Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AARGH! Yhden tuttavan pitaa aina aloittaa hirvea itkuvirsi omasta elamastaan, jos kerron yhtaan mitaan meidan vastoinkaymisista!

Vierailija

Oikeasti ihan hirveän rasittavaa!! Pahinta se on silloin, jos ollaan porukalla ja saan muilta empatiaa... Meidän lapsella on aika vakava sairaus, joten menee aika huonosti tällä hetkellä. Jos kerron yhtään mitään lapseni sairaudesta tai saan muilta myötätuntoa, tämän ihmisen pitää heti aloittaa valitusvirsi siitä, kuinka hänen lapsensa saa syödä vain 10 ruoka-ainetta, kun on niin allerginen, kuinka hän saa niin vähän nukkua öisin, kuinka heidän lapsensa ei kasva riittävän nopeasti, kuinka hänen anoppinsa on niin kohtuuton, kuinka hänen miehensä ex-puoliso tekee heideän elämästään niiiiiiin raskaan olemassaolollaan ja niin edelleen.

Ei ikinä sano minulle mitään myötätunnon sanaakaan, vaan aloittaa heti tuon valituksen milloin mistäkin, jos erehdyn kertomaan jotain omasta lapsestani. Ei ihan oikeasti voi sietää sitä, jos muut tuttavat erehtyvätkin antamaan minulle empatiaa, ihan kuin se olisi häneltä pois!!

Anteeksi vuodatus, meni taas yli.

Kommentit (9)

Vierailija

Sama mistä puhuu, niin heillä on juuri se asia paljon huonommin vaikka ei olisikaan. Ja kun ei oikeasti ole, niin pitää suurennella asia. Ja mitä sitten vaikka joku juttu onkin huonosti? Kyllä sitä silti voi olla empaattinen toista kohtaan. Joillakin on kai omituinen kilpailuvietti, huonommuusvietti?

Vierailija

mutta tuollaisia minäminätyyppejä on joka paikassa. Ihmettelen miten elämä ei niille jossain vaiheessa vedä jauhot suuhun että oppisivat tilannetajun, milloin voi omista murheistaan puhua, millon ei. Varmaan tälle tuttavallesi tulee tilaisuuksia ihan itsestäänkin puhua, ettei tarvi sun " hetkiä" varastaa!

Itse olen kokenut , vähän asian vierestä, kun kerroin itku kurkussa työtoverilleni (joka on vielä sairaanhoitaja että luulisi jotain empatiasta ymmrätävän), että sain keskenmenon ja olin sen takia siis sairiksella, niin hän tokaisi ilman mitään muuta kommenttia että " onneks mun kaikki raskaudet on mennyt hyvin" ja vielä seuraavana päivänä esitteli ultrakuviaan mulle. Miten jotkut voi selvitä noin itsekeskeisinä elämässä eteenpäin?

Voisitko tälle tuttavallesi ihan oikeesti raivostua?? Se voisi olla hyväkin. Sano että nyt tänään puhutaan tästä mun lapsen tilanteesta, sun vuorosi tulee myöhemmin?

Vierailija

Todella rasittava tapaus. Tosin ei anna kyllä suunvuoroa muutenkaan vaan kertoo kaiken siis ihan kaiken omasta elämästään. Muiden tai ainakaan minun jutut ei sitä kiinnosta. En käsitä miksi kutsuu edes kylään. En oikeasti jaksa mennä enää kuuntelemaan yksinpuhelua. Vaikka kuinka yrittäs väliin jotain sanoa niin menee ihan hukkaan. Näin on ollu jo 10 vuotta jotka olemme tunteneet. Mukava hän on kyllä mutta niiin itsekeskeinen. Johtuu varmaan jostain lapsuudentraumasta mutta silti tosi rasittavaa. :)

Vierailija

että miten voi olla niin kova paikka kun sitä tukea annetaan välillä myös jollekin toisellekin!! Mun mielestä se on jo ihan naurettavaa. Hän ei vahingossakaan itse ilmaise millään tavalla kenellekään muulle tukea, mutta aloittaa heti oman valituksensa, kun jollain muulla menee huonosti...

ap

Vierailija

" Mulla on epilepsia" , niin toinen suomalainen vastaa siihen, että " Mullapa on kaksi" .

Me nyt vaan ollaan tällaisia, aina pitää pistää hieman paremmaksi / pahemmaksi. Älä välitä tuollaisesta, yritä ainakin !

Vierailija

Vaikka itseltä ois kuollu koko suku, tämä ihminen saattaa vaan surkutella jotain omaa katkennutta kynttään ja kertoa miten kurjaa HÄNELLÄ nyt on.

Uusimmat

Suosituimmat