Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku imettänyt ainoastaan lypsämällä maidon pulloon?

Vierailija

imetys ei tunnu mielestäni luonnolliselta, vaan todella ällöttävältä. Imetysketjuja seurattuani olen itsekin tullut siihen tulokseen että imetyksessä on jotakin arveluttavaa. En kuitenkaan haluaisi ruokkia vauvaani tuttelilla. Eikö maidon lypsäminen pulloon ajaisi saman asian kuin imetys??

Kommentit (6)

Vierailija

Ihan hyvin meni, tosin pumppaamiseen menee sitä aikaa. Parempaa se äidinmaito on kuin tuttelit, joten jos jaksat ja maitoa tulee pumppaamalla, niin miksipä ei. En kyllä ymmärrä mitä epäluonnollista imettämisessä on..?

Vierailija

Sitä varten naisilla on rinnat. Niistä vauva luontaisesti ruokitaan. Kaikki muut tavat ovat enemmän tai vähemmän keinotekoisia. Mietipä sitä.

Vierailija

noin 2 kk:n ajan.Itse vauva ei jaksanut niitä tutista vielä syödä mutta sai nenämahaletkun kautta.Tuon 2 kk:n aikana minulta loppui maidontulo ja vauva oli vielä niin pieni ettei rinnalle voitu edes opettaa.

Kyllä se ajaa ihan samaa asiaa,saako se vauva maidon pullosta vai tissistä,kunpi tapa vain sinulle ja vauvalle on luonnollisempi,sen päätät sinä,ei kannata välittää muiden kommenteista,mikä taas heidän mielestä olisi parasta.

Mutta ehkä lypsämällä maidontulo saattaa lakata aikaisemmin,mutta tietysti sinulla aivan toinen tilanne kuin minulla koska sulla vauva kotona ja sulle varmasti tulee noita lypsykertoja tiuhempaan tahtiin niin tuskin maidontulo välttämättä loppuu edes yhtään aikaisemmin kuin mitä imettäisi.

Vierailija

Lapseni syntyi rv28 keskosena sektiolla eikä häntä voinut imettää. Lypsää kuitenkin piti ja se lähtikin ihan hyvin sujumaan. Nyt lapsi on 8kk ikäinen ja edelleen syötetään tuolla tavalla, ei koskaan oppinut tissiä imemään vaikka monta kertaa yritettiin hänen kotiin päästyä. Nyt olen oppinut etsimään hyvät puolet tuosta asiasta; Vauva saa rintamaitoa muttei roiku koko ajan MINUN kimpussa tissillä, vaan miehenikin voi häntä ruokkia, ja pääsee osalliseksi siitä!

Vierailija

Mutta varmasti parempi vaihtoehto lapsen kannalta kuin korvike.

Tosin se, että vauva imee rintaa, edistää maidontuloa huomattavasti paremmin kuin pumppu. Ja vauva saa imetyksessä paljon paremmin äidin läheisyyttä kuin pullosta juodessaan.

Vierailija:

Lainaus:

Imetysketjuja seurattuani olen itsekin tullut siihen tulokseen että imetyksessä on jotakin arveluttavaa.

Mitä " arveluttavaa" on luonnollisessa tavassa ruokkia jälkeläistä?

Uusimmat

Suosituimmat