Vinkkejä pojan 2-vuotiskakuksi!!! Auttakaa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenna juhlitaan pojan 2-vuotissynttäreitä. Tarkoitus olisi väsätä joku " jonkunnäköinen" kakku, eli ei tavallista pyöreetä kakkua. MUTTA poissuljettuja vaihtoehtoja on (sen takia, koska ovat olleet jo hänellä tai sisaruksillaan lähiaikoina, ei aina viitsis tehdä samoja...) nallekakku, bussikakku, perhoskakku, leppäkerttukakku, kuplavolkkarikakku ja siilikakku.

Tekisi mieli tehdä päälliseksi se suklaakermavaahto, jotenka kai sen pitäisi jotain ruskeeta olla oikeestiki se hahmo :) Vinkkejä kehiin, kiitos! :)

Nasu kera kolmen termiitin sekä vauvan :)

Kommentit (5)

Vierailija

NASU: Toivottavasti synttärit meni mukavasti ja kakku teki kauppansa. Mukava kuulla, että teillä muistetaan kakkujutskat. Meillä tuntuu, että ne lahjat on pääsia ja kakku ym. niinkään maistu.

Johtuneeko siitä, että nykyään kakut ym. eivät ole mitään ns. ylellisyystavaroita. Tarkoitan sitä että nykyään on arkenakin monenmoista tarjolla ja tyrkyllä (tosin ei välttämättä meillä; just toissapäivänäkin yritin keksiä vieraille jotain tarjottavaa ja eihän kaapista meinannut löytyä edes keksejä!)

Mistähän saisin tuon sinun puhtisi väsätä kaikkia juttuja???

terkuin ju-ti

Vierailija

Ju-ti: Tosiaan, aina EI tarvitse olla mitään erikoista kakkua :) Haluan sinulle sanoa sen, jos kirjoituksestani ymmärsit väärin, että minä EN tee näitä " muotokakkuja" pakolla, vaan ihan omasta halustani. Eihän tuollainen kaksivuotias oikeesti vielä edes osaa toivoa eikä varsinkaan ODOTA mitään erikoista :) Ihan muuten vaan kyselin ideoita, ettei aina tarvis tehdä niitä samoja muotokakkuja tai perinteistä pyöreetä kermakakkua. Olen sellainen ihminen, joka nauttii siitä värkkäämisestä ja erilaisten kakkujen väsäämisestä, se ei oo mulle stressi :) Enkä tälläkään kertaa stressaa koko juhlista yhtään, muuten vaan kyselin ideoita.

Noista fanfaareista :) Meillä ainakin on lapset olleet tosi onnellisia noista erilaisista kakuista. Aina ovat kovasti toivoneet jotain erilaista, ja kun äiti on sen toteuttanut, ovat olleet juhlien keskipisteinä niin onnellisia ja ylpeitä siitä kakusta... Ovat oikein hokeneet että " Mullapas on tuollainen ja tuollainen kakku!!" :) Että kyllä jotkut lapset siis osaavat olla siitä onnellisia. Minäkin tein viimeksi pojan synttäreille (hän täytti silloin 4v.) tuollaisen siilijutskan. Foliolla käärittyyn kaaliin tökin " siiliksi" just kaikenlaista pientä suolapalaa. Se oli kiva juttu, mutta meillä ainakin on tuo täytekakku vienyt aina voiton! ;)

Hirnu: Mulla huvitti tuo sun kertomus siitä, miten piirsit aina mallin, ja äiti yritti kovasti sen mukaista kakkua väsätä :) Meillä nimittäin poika teki saman, kun nelivuotiskakkua tehtiin. Toiveena oli bussikakku, ja kun sitä sitten tein, hän topakasti toi piirustuksensa ja sanoi, että " Äiti, piirsin sulle malliksi tämän. Sellainen on bussikakku!" :) Heh, nauratti koko juttu! Nelivuotiaan piirtämä bussi oli omanlaisensa (todella hieno!), mutta kyllä siitä kakusta tuli " hieman" erilainen! ;) En tiedä miten äitisi oppilaat suhtautuivat asiaan :) mutta itse ainakin nautin siitä, että lapsi tuo piirroksensa malliksi ;) On sitä lapsen onnea ilo katsella! :) Mutta eri juttuhan tietty on, kun mulle on OMA lapsi tehnyt sen mallipiirustuksen, sun tapauksessa se oli OPEN lapsi ;) Heh, hauska juttu kuitenkin! ;)

Nasu

Vierailija

Muistan kyllä, että omilla synttäreilläni (kouluikäisenä tosin) oli aina joku erikoinen kakku. Sain tehdä piirroksen toiveestani, jonka äiti opena kiikutti amikseen oppilaidensa tehtäväksi.

Kyllä ne varmaan kirosivat...vaan enpä ajatellut asiaa silloin. ;)

Jäi siitä muisto, vaikken kyllä samaan nyt itse äitinä pysty. :)

Vierailija

Jossain oli idea, jossa oli tehty kääretorttupohjista junan veturi ja siihen perään oli säästetty tyhjiä margariini ja jäätelörasioita. Rasiat oli maalattu iloisiksi ja täytetty kekseillä, karkeilla, viinirypäleillä, lihapullilla jne. Oli helppo ja kivannäköinen. Kakku kun ei välttämättä aina niin hyvin menekään.

Vierailija

Vastaus taitaa tulla vähän myöhässä, mutta mun mielestä sitä ei aina tartte olla keksittynä jotain " tavallisuudesta poikkeavaa" ..

Onhan nuo muotokakut ihan mukavia, mutta eipä ne lapsukaiset siitä meille kuitenkaan ala soittamaan fanfaareja eivätkä ole ikuisesti kiitollisia...

Oon muistaakseni tehnyt omille lapsilleni kerran nallekakun, mutta muuten on saanut tavallinen kelvata. Taitaa ne lahjat olla pikemminkin se päivän huippuhetki. Muutenkaan en jaksa stressata tarjoomisten kanssa. Viimeksikin ostin valmiin kakkupohjan. Enemmän juhlijoita kiinnosti foliolla kääritty kaali, jonhon olin hammastikuilla kiinnittänyt pikkunakkeja, viinirypäleitä ja valmiita lihapullia... Oli juhlien suosikki! Kakku ei niin maistunutkaan..

terv. ju-ti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat