tuttipullot ja tutit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka paljon teillä noita obn valmiina? Miten ne pitää keittää ja milloin olisi hyvä ne keittää? Auttakaa avutonta, tietämätöntä... =)

Kommentit (3)

Vierailija

oli pieni muovikassillinen pulloja ja tutejakin aikapaljon valmiina desinfioituna ehkä reilua viikkoa ennen laskettua aikaa. Ajattelin että ne voi sitten tarvittaessa desinfioida uudelleen.

Ei sitten ollut mikään pullolapsi alkuhankaluuksien jälkeen, joten tälle tulokkaalle varaan 2-3 pulloa tuteineen hätävaraksi ja sitten enemmän jos näyttää että pulloa oikeasti käytetään.

Mutta jos ei ole ennestään niin ei kyllä varmasti kannata ostaa sitä varten 1-2 pulloa enempää, niillä pääsee alkuun ja sitten voi hamstrata lisää jos niitä oikeasti tarvii! Voivat helposti jäädä käyttämättömiksi.

Vierailija

Mulla oli valmiina kolmatta lastani varten pari tuttipulloa ja pari huvituttia. Nelosta varten en ole vielä hommannut yhtään.

Otin tavaksi keittää tutit ja pullot aina aamuisin. Eli kylmää vettä kattilaan ja kun vesi kiehuu niin tutit ja pullot sinne n. viideksi minuutiksi. Nostin ne sitten puhtaan pyyhkeen päälle kuivumaan ja jäähtymään.

Tyttö täyttää ensi maanantaina vuoden enkä ole muutamaan kuukauteen enää keitellyt pulloja enkä tutteja. Monet ovat sitä mieltä että keittäminen on ihan turhaa ylihygieenisyyttä mutta mä olen jokaisen kolmen lapsen kohdalla keittänyt niitä päivittäin muutaman kuukauden ajan ja aion tehdä niin myös nelosen kohdalla =)

Tansku, muksut & vaavi rv 31+0

Vierailija

Valmiina ei ollut yhtään tuttia, koska en oikein osannut päättää kannattaako sitä ottaa käyttöön lainkaan. Mummu sitten osti noin viikon ikäiselle ensimmäisen tutin ja ihan hyvä niin, onpahan ainakin sormet pysyneet poissa suusta. En käyttäisi tuttia, ennen kuin imetys on varmasti lähtenyt hyvin käyntiin. Pullojakaan ei ollut, ja myöhemmin hankitut pari jäivät pitkäksi aikaa käyttämättä, kun pullo ei kelvannut. Myöhemmin niistä on juotu vettä juomanokan kanssa, ja olen hankkinut pari pulloa lisää. Pullotutit jäivät täysin virattomiksi.

Kakkoselle hankin ehkä etukäteen pari tuttia.

Alussa keitin tutit noin kerran viikossa, ja pikkuhiljaa sekin jäi. Nyt en edes muista milloin tutteja olisi viimeksi keitelty. Välillä huuhtaistaan isommat sattumat pois... ;-D Poika on 13kk eikä ole eläessään sairastanut edes kunnon flunssaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat