Kokemuksia pinnasängyistä joissa laskettava laita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa kaikki!

Ollaan miettimässä pinnasängyn ostoa ja tuo laskettavan laidan ominaisuus kiinnostaisi. Olisinkin kaivannut teiltä kokemuksia, onko laskettava laita ollut käytössä tarpeellinen ja kätevä, vai onko sillä ollut ylipäänsä mitään käyttöä? Suositelkaa samalla jotain mallia, johon olette olleet tyytyväisiä :)!

Sipusanna rv 28+3

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä on käytössä siskoni vanha pinnasänky vuodelta 1976 (tai niillä main), jossa on kuin onkin laskettava toinen laita. Meillä ei ole laidan tälle ominaisuudelle ollut mitään käyttöä, tarpeellisempi oli alkuvaiheessa pohjan korkeuden säätömahdollisuus. Lisäksi pidän siitä, että päädyt ovat umpinaiset ja näin ollen pinnasuojaa ei ihan välttämättä tarvitsisi (esikoisen kanssa " harjoiteltiin" lastensänkyyn siirtymistä ottamalla pinnasuojus pois => enemmän avaruutta kehiin (ei ollut kyllä apua, mutta yritys hyvä kymmenen :)).

Vierailija

Pojan pinnasänky on ollut melkein koko ajan kiinni meidän sängyssä, välillä laita ylhäällä ja välillä alhaalla. Myös pohjalevy on ollut milloin ylhäällä, milloin alhaalla, milloin keskellä. Joskus laita on ollut kokonaan pois ja pinnasänky on ollut melkein kuin meidän sängyn jatke. En todellakaan olisi yöllä jaksanut nostella vauvaa laidan yli. Tosta se oli helppo vain " siirtää" viereiseen omaan sänkyynsä. Nyt poika on 2 v 4 kk ja nukkuu edelleen meidän sängyssä kiinni, laita alas laskettuna. Poika pääsee siitä helposti itse yli, mutta kuitenkin turvallisesti, ettei tipu laidan yli. Meillä on Brion sänky ja tossa on mun ymmärtääkseni sellainen laita, jonka saa joko sellaisella " pedaalilla" alas (jolloin ruuvit on irti) tai sitten irroittaa ruuvit, laskee laidan ja laittaa ruuvit takaisin. En itse asiassa ole varma, kun mies hoitaa aina sen laidan laskemisen tai nostamisen. Suosittelen!

Vierailija

Ja varsinkin esikoisen kanssa oli paljon käytössä. Hyötyä on ollut myös, kun sänky on ollut kiinni meidän sängyssämme, ja laidan on saanut laskettua niin, että vauvansänky on ollut ikään kuin " jatke" meidän sängyllemme. En vaihtaisi!

Vierailija

tärkeämpänä pidin sitä että alkuun pohjan sai ylös jolloin ei tarvi kumarrella niin syvälle sänkyyn. Sivuvaununa ei pinnistä käytetty joten alaslaskettava reuna jäi tarpeettomaksi. Ennemmin olisin kaivannut hiukan isomman lapsen kanssa sitä, että pari pinnaa olisi saanut irti, jolloin taapero olisi itse päässyt nousemaan sängystä mutta silti voinut nukkua turvallisesti. Sellaisiakin olen kuullut olevan olemassa mutten ole koskaan nähnyt.

Vierailija

Kurkkaappas www.seimi.fi ja sieltä peti 0-6+. Näyttäisi olevan tosi monikäyttöinen sänky jossa laitaa ei kai lasketa vaan muutellaan vaan korkeita ja matalia laitoja paikoilleen - mun nähdäkseni sitä sohvaversiota voisi ihan hyvin käyttää sellaisenaan oman sängyn vieressä " sivuvaununa" ?!

Sama sänky näkyy isontuvan myös lapsen sängyksi, eli tuntuisi olevan tosi monikäyttöinen (ja pitkäikäinen?) juttu! Onkohan kellään käyttökokemuksia siitä?

Vierailija

jos laskettava laita on vaan sellasella muovilukolla kiinni ja laskettavissa pienellä heilauttavalla liikkeellä. Isompi lapsi kun hyppii ja ryskyttää laitaa vasten, voi romataa alas. Kokemusta on kahdesta tapauksesta. Sellainen missä korkeutta voi muuttaa ruuvaamalla laidan kiinni eri korkeuksiin on turvallinen, niitä vain harvoin näkee. Meillä semmonen hankittuna, jossa on kaks irrotettavaa pinnaa.

Vierailija

Sekä pohjan korkeuskin on ollut säädettävissä. Ja laidat tosiaan alhaall niin öisin ollut ehdottoman paras ratkaisu. Meidän laidat lukitaan sellaisilla messinki pultilla (kun ei tarvitse enään laidanlaskemis säätöä), jotta jos lapsi hyppii ja rymistelee ei todellakaan laita valahda ales ;)

En vaihataisi pois.

Vierailija

meillä on tavallinen pinnis jossa vaan pohjan korkeutta saa muuteltua...

Mutta ehdottomasti olisin tarvinnu sellasen missä laidan saa ales,toinen on tulossa,ja nyt tiedän jo että miten paljon helpompaa se olis,kun pinnis on kiinni meidän sängyssä,tai vaikkei ihan kii oliskaan,niin vauva on helppo sieltä nostaa viereen yöllä syömään ja takas...

kun nyt on niin korkeet laidat et pitää aina pomppia sängystä kokonaan pois ja pystyyn et sen lapsen saa sieltä,vaikka pinniksen pohja oliskin ihan ylhäällä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat