KIIRE!! Mielipiteitä Lumi nimen sopivuudesta syyskuun (7.9)lapselle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tämä ei ole se nimi, jota olisin eniten ajatellut huomisiin ristiäisiin vaan pikemminkin yllättäen " viimehetken valintoihin puskenut tulokas" . Olen kyllä tykännyt Lumi -nimestä jo pitempäänkin, mutta aiemmin lähinnä aattelin, että sopisko nimi paremmin talvivauvalle, nyt olen ruvennut epäröimään..

Kertokaapa rohkeasti mielipiteitä!! KIITOS!!

Kommentit (12)

Vierailija

Eihän esim. nimeä Meri anneta vain merellä syntyneille tms. tytöille.

Samoin nimi Lumi, pitäisikö se antaa silloin kun sataa lunta...

Minusta voi aivan hyvin laittaa.

Vierailija

omissa mielikuvissani talvivauvan nimi, mutta jos se on suosikkinimenne antakaa ehdottomasti se! Jos ajatellaan, niin Lumi on sopiva nimi kenelle tahansa suomalaislapselle - lumi on kuitenkin niin iso osa elämäämme täällä.

Vierailija

eihän sitä yleensä yhdistetä ihmiseen, identiteettiin (esim. tuttujen kesken jne sitä ei edes kysellä).

Pyryjä syntyy kesällä ja Suveja keskellä talvea :)

Vierailija

annetaanhan esim. myrskyä, pyryä, tuiskua kesän lapselle ja taas tuollaisen sään aikana syntyneelle keväinen/kesäinen nimi. eli se on ihan makuasia! voihan se olla vaikka toinen nimi? miksei myös ekana. jännittää mihin nimeen päädytte :)!

Vierailija

Olen tätä itsekin miettinyt. Tosin en Lumi-nimen kohdalla, vaan Noelin, nimen, joka tarkoittaa ranskaksi joulua. Aiemmin ajattelin, että Noel-nimen voisin antaa vain jouluvauvalle tai ainakin joulukuussa syntyneelle. Mutta sitten jäin miettimään, että eihän meillä otsassa syntymäpäivää lue. Ja yleensähän vain läheisimmät ihmisemme tietävät milloin syntymäpäivämme on. Itse voisin antaa Noel-nimen pojalleni, mutta antaisin sen siksi että pidän nimestä, en siksi että hän mahdollisesti on syntynyt jouluna.

Lumi-nimestä en valitettavasti pidä, kuuluu inhokkeihini merkityksensä takia. Soinniltaan sen on kaunis, mutta assosioin lumeen voimakkaasti kotimaani liian pitkän, liian kylmän ja liian pimeän talven, kaikkea todella ällöttävää, jota olen lähtenyt pakoon tänne etelämmäksi. Ja sitten vielä samaan liittyvät sanat lumipallo, lumiukko, lumikola, lumisade, lumivyöry, lumikinos... :-/

Mutta. Kuka kenellekin kirkastetaan ja mikä nimi on kenestäkin kaunis. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja iloitaan siitä että maailmassa on niin paljon nimiä! Jos syyskuun tyttönne näyttää Lumilta, niin antakaa ihmeessä se nimi vaan! :o) Onnea tytöstä!!

Vierailija

Itse en miellä nimeä heti syyslasten nimeksi, mutta jos se teistä on oikein ihana ja sopiva nimi, antakaa se vain. Harvemmin sitä edes tietää, milloin jonkun syntymäpäivä oikeastaan onkaan, jos ei kuulu lähisukuun.

Vierailija

jos hän syyskuun alussa on syntynyt, niin on saanut alkunsa aikana, jolloin oli lunta. Jos nimi miellyttää, niin antaisin ehdottomasti, on kaunis ja suomalainen! Jos törmään jotakin tarkoittaviin nimiin, niin yleensä ensin tulee mieleen, että onkohan esim. Lumi joko saanut alkunsa tai syntynyt vuodenaikana, jolloin on ollut lunta. Ja vaikka ei olisikaan, niin ei sekään haittaa. Se, että nimi on molempien vanhempien mielestä hyvä ja kaunis on mielestäni kaikkein tärkein peruste.

Tulehan sitten kertomaan, mihin päädyitte!

terv. Reeta

Vierailija

milloinka lumi- niminen vauva on syntynyt..

onhan varmasti monta talvella syntynytta suvia ja pyryä,

tai kesällä syntynyttä kirsiä(kuura),

sisämaassa syntynyttä meriä,

ja tyynellä ilmalla syntynyttä tuiskua..

laita vaan nimeksi lumi, jos tykkäät siitä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat