Kyllä se vaan niin on, että hyvä äiti jaksaa imettää pitempäänkin kuin 2 viikkoa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihme ressukoita tuntuu tämäkin palsta olevan pullollaan, kun tuon yhden ketjun (ja monen aiemnmankin imetystä käsittelevän) perusteella suurin osa on näitä " jaksoin imettää vain 2 viikkoa" -äitejä.

Imetys ei ole jaksamiskysymys, kuin harvoin. Vastasyntynyt imee sen vartinkin välein ja se on luonnollista. Ja myös öisin. On ihan turha lässyttää, että maito loppui (harvinaista) tai että väsyi psykoosin partaalle. Ihan p*skapuhetta ja valetta!

Minäkin tiedän yhden tyypin, joka lopetti kuopuksensa imetyksen kahteen viikkoon, kun " ei enää jaksanut" ja " vauvakin tahtoi lopettaa rinnan imemisen" . Joopati joo. Kuka viitsii suoltaa moista sontaa?

Eri asia on, jos lapsi on esim. syntynyt keskosena, eikä opi/jaksa imeä. Tai ettei äidiltä oikeasti tule sitä maitoa, mikä on paljon harvinaisempaa, kuin palstan lusmupullottelijat väittävät.

Ymmärrän myös, jos väsyy yrittäessään imettää esim. kaksosia.

Kyllä paljon enemmän kunnioitan äitinä ihmistä, joka on imettänyt vaikka sinne 5v. saakka lastaan, kuin jotain 2-viikon mamia, jolla lopahti " jaksamiseen" , eli toisin sanoen viitsimiseen.

Sivut

Kommentit (179)

Vierailija

pirtelö:

Lainaus:

Kyllä paljon enemmän kunnioitan äitinä ihmistä, joka on imettänyt vaikka sinne 5v. saakka lastaan, kuin jotain 2-viikon mamia, .

Vierailija

vaikkakin monesti kyse on siitä, että on jokin ongelma, joka estää pidemmän imetyksen. Mutta jos vaan viitseliäisyydestä on kyse, niin olisittepa viitsineet sitten käyttää vaikka kumia.

Itse imetin 7kk.

Vierailija

juuri negatiivisia minun kannaltani. Ja heillekin olen vastannut.

Kuitenkin toivoisin toki, että vastauksissa olisi jotain järkeä, olivat ne sitten negatiivisia tai positiivisia. Enhän tietenkään voi sitä määrätä.

Vierailija

Mun kaveri tai no tuttava ei imettäny kun sairaalas. Kun kysyin tuleeko maitoa ,vastas " joo hyvin tulee" Kotiin kun pääsi heti vaihtoi pulloon..pumppas aina et sai syöttää pullosta(miehensä paljasti vahingos)...sit myöhemmin väitti et maitoa ei tullu..koko akka on yks paskanpuhuja..ja valehteli asuvansa omassa talossa vaik todellisuudessa asuivat siinä vuokralla..ja sanoi et ostivat äitinsä auton,mut todellisuudes oli vain lainassa silloin tällöin..eli väittivät olevansa rikkaampia mitä todellisuudessa olivat..ei voi ymmärtää miksi pitää puhua noin paljon paskaa !!

Vierailija

Kas kun minullakin masennus alkoi hyvin nopeasti (alle kk) synnytyksestä. Jo laitoksella olin ihan sekaisin, eivätkä hoitajat pahemmin reagoineet asiaan.

En minäkään viitsinyt kaikille huudella, että hei, mulla on synnytyksen jälkeinen masennus ja välillä mietin itsemurhaa, koska koen olevani niin huono äiti...

119

Vierailija

Toisaalta mitä iloa on lapselle sellaisesta äidistä joka ehkä pystyy imettämään pitkään, mutta henkisesti ja älyllisesti (ja näin tyhmillä mielipiteillä taatusti myös sosiaalisesti) niin rajoittunut, että tuskin lakikaan edes sallii. Olen seuraillut palstailuasi ja tullut tulokseen, että a) olet provo tai b) (varsinkin lastesi takia) olet valitettavasti aito kusipää jolla ei ole minkään valtakunnan tapoja, sivistyksestä puhumattkaan. Mitä sinä voit lapsillesi tarjota piretlö?

Vierailija

Kyllä hyvä äiti imettää jos niin on päättänyt sanoivat korvikemammat mitä tahansa. Miksi mielipiteitten pitäisi vaikuttaa negatiivisesti toisinpäin, vaikka kaikki pietävät imetyksen edut ja sen, että imetys on täysin ylivoimaista korvikekisiin verrattuna?

Hulluinta tässä ketjussa on se, että tämä homma on heittänyt täysin häränpyllyä: imetys ON kaikin puolin jees, toisin kuin korvikkeilla läträily. Miten ihmeessä te edes viitsitte puolustella tekosianne, kun tiedätte että olette valinneet huonomman tien. Mitä siinä enää puolustelemaan? Huono mikä huono.

Päivän pisteet menee ehdottomasti pirtelölle, kun uskaltaa puhua suoraan tärkeistä asioista, eikä silittele näitä itsekkäitä korvike" äitejä"

Vierailija

en jaksanut lukea koko ketjua loppuun. Minua ahistaa tämä syyllistäminen ja etenkin syyllistyminen

Se ketä meidän pitäisi syyllistää on synnytyssairaalat ja neuvolat. Aika moni äiti kumminkin haluaa imettää, mutta imettämiseen ei kannusteta sillä tavalla kuin pitiäisi. Monen äidin imetys pilataan väärillä neuvoilla ja ohjeilla. MInusta jokaiselle terveydenhoitajalle ja kätilölle pitäisi olla pakollinen viikon kurssi jossa käsiteltäisiin ainoastaan imetystä, 8h päivässä. Ehkä tällä tavalla saisimme suomen imetystilastoja nousemaan ja äidit olisivat onnellisimpia kun ei tarvisi kokea huonoa omatuntoa imettämättömyydestään.

Itse jouduin vieroittamaan tyttöni allergioiden vuoksi. tein omasta mielestäni kaikkeni imetyksen onnistumiseksi. Söin alle kymmentä ruoka-ainetta 7kk ja loppujen lopuksi väsähdin ja äkkivieroitin tytön. Tämä oli meidän molempien parhaaksi. Tyttö oli tällöin vuoden, mutta imetystavoitteni oli kolme vuotta, joten asia kirpaisi todella pahasti. Tunnen välillä syyllistymistä, vaikka siihen ei todellakaan ole tarvetta.

Minulle on ihan sama kuinka kauan kukin imettää, olen ainoastaan huolestunut siitä että moni olisi halunnut imettää pidempään eikä saanut tukea eikä apua asian kanssa. Rakkaat sisaret. voisimme riitelemisen sijasta kohdistaa voimamme siihen että saisimme hyvää oikeanlaista imetysohjausta neuvoloista ja synnäreiltä!

Vierailija

Sen sijaan heihin näytti kirjoitukseni kolahtavan, jotka eivät viitsineet yrittää. Se joka tietää yrittäneensä, tuskin vetää herneitä tästä kirjoituksesta nenuun samoin, kuten useat ovat nyt vetäneet ja käyneet raivolla kimppuun.

Vierailija

Olen samaa mieltä sen naisen kanssa joka Ihanassa Aamussa sanoi " Ilmapiirin pitäisi olla suvaitseva ja kannustava, ei kuitenkaan tuputtava. Sellainen missä imetykseen tukea haluava sitä saisi ja se joka jättäisi imettämättä koska inhoaa imetystä voisi sen ääneen sanoa!"

Hyvä äitiys ei ole imetyksestä kiinni! Miten joku kehtaakin sanoa, että ei arvosta ystäväänsä ÄITINÄ koska tämä ei ole imettänyt kuin pari viikkoa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat