Kommentoikaa!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Elikkäs synnytin 3.5vk sitten. Yhteensä kiloja tuli n. 12. Sairaalasta lähtiessä painoin 67kg (sairaalaan jäi 7kg). Nyt oman vaa' an mukaan painan 65kg. Tavoite olis laihduttaa pulskistunutta olomuotoani tuonne 58kg:n tienoille ainakin. Nyt olen (terveydenhoitajalta luvan saatuani) alkanut jumppaamaan vatsalihaksia ja reisiä + pakaroita 4-6krt viikossa kotikonstein. Tänään esim. tein 250 erilaista vatsalihasta + pakaroiden ja reisien jumppa. Sain myös luvan aloittaa hölkkäämisen. Ajattelin käydä hölkkäämässä aluksi 2-3km 3-5krt viikossa (JOS JAKSAN EDES SITÄ!). Ja syömispuolella laitan syömiseni säännölliseksi ja sallin itselle YHDEN jotain mitä mieli tekee syömisaikaan. Eli jos tekee mieli herkkuja, syön ruuan päälle esim yhden pullan tai yhden keksin. En kasapäin niinkuin tähän asti :) Mitäs luulette alkaisko tällaisella muutoksella tuloksia tulla? Imetän siis ja ruisleipä + kaalit ym. mahavaivoja aiheuttavat ovat pannassa mutta muuten syön suht. terveellisesti. KOMMENTOIKAA auttaako tällainen " ohjelma" vai pitäiskö alkaa tiukempaan kuuriin? Imetyksen aikaan kun ei sais laihduttaa mutta vähän vain terveellisyyttä peliin.. mutta riittääkö?!?

Kommentit (4)

Vierailija

Täältä tulee kommenttia kerta pyysit...



Kovasti tuntuu olevan ylimääräistä energiaa noin pienen lapsen äidille. Itse en tuossa vaiheessa malttanut muuta kuin katsella tuhisevaa nyyttiä. Enkä todellakaan saanut lupaa juoksemiseen tms. Välillä jopa tuntui provolta tekstisi. Ihan kuin riehumalla alottaisit liikunnan synnytyksen jälkeen. Ota ihan rauhallisesti, kyllä ne kilot siitä tippuu.



Jokainen tyylillään, mutta itsepä kommentteja pyysit.



Ehdottaisin tutustumaan www.mammadieetti.fi



-HN-

Vierailija

Onko todellakin niin kauheaa, jos ei kuukauden vanhan vauvan äiti ole timmi ja kiinteä, entinen itsensä?



Ota rennosti, imetys laihduttaa jo itsessäänkin ja lihaksissa kannattaa alkaa niistä sisäisistä vatsalihaksista, kehon " korsetista" ennemmin kuin rehkiä istumaannousuja. Voit saada pömpöttävän vatsan ihan vaan sen takia, kun suorat vatsalihakset ovat yhä erkaantuneet toisistaan.



Mutta jokainen tyylillään. Onnea matkaan!



TT

Vierailija

...tuosta ratsastuksesta, mutta itse aloitin rankan kuntosalitreenin 2 kk synnytyksestä. Eli 3 kertaa viikossa käyn salilla, ja treenit vedän aina kunnolla. Sain myös luvan jälkitarkastuksessa aloitella treenaamaan myös vatsalihaksia. Tuo ap:n 250 vatsalihasliikettä päivässä kuulostaa kyllä hurjalta. Vatsalihas on ihan samanlainen lihas kuin mikä tahansa muukin, eli vähempikin riittää. Itse teen vatsat kerran viikossa, niinkuin muutkin lihasryhmät.

Vierailija

Kuulostaa kieltämättä provolta tuo aiheen aloittajan viesti... Ei voi jäädä niin paljoa ylim. virtaa, 250 vatsalihasta päivässä -aika hiljaista! Ja siihen vielä hölkkälenkkejä...

Mulla on saman verran synnytyksestä aikaa, ja pyrin päivittäin käymään n. 1-2 tunnin lenkillä vaunujen ja sakemannin kanssa, ei mitään reviyyelytahtia, vaan rento kävelylenkki.

Ratsastuksen olen ajatellut aloittaa heti, kun jälkivuoto lakkaa, ainakin kokeilen, joksanko näin pian.

Muutenkin ym. viesti kummastuttaa, koska esim. vatsalihasliikkeitä ei saisi aloittaa noin pian, koska vatsalihakset voivat revetä raskauden jäljiltä.

En löytänyt sairaalan kuntoutusohjeita tähän hätään, mutta muistaakseni rankan liikuntaharrastuksen sai aloittaa vasta parin kuukauden kuluttua synnytyksestä.

Joten saapi nähdä, miten käy mun heppailun.

Jos on kokemusta ratsastuksen aloitusajankohdasta, vastailkaa tähän!

Siis kuinka pian olette aloittaneet ja miten olette jaksaneet ja miten reippaaseen tahtiin, pelkkää käyntiköpöttelyä vai kunnon " rääkkiä" ?

Mulla ei ole tarkoitus aloittaa mitän revittelyä, tamma jolla olisi tarkoitus aloittaa ratsastus, on tiineenä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat