kestositeiden käyttäjät!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

miten siteet odottavat teillä pesua? huuhteletteko vai laitatteko likoamaan? miten?

Pääsin " vihdoin" testaamaan mun tsi-siteitä ja vielä pitää hioa sekä mallia, ompelutekniikkaa että tuota pesua....

hyviä vinkkejä siis kehiin!

Ai niin muuten, olin vähän epäileväinen kestojen mukavuuden ja imukyvyn suhteen, mutta nehän oli OIKEESTI paljon mukavammat kuin ne kertakäyttöiset muoviset! Flanelli oli tosi ihan ihoa vasten!

Kommentit (6)

Vierailija

Pesen tahrat pois mäntysaippualla ja heitän sitten pesukoneeseen. Siellä odottavat, kunnes koneeseen laitetaan jotain muutakin pestävää. Pesen siis ihan minkä pyykin kanssa tahansa. Vaippojen kanssa en ole vielä pessyt, kun ei ole ollut vielä tarvetta, mutta varmaan niidenkin kanssa menis.

Vierailija

Kuivasäilytän käytetyt kestositeet verkkopussissa. Pesen

kestositeet joka toinen tai kolmas päivä pesukoneessa

60 asteessa yleensä muun liinavaatepyykin tai sitten vauvan

vaippapyykin joukossa. Huuhteluaineena käytän etikkaa.

Tahrat lähtevät ihan hyvin, eikä minun luomupuuvillaisissa kestositeissäni ole (merkittävää) värieroa uusiin, kun ne

eivät ole alunperinkään olleet lumenvalkoisia. Toki tahroja

voisi esikäsitellä esim. sappisaippualla ja kylmällä

vedellä, mutta en ole viitsinyt sitä tehdä pelkän

ulkonäön takia.

Lisäksi:

Kestositeet pitäisi aina pestä vähintään 60 asteessa, jotta

bakteerit ym. kuolevat! Muuten voipi tulla pidemmän

päälle ongelmia.

Vierailija

eli sain tehtyä sekä fleese että flanellisia siteitä ja totta on, tuntuvat tosi mukavilta päällä!!! siis oikeasti, miksi en ole ennen ajatellut?? eurokankaaseen vaan flanellia ostamaan ja onpelukone laulaa.

t.juster ja kestopeppu tyttö 9kk ja nyt sit kestovaippa-äippäkin

Vierailija

Minä olen vain huuhtaissut vaipat ja nakannut ne sitten joko likavaippa-astiaan tai sitten pyykkikoriin odottamaan pesua. Tai siis laittanut siihen pyykkikorin reunalle, etteivät kastele kaikkea muuta pyykkiä. Mutta en ole liottanut enkä mitään, osassa on haalea tahra, mutta itseäni se ei haittaa, se on vain väriä, ei likaa. :)

Vierailija

Mulla on ollut vain yksi yöside sen viisi vuotta, jota olen noita kestositeitä käyttänyt, sen pesen nyrkkipyykissä aamuisin ja illaksi onkin sitten taas kuiva. Menkkojen lopuksi olen pessyt ihan vaan 40 asteessa pesukoneessa muun pyykin kanssa. Ei mulla ainakaan mitään tulehduksia tai hiivaa ole ollut, joten taitaa homma toimia. Sama juttu on ollut niiden neljän päiväsiteen kanssa. Jos olen ollut reissussa niin olen säilyttänyt taiteltuna kiinni kuivana kunnes pääsen pyykkäämään ja jos vaihdan siteen kotona niin saatan ensin liottaa, kunnes on useampi pestävänä. Yön aikana kuivuvat sitten aamuksi. Olen myös käyttänyt tamponeita, mutta ylipäänsä on vuoto ollut keskittynyt pariin päivään kuussa, joten ei ole ollut hirveää nyrkkipyykkiä jatkuvasti tämä elämä.

Kylmä vesi liottaa veren paremmin kuin lämmin ja oliiviöljysaippua on ollut paras, jota olen itse kokeillut. Eli ensin pesen kylmällä vedellä ja oliiviöljysaippualla veret ja sitten lämpimällä vedellä vielä saippuan kanssa uudestaan. Ehkäpä se lämpimällä vedellä huuhtelukin riittäisi lopuksi.

On jotenkin mukava kun nyrkkipyykin kautta saa yhteyden kuukausittain omaan naiseuteensa, eikä vain heitä roskiin ja unohda koko menkkoja. Jotenkin tekee niistäkin päivistä arvokkaampia, kun joutuu vähän pysähtymään.

En ole itse ommellut, vaan ostin silloin aikoinaan Ruohonjuuresta. Viisi vuottahan ne kai suosittelee eliniäksi, että voishan niitä pari ommella lisää tässä kestovaippoja ommellessa samalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat