryilemässä olla vaikka siellä kivaa onkin.Annika viihtyy hyvin istuma-asennossa kärryissä hiekkalaatikon vieressä hereilläkin.

Aleksi on nyt myös ruvennut kattomaan pikkukakkosta aamuisin.Suosikki on postimies Pate va Nassekin käy. Ei ole aiemmin kiinnostanut mutta nyt joitain lastenohjelmia kattoo. Illallakin toisinaan kattoo pikkukakkosen. Se kun on sopivasti ennen iltapesua. Aleksi kun menee aina siinä klo18 pesulle ja sitten ne puurot ja nukkumaan.

Annika taitaa siirtyä nyt kaksiin päiväuniin pikku hiljaa. On tähän asti nukkunut kolmet unet mutta nyt on ehkä viikon aikana nukkunut yhtenä päivänä vaan kolmet unet. Aleksi nukkuu sitten yhtä aikaa omat päiväunensa,kun Annika on toisilla unilla.Lapset on suunnilleen aikaistanut heräämistä. Aamuherätys on klo5-6.30. Menevät edelleen kyllä nukkumaan n.klo19. Joten passaa kyllä vaikka heräävätkin aikasin.

Annika just heräsi pavekkeelta niiltä toisilta unilta. Aleksi vielä nukkuu.

Hampaat on Annikalle lisääntynyt. Nyt niitä on jo 7 :)

Aleksi on kiinnostunut numeroista. Meillä on sellainen numerokirja. En muista nimeä..Olisiko ollut nalle puhin numerokirja..Siinä on joka sivulla Eppu Nuotion runo ja käsitellään hauskasti jokainen numero 1-10.Otin sen just lastenkirjakerhosta. Siitä Aleksi tykkää. On osannut pitkään laskea kymmeneen va lukumääriä ei osaa laskea muutoin kun jos yhdessä lasketaan. Kirjaimet ei vielä juuri kiinnosta. Joskus piirtäessään on saattanut sanoa että tuossa lukee Aleksi tai äiti...Kyselee kyllä lehdistä yms,että mitä niissä lukee.

Värejä osaa jonkin verran . Välillä jopa sanoo ihan oikein kuin jonkun esim.vaatteen värin sanoo mutta toisinaan menee vielä väärin.

Aleksilla on tosi laaja sanavarasto ja puhuu paljon ja selvästi.Puhe alkoi kehittymään hirmu vauhtia 1.5v iässä ja eipä nykyisin juuri mikään pojan selvittämä asia jää epäselväksi.

Molemmat lapset oli flunssassa. Aleksi rohisee vielä muutoin on terve. Annika ei pärjää vielä ilman nenätippoja va jopa se siitä.Jotain 1.5vkoa ovat olleet nyt sairaana.

Annika tuntuu nyt kyllästyvän yksin leikkimiseen. Pitänee antaa tissiä välipalaksi ja viedä sitten syömään.

-Mirjami,Aleksi 2v4kk ja Annika 9kk-

Vierailija

Eipä uskois, että on KESÄ! Aika kylmää ollut koko viikon mutta toisaalta en mä mitään hirmu helteitä kaipaakaan! Ehkä parempi näin, kunhan ei vaan satais, eipähän turvota niin paljoa! ;-)

KL, mulla on laskettu aika n. 3 ja ½ vkon päästä, 6.7. :)

Kyllähän tuo jo jännittääkin vaikka välillä en tosiaan edes tajua, että meille on joku vauveli mukamas lähiaikoina tulossa!! :) Saa nähdä mikä shokki se on, kun tulee synnärille lähtö... Jotenkin mä vaan ajattelen, että siihen syntymään on vielä aikaa ties kuinka kauan.... :)

Onni oli alkuviikosta kuumeessa. Nyt on sitten sen jälkeen syönyt entistäkin huonommin ja on kyllä sitten ollut tosi kiukkuinen kakara!! Kohta kiikutan sen johonkin letkuruokintaan sairaalaan, kun ei täällä kohta kenenkään hermot kestä sitä marinaa... Arrrgh!

Onko kenelläkään kokemusta semmoisesta Gracon "matkaratashäkkyrästä" johon saa kiinni sen Gracon autobaby turvakaukalon? Onkohan se näppärä?

Tekisi mieli semmoinen hankkia, kun ainakin Onnin kanssa joskus oli harmi herättää se kesken unien jos se nukahti autoon ja piti mennä esim kauppaan tai muualle. Mietin, että oliskohan tuo systeemi hyvä...

Toisaalta mietin tuplarattaitakin mutta ehkä ne ehtii hankkimaan myöhemminkin jos tarvii... Pitää kohta rakentaa joku lisäsiipi missä noita rattaita ja vaunuja voi säilyttää! :) Puhumattakaan muusta vauvakamasta ja vaatteista... Mä olen näköjään huono luopumaan mistään maallisesta roinasta! ;-)

Onni heräsi päikkäreiltä...

kumppari rv 36+5

Vierailija

Juhannus alkaa olla kohta jo ohi... Vai joko se on, kun ollaan sunnuntain puolella? :)

Me oltiin ihan vaan kotona koko juhannus. Mies oli ja on vieläkin yövuorossa. Onnin kanssa ollaan sitten vietetty täällä kotona "hurjia" bileitä. Sipsiäkin on tullut syötyä monena iltana ja turvotus on sitten sen mukaista!! Ihan oikeesti oli aamulla semmoinen olo niin kuin olis ollut jossain ryypiskelemässä! Ja peilikuvakin oli sen näköinen, kamalat silmäpussit... Taitaa olla jo se vaihe mulla ettei tämä raskaus ainakaan kaunista! ;-) Turvonnut naama, pökkelöjalat ja nakkisormet.... Hiphei! :)

Kaalilaatikko, teillä on veikeän näköisiä muksuja! Söpöjä! :)

kumppari rv 38

Vierailija

mä kans inhoon sitä seisomalautaa kun se kolisee ja työntöasento muuttuu niin et hanuri on kilometrin pitkällä. Mä harvoin pidän sitä mukana, tyttö kyllä jaksaa ja haluaa kävellä. Kyllähän siinä monta mutkaa tulee ja kaikki puskat tulee tutkittua mutta mitäs sitten, jos ei ole meno jonnekkin. Jos on sovittu meno niin sillon otan tuplat mukaan, mut taidan ne kesän jälkeen myydä pois.

Päiväkodissa käytiin tutustumassa ja sieltä heti löytyi kivat legot ja astiat. Jätkä vaan huiteli päättömänä...

Meillä muuten taas on pojalla maidoton ruokavalio ja heti on masu rauhoittunut. Ekan kerran saa kakan puottaa vaipasta pönttöön..

Mitäs vielä, jokos Kl pää kääntyy. Mulla eilen oli tosi raskas työpäivä, yöllä kun käännyin niin niskasta kuului rutina, kyllä oli pelko peessä et kääntyykö pää aamulla.Onneks kaikki toimii.. tai no kädet ei kun olen jo muutaman lasin tässä rikkonut.

Antakaas ideoita pojan synttärilahjaan, kun olis pe noi ykköset.....

nyt mä lähden pyykkiä ripustamaan, pyllyn pesulle, pukemaan ja puistoon.

kuumetta

Vierailija

Meillä myös Joona on nyt kiinnostunut väreistä. Luettelee kaikkien autojen ym. värit. Pojan suosikit tällä hetkellä ovat turkoosi ja "viloletti".

nonnu edelleen :D

Vierailija

Nonnu78, voi harmi sitä työpaikkaa!!!

Lohkaisusta: toissapäivänä lounaan jälkeen kysyin Silpulta, että mikäs aika se nyt on (tarkoitin päikkäriaikaa)? Silva katsoi velmuna takaisin ja vastasi "hyvänen aika" :).

KL.

Vierailija

... samperin selän lisäksi. Muistatteko kun kerroin että selkä prakas, kuvitelkaa, se ei ole vieläkään täysin kunnossa. Tänään sitten lenkillä jumitti niska ja vasen hartia, en saa päätä käännettyä oikealle. Huoh. Onneksi anoppi keksi hyvän synttärilahjan ja osti mulle keväällä hierontasarjakortin, kerran olen käynyt ja selkä oli heti paremman oloinen. Tänään pyydän muussaamaan tuota niskaa. Eiköhän minusta vielä ehjä saada.

Kumppari, eikös sulla laskettu aika jo lähesty?!

Mä olen saanut uutta hupia iltoihin kun keksin Facebookin :).

Itkarista kuuluu lepertelyä, menen paikalle ->

KL.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat