VAUVA 4KK RAAPII ÖISIN KORVANTAUSTOJAAN!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen siis ollut hieman huolissani kun tyttäreni raapii vimmatusti öisin korvanlehtiään/korvantaustojaan?! Kasvoillakin oli jotain läiskiä sekä päänahassa jotka olen saanut jotenkin kuriin Bebanten-voiteella. Kun tyrkkään tissin yöllä tytölle suuhun, vaikka imetyksestä ois vaan 1,5h tyttö rauhoittuu(kun nukahtaa siihen!)...mut jossain vaiheessa tyttö taas raapii " korviaan" hermostuneena.....Mitähän vois olla? Korvatulehdusta ei ole, sen tiedän. Nälkääkään ei pitäis olla sillä mulla riittäis maitoa muillekin(eikä sitä tule mielestäni liian vaisusti eikä liian voimakkaastikaan!!!). Itse rupesin epäilemään syyhyä...mutta siihenkään liittyviä " näppyjä tai käytäviä" en ole iholla havainnut vaikka olen kirkkaan valon alla tarkkaan syynäillyt?!

" KUKA AUTTAA VOIS....."

Kommentit (6)

Vierailija

Ja sillä se hakee unta tai osoittaa olevansa väsynyt.Toinen voisi olla atopia tai muu ihottuma.Pojallani on atopiaa ollut syntymästä asti ja saa olla tosi tarkkana rasvojen,pesuaineiden yms.kanssa.toivottavasti se selviää mikä teidän pienokaisella on=)

Vierailija

Jos verille raapii ja yöunia haittaa, niin kyllä siellä joku ruoka-aine saattaa ärsyttää. Käytätkö paljon maitotuotteita? Myös suklaa, tomaatti, sitrushedelmät ja jopa omena ja päärynä saattavat aiheuttaa iho- tai suolisto-oireita. Mun tyttö oli vauvana allerginen usealle ruoka-aineelle ja sai edellisten lisäksi rintamaidon kautta oireita possun- ja broilerinlihasta, vehnästä, rukiista ja porkkanasta. Kokeile jättää maitotuotteet pois omasta ruokavaliosta vähäksi aikaa ja katso helpottaako. Kiinteitäkään vaikea alkaa antamaan jos jo etukäteen epämääräisiä kutinoita.

Vierailija

meillä myös 4 kk tyttö, joka on sekä allerginen että atooppinen. Jo esikoisen kanssa kuulin terveydenhoitajalta että atooppinen iho voi juuri korvien takaa. Eli meillä tytöllä olivat korvantakuset pahimmillaan allergian takia niin auki ja rikki että vuotivat verta kun herkkä iho oli poimusta auki (näyttää samalta kuin paperilla tekisit sormeen vahingossa haavan). Tätä verenvuotoa edelsi kudosneste, jota haavasta valui. Ruokavaliolla (siis minun ruokavalioni) ja lääkärin luvalla rasvauksella sekä kortisonilla korvantakuset ovat nyt kunnossa.

Toivottavasti syy selviää ja neuvoistani on apua.

Vierailija

ettei korvissa ole vikaa = oletteko käyneet korvalekurilla. Siksi tuputan kaikille tätä samaa asiaa, koska oma vauvamme kärsi liimakorvista, ennen kuin tajusimme mennä korvalääkärille. Muilla lääkäreillä ei ole tarvittavia laitteita välikorvan näkemiseen, vaan he joutuvat arvaamaan diagnoosin tärykalvon punoituksen perusteella. Meidän vauvalla ne eivät siis ilmeisesti punoittaneet, koska liimakorvat jäivät kaikilta muilta paitsi korvalääkäriltä huomaamatta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat