Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveristani asiaa... Mitä sinä ajattelisit?

Vierailija

Ollaan lapsuudesta tunnettu ja riidelty aika paljon, lukioon asti pidettiin paljon yhteyttä kunnes lukion jälkeen tajusin miten kiero ja epäluotettava tämä ystäväni oli. Emme enää nähneet niin paljon, välit silti säilyi mutta viileämpinä koska en pystynyt luottamaan.

Nelisen vuotta sitten ajattelin, että on varmaan jo kasvanut ja pidin enemmän yhteyttä, mutta nopeasti alkoi vanhat jutut toistaa itseään ja petyin taas.

Nyt tällä ystävälläni ei ole enää kavereita kuin muutama jäljellä, eivätkä hekään kovin hyviä. Säälittää kyllä, mutta en yhtään ihmettele että näin kävi kun kieroili kaikkien selän takana minkä ehti.

Hän on ollut ystävällinen minulle nyt noin vuoden ajan, kutsunut kylään pari kertaa ja muutenkin ollut erilainen. Pelkään silti että onko oikeasti muuttunut ja johtuuko vaan siitä että on jäänyt yksin...

Mitä ajattelisit tästä? Mitä tekisit? Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija

mutta olenkin ihmisenä sellainen etten luota :). Kyllä sinä parempiakin kavereita saat, joita ei koko ajan tarvitse epäillä tai pelätä. Etenkin jos nyt jo epäilet niin viilennä välejä ja mieti tarkkaan mitä kaverille kerrot.

Itse olin joskus myös tällaisessa eipäs-joopas kaverisuhteessa. Välillä nähtiin vähemmän ja välillä enemmän. Kaveri ei muutu ainakaan jos et kerro mikä hänessä vaivaa tai rassaa. Tällä minun kaverilla ei ole varmaan vieläkään käsitystä omasta ärsyttävyydestään

Vierailija

Minua ärsyttää sellaiset kaverit, jotka puhuvat aina vain itsestään. Jos kerron omia asioita, hän ei kuuntele, eikä myöhemmin muista koskaan kuulleensakaan kertomistani asioista. Samoin se, että yhteydenpito on yksipuolista ja luottamuksen rikkominen tietenkin on paha.

Tässä muutama syy, miksi välit joihinkin kavereihini on viilentyneet.

Vierailija

Kun soitat kavereillesi, soitatko vain kertoaksesi omista asioista vai kysytkö vilpittömästi myös (ja kuuntelet) mitä toisella on mielessä?

Oletko pihi (tyyliin et kutsu koskaan teille koska et halua maksaa tarjottavia) tai jos kutsut niin laitat maksamaan oman osuutensa?

Pidätkö kaveriasi ilmaisena terapeuttina jolle voi soittaa vaikka yöllä valittaakseen kun elämä on tylsää?

Kerrotko ystäviesi salaisuudet muille vaikka tiedät hyvin etteivät he halua näitä tietoja yleiseen levitykseen?

Jos vastasit näihin kyllä niin olet tällainen kaveri.

Uusimmat

Suosituimmat