Ystävyydestä. Onko muille käynyt näin ja mistä johtuu?

Vierailija

Lapsen saamisen jälkeen olen karsinut roimasti laajaa ystäväpiiriäni. Olen huomannut vanhoissa hyvissä ystävissä paljon todella ärsyttäviä piirteitä. Osalla heistä on lapsia osalla ei. Yhteinen piirre heissä on, etteivät osaa asettua muiden asemaan, oma napa on kamalan lähellä. Olen luonteeltani kiltti ja he yrittävät hyötyä siitä ja nakittavat tai pompottavat. En ainakaan nykyisin halua olla heidän ystäviään enää, miten lie tulevaisuudessa.

Onkohan tämä jotain hormonaalista, äitiyteen liittyvää vai naarasleijonavaistoa vai mitä? Onko muille käynyt näin?

Kommentit (8)

Vierailija

Lapsensaannin jälkeen osa ystävyyssuhteistani on viilenneet. Nämä ystävät ovat niitä jotka ärsyttävät tuputtamalla omia neuvojaan, arvostelemalla minun lapsenhoitovalintojani ja kehumalla kuinka hyviä äitejä he olisivat... (mm. kuinka he imettäisivät vauvaansa tosi pitkään ilman ongelmia, sehän on vain äidin tahdosta kiinni (tämä ihan naurattaa, nimittäin vauvallakin on oma tahtonsa ja sitä eivät nämä lapsettomat kykene ymmärtämään :) ja he eivät koskaan huutaisi lapselleen vaan saisivat uhmaikäisen varmasti rauhoittumaan normaalilla puheella ym. ym.) Tietyssä pisteessä ei vaan jaksa enää kuunnella niitä tyhmänylpeitä juttuja.

Jäljelle ovat jääneet ihanat Ystävät jotka ymmärtävät:

- että pienen vauvan kanssa on hankala päästä lähtemään treffeille juuri tietyllä kellonlyömällä ja että vauvalla on oma rytminsä joka ei välttämättä ole sama joka päivä.

- että silloin kun vauva on itkuinen, on minun ja vauvan lähdettävä hoitamaan vauvan tarve enkä voi jäädä shoppailemaan ystävän kanssa

- niin ja että extempore -lähdöt (= tunnin sisällä soitosta kaupungilla) ovat lähes mahdottomia pienen vauvan kanssa sekä myöskin ilman vauvaa sillä lapsenvahtia ei saa niin lyhyellä varoitusajalla. Ja että tapaamisen siirtäminen/peruminen ei ole enää mikään pikku juttu lapsenvahtijärjestelyiden takia ja myös siksi että itsensä laittaminen valmiiksi on aika työlästä kun on pienokainen samalla hoidettavana.

Vierailija

Toiset taas eivät kehity olleenkaan. Puolustelevat omia huonoja puoliaan. Jotkut jopa myöntävät olevansa perusluonteeltaan ilkeitä, itsekkäitä tai laskelmoivia. Erilaisiahan me ollaan. Ystävänsä kannattaa " valita" hyvin.

Vierailija

Se lähtee täysin sinusta itsestäsi miten sinua kohdellaan. Miksi helvetissä annat itseäsi pompotella?! Sinun on syytä katsoa nyt peiliin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat