Miksi suomalaiset taputtavat lentokoneen laskeutuessa?

Vierailija

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

luonnollista että koneen laskeuduttua jännitys purkautuu helpotuksena. Lentopelkoa voi tuntea myös hyvin kokeneet lentomatkustajat ja " sivistyneetkin" ihmiset, joten junttiuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija

Emmehän taputa pankissa, kun pankkivirkailija maksaa laskumme.Emme kaupassa kun kassa kertoo laskun summan. Emme katsastuksessa, kun auto on katsastettu.

Vierailija

torressa tai kanarialla, ja niiden mielestä on niin hienoa kun lentäjä onnistuu niiin hienosti siinä laskussa ja huoooh ollaan taas turvallisesti maan kamaralla.

Vierailija

suomalaiset eivät taputa. Eivätkä kotimaan lennoilla. Charter-lennolla olen ollut viimeksi joskus 1989, silloin muut taputtivat paitsi meidän äiti ja isi!

Vierailija

Junttiuskysymykset sikseen, muttei kannattaisi taputtaa vielä siinä vaiheessa, kun rullataan. Suurin osa lentokoneiden onnettomuuksista tapahtuu kentällä, ei ilmassa! Muistelkaapa esim. äskettäistä Kanadan onnettomuutta.

Vierailija

lennän n. 50 lentoa kuukaudessa ja yhden ainoan kerran olen kuullut taputuksia laskeuduttuamme. silloinkin kyseessä olivat saksalaiset turistit eivätkä suomalaiset.

suomalaisten en ole ikinä itse kuullut taputtavan, mutta tällaista olen kuullut tapahtuvan " keihäsmatkoilla" ..

Vierailija

Etenkin lomakohteeseen laskeuduttaessa. Me suomalaiset ollaan niin päälliköitä, että meillä on pokkaa taputtaa. Itse ainakin yritän aina lietsoa kanssamatkustajani taputuksen euforiaan koneen laskeuduttua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat