Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvaistuin asiata, nyt tarvis apuva :)...(ov)

Vierailija

Eikös se ole niin että kun lapsi istuu turvaistuimessa selkä menosuuntaan, niin käytetään istuimen 5-pisteturvavyötä. Sitten kun käännetään istuin kasvot menosuuntaan, käytetään AUTON 3-pisteturvavyötä. Mulla on sellainen käsitys että silloin ei enää missään nimessä saa käyttää turvaistuimen 5-pistevyötä, että se ois jotenkin vaarallista. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tuli vaan tuosta yhdestä ketjusta mieleen kun joku sanoi lapsensa istuneen vielä 6-vuotiaana turvaistuimessa kiinnitettynä näillä 5-pistevöillä...

Kommentit (13)

Vierailija

meillä on Aktan turvaistuin jossa ohjeissa sanotaan että lasta EI SAA kiinnittää enää istuimen 5-pistevöillä kun on kasvot menosuuntaan...

t.ap

Vierailija

Meillä turvaistuinta käytetään naama menosuuntaan auton omilla vöillä, niin kuin ohjeen mukaan kuuluu käyttää.

Turvaistuinta pitäis aina käyttää sen omien ohjeiden mukaan, niitä on erilaisia eikä kaikkiin päde samat ohjeet.

Vierailija

Turvaistuimissa on eroja kuin myös niiden asentamisessa. Meidän turvaistuimen ohjeen mukaan (Britax two way elite) istuin kiinnitetään auton vöillä ja lapsi istuimen vöillä.

Vierailija

Tarkemmin ku aattelin niin eihän sitä istuinta tosiaan sais kiinnitettyä kasvot menosuuntaan oikein, ellei käytä auton turvavyötä. :)

Joo, ja todellakin jos kerta kaikille istuimille on omanlaisensa ohjeet niin tottakai silloin noudattakaa niitä...mä vaan oon niin blondi etten älynny että eri valmistajan istuimet voidaan kiinnittää eritavoin :) *blondi*

t.ap

Vierailija

Meillä istuimen vöitä käytetään niin kauan kuin kilorajat antaa siihen mahdollisuuden. Eli istuin on kiinnitetty auton vöillä autoon ja lapsi istuimen 5-pistevöillä istuimeen. Ihan ohjeen mukaan näin tehdään.

Uusimmat

Suosituimmat