Hyvät neuvot todella tarpeen!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka!

olen 35v nainen pituutta 173cm ja painoa tällä hetkellä 75kg. Ylimääräisiä kiloja on normaalipainooni nähden vajaat 10kg!!

Kilot tulivat raskauden myötä enkä saa niitä putoamaan millään..;(

Käyn vuorotyössä ja syön töissä erittäin terveellisen lämpimän aterian kerran päivässä. Syön myös aamupalan.Itse " lämmin ruoka" tai suolainen tms ei olekaan minulle ongelma,vaan MAKEA!!

Saatan popsia illalla paketillisen keksejä tai ison karkkipussin..eikä tee heikkoakaan!!

Pullaa limsaa tai jäätelöä en juurikaan syö. Paheeni ovat keksit ja karkki ja tietty suklaa..

Ja tästä on niin mielttömän vaikea päästä eroon!!

Teen rankkaavuorotyötä hoitoalalla ja yleensä työpäivän jälkeen olen niin poikki etten jaksa lähteä ulos/kuntosalille/jumpalle.

Työmatkaakin on alle kilometri,ettei siitäkään tule hyötyliikuntaa.

asustelen 2v poikani kanssa kaksisteen joten sekin tuottaa tiettyjä ongelmia liikunnan suhteen.

TOKI sitä vo kotonakin jumpata..MISTÄ motivaatio??

Kauhistuttaa kun katsoo peiliin tai menee vaatekauppaan eikä vaatteet mahdu päälle...

alan olemaan jo masentunutkin ja sittenhän sitä vasta tuleekin syötyä..;(

mikä avuksi?Muuta kuin itseään niskasta kiinni..olisikin se niin helppoa..

Kommentit (1)

Vierailija

kun oma painonpudotus jumittaa, ja pahasti, mutta tässä muutama idea, jotka on auttaneet mua:

Laita itsellesi selkeä tavoite (esim. mun on ihan PAKKO mahtua juhlahousuihini 9.12. kun on miehen pikkujoulut. Kirjoitin päivämäärän jääkaapin oveen, ja siinä se muistuttaa mua joka kerran, kun meinaan mennä kaivamaan kaapin sisältöä!)

Palkitse itseäsi säännöllisin väliajoin (esim. kaks kiloa pois- uusi huulipuna, viidestä kilosta kampaaja tms)

Käy kaupassa listan kanssa ja maha täynnä - herkkuja on vaikea syödä, jos niitä ei kotona ole! (meillä tää ei tosin oikein toimi, kun ostan muka lapsille herkkuja...just joo, arvaa, kuka niitä syö?!)

Onko sulla töissä portaita, joita voisit kipittää ylös alas vaikka kahvitauolla? Entä jos kävisit ennen töitä tai töiden jälkeen kävelyllä lapsen kanssa? Tai veisit lapsen hoitoon hieman aiemmin, ja kävisit äkkiä vaikka uimassa?

Mulla on itselläni 3 lasta, joten ymmärrän hyvin tuon liikuntapuolen hankaluuden! Olen nyt alkanut käymään kävelyllä, kun vanhin on koulussa (laitan nuoremmat tuplarattasiin). Ai niin, ja ostin myös pienen trampoliinin, jossa käyn pomppimassa silloin tällöin- on muuten tehokasta liikuntaa, ja lapsetkin tykkää käyttää!

Kiinnostaisko sua liittyä johonkin tämän palstan laihdutusryhmistä? Esim. Sisunaiset ottavat mielellään uusia jäseniä mukaan (...miten niin oma lehmä ojassa?)

Ja lopuksi mun lemppari: Juo vihreää teetä! Sen on todettu kiihdyttävän aineenvaihduntaa, ja on muutenkin tositerveellistä!

Tsemppiterkuin, 90M

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat