ENSIKOT 2.6.-15.6.

Vierailija

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Hei, sellaista mun piti teiltä kanssa sisarilta vielä kysyä, että oletteko ottaneet syntymättömän lapsen vakuutusta? Tässä hoksasin, että valtaosa vakuutuksista on otettava 3 kk ennen la ja meillä se on mennyt jo ohi... Jostain kuitenkin kuulin, että osa vakuutusyhtiöistä myöntää sitä vielä 2 kk ennenkin. Onko teillä tietoa tai kokemusta ylipäänsä vakuutuksista?

Vierailija

...Tai en mie kai niin uusi ole, ainakin Fiiu ja Saikku ovat tuttuja kuumeilukamuja tuolta vauvakuumepuolen Enskattarista:) En ole oikein vielä kotiutunut tuonne kuukausipinoon, kun porukkaa on tooosi paljoon- ja te vanhat kuumeilukamut tunnutte niin turvallisilta ja mukavilta. Plussanneet lapsettomat puolella olisi myös tuttuja hiukan aikaisemmilla viikoilla, mutta meillä kuin ei yritystä ollut niin kauaa, että sitä voisi laskea itsensä l-puolelle kuuluvaksi, ja siellä kirjoittelevista voi tuntua hassulta, jos ei ole samanlaista taustaa. Vaikka tosin olenkin elänyt mukana sekä Enskojen l-puolen kokemuksissa että ystävien lapsettomuustaipaleilla...Mutta Näin ollen päädyin sitten katsastelemaan tänne puolelle , josko muitakin uusia saisi samalla houkuteltua mukaan, ttei pino ihan katoa, kun Te lähdette Herra Haikaraa vastaan kuka minnekin synnärille:)

Teillä kaikilla on masunkasvatusta jo iso matka takana, täällä sitä vasta ihmetellään kaikkea uutta ja ihmeellistä ja odotellaan malttamattomana, että massukka rupeaisi kunnolla näkymään:) Taustaa hiukan: Olemme avopari pääkaupunkiseudulta, mie vm 82, miehus 77. Hoitoalalla työskentelen. Yk 3 toi sitten toivotun tuloksen raskaustestiin- nyt mennään rv 11+5, huomenna np-ultra.

Olimme kovasti yllättyneitä, että tärppi kävi jo näin pian, koska nuoruudessa sairastettu vakava sairaus olisi voinut jättää omat jälkensä kehoon. Näin ollen olen ollut hiukan huolissani pikkuisemme hyvinvoinnista ja stressiin taipuvaisena ihmisenä olen ehtinyt käydä kaksi kertaa ultrassa. Viimeinen kerta oli sinänsä aiheellinen, kun oireet loppuivat kuin seinään turhan aikaisilla viikoilla. Miehus oli vielä samaan aikaan työmatkalla ja kehitin itselleni paniikin, ja marssin yksityiselle ultraan todetakseni, että Tonttuvauvamme liikkui kohdussa vetreästi ja vilkutteli tyytyväisenä äidilleen:) Huomenna onkin vuorossa pelätty np-ultra. Keskiviikkona poksuukin viikot- ja sitten voi ehkä ikään kuin huokaista helpotuksesta. Siinä hiukan omaa napaa ja taustaa. Kuulostan varmaan megahassulta ykkösen odottajalta kaikkine paniikkeineni:) Nyt olen kovasti yrittänyt opetella nauttimaan tästä odotusajasta ja uskomaan siihen, että kaikki on hyvin!

Sellaista olisin vielä kysynyt, onko Teistä kukaan matkustanut raskauden aikana ulkomaille? Meillä jussin jälkeen tiedossa matka Azoreille:) Plussanneet lapsettomat puolen Naksulta sainkin jo hyviä vinkkejä matkalle koskien ruokailuja ja vaatetusta, mutta jos kokemuksia masuasukin kanssa matkustamisesta löytyy, niin mieluusti lukisin ja vaihtaisin ajatuksia:)

Fiiulle vielä loppuun vilkutukset ja kyselyt, että pääsitkö tyttökavereiden kanssa matkaan? Miten matka meni? Ihanat ilmat ainakin olivat:) Saikku hyvin psyykkasikin Siua lähtemään relailemaan luonnon helmaan:)

Ihanaisia kesäpäiviä kaikille:)

toivotellen,

pariisitar ja tonttu (la 24.12.08)

rv 11+5

Vierailija

Mene ihmeessä, jos oma olo siltä tuntuu, että jaksat matkustaa.. Mä kävin sillon vajaa kuukausi sitten reissussa ja istuin junassa ja linja-autossa kumpaankin suuntaan sellaiset 5 tuntia. Tulomatkalla oli kyllä 100 viimeistä kilometriä hieman hankalat, ku henkilöautossa ei meinannu löytyä oikeaa asentoa, mut matka muuten oli kyllä tosi mukava ja oli ihanaa nähdä pitkästä aikaa kavereita.. Jos siis vain itsestäsi siltä tuntuu, että jaksaisit matkustaa, niin suosittelen kyllä. Vauvan kanssa sitten matkustaminen onkin varmaan hieman hankalampaa, eikä varmaan niin helposti edes tule lähdettyäkään.. Ja jos mieskään ei ole kotona, niin jossain vaiheessa viikonloppua varmasti mietit, että ois sittenkin pitäny lähteä, jos kotiin jäät.. Mökillä voi tosiaan ottaa rennosti ja passuuttaa kavereita. :D Varmasti innoissaan sua passaavat. Ja konserttiin lähdön katot sitten sen mukaan, mikä on olo ja jaksaminen silloin..

Tulipas sepustusta.. Mutta suosittelen kyllä. Mä oon sen verran yllytyshullu ainakin ite, et en kyllä noin mukavan kuuloista tyttöjen mökkiviikonloppua väliin jättäisi..

Nyt nukkumaan.. -Saikku-

Vierailija

Elikäs maanantaiaamuna klo8 osastolle ilmottautumaan ja vauvan kanssa sitten tullaan sieltä kotiin kunhan sen aika on.

Kysyin sitten samalla tuota miehen mukaan tuloa, ni kätilö sanoi, että ei kannata vielä silloin tulla, koska saattaa tosiaan mennä pitkäänkin ennen kuin mitään tapahtuu, joten ehtii sitten tulla, kunhan soittelen..

Nyt alkaa jo pikkuruisesti jänskättää..

-Saikku-

Vierailija

Kiva kuulla myös teittihenistä ja poutasateesta!

Teittihen, kyselit nuista vakuutuksista. Me otettiin Tapiolasta vakuutus, kun kaikki tutut niin ovat suositelleet. Muistin olla ajoissa asialla, ihme kyllä, joten on syntymästä asti voimassa. Ellei olisi maksanut varausmaksua, niin sitten vauvan ollessa kahden kuukauden ikäinen, olisi voinut hakea uudestaan. Silloin olisivat tarkistaneet vauvan terveystiedot ensin.

Poutasateella oli ollut ihana päivä! Kotimaisia mansikoita on tehnyt jo kanssa mieli, mutta en ole vielä malttanut ostaa. Ja ei, sauna on edelleen pesemättä ja vaatehuone siivoamatta :) Mä en ole vieläkään saanut Kelasta päätöstä äitiysrahasta, vähän kanssa mietityttää, että paljonko sitten maksetaan ja koska. Soittelin sinne, ja sanoivat, ettei sen takia ole vielä käsitelty, kun työnantaja ei ole vielä lähettänyt kaikkia lippulappusia. Saan palkan ekoilta kuukausilta, mutta kun se on osa-aikaisuuden vuoksi pienempi kuin äitysraha, niin Kelaltakin kuitenkin jotain pitäisi tulla. Sanoi, että viimeistään oliko se 10 päivää ennen laskettua aikaa maksetaan ekan kerran jotain.

Saikku, oon kans sitä mieltä että tästä lähtien kun joku on raskaana, niin en kommentoi ko. henkilön ulkomuodosta mitään muuta kuin ehkä että oletpa hehkeä tai onpas sulla nätti masu. Ihmiset ei ajattele yhtään, kun repostelevat toisen kroppaa, onpas iso maha tai onpas pieni. On sellainen kun on..

Harmi, että oot joutunut noin nuita liitoskipuja kestämään. Toivottavasti sokrut nyt pysyy aisoissa lisäinsuliinilla.

Tänään olin neuvolassa ja kaikki ok. Painoa +350g/vko, RR 110/74, Hb 127, Sf 32. Oli lääkärikin ja kohdunsuu hänen mukaansa kiinteä ja kiinni. Laittoi synnytystapa-arvioon, kun lantio vaikutti hänen mielestään hiukan ahtaalta, mutta taisipa katsoa vaan pituuttani, 158cm. En osaa luottaa ko. lääkärin arvioon oikein mistään, kun mm. kysyi minulta, että missä asennossa vauva on, eikä tunnustellut itse millään lailla eikä arvioinut painoa.... Toki on kiva päästä gynekologin arvioon ja ultraan, olin etukäteen sitä hieman toivonutkin. Mun mielestä vauva ei tunnu hirveän isolta eikä vatsakaan mikään mieletön ole. Mutta haluaisin kyllä Niin kokea alatiesynnytyksen!! Mutta en nyt alkaa vielä murehtimaan, äitipolikäynnin jälkeen vasta tietää!

Toinen dilemma: Viikonloppuna tiedossa mökkireissu tyttöporukalla toisella puolella Suomea... Haluaisin Niin mennä, mutta pitkä matka arveluttaa. Mies on ulkomailla työreissussa, joten ihan sama sen puoleen missä oon. Puolet matkasta ois junalla, puolet autolla. Junassa saisi tietysti liikkua ja mökillä vain olla kollottaa. Vielä niin ihanaa säätäkin luvattu! Lauantaiksi on konserttiliput, mutta en tiedä josko sen jätän väliin ja jään mökille, biletys jälkeenpäin ei kuulosta yhtään hyvältä tässä olomuodossa. Tietty se konsertti ois kiva nähdä mutta autottomana sieltä pääse sitten mökille muuta kuin taksilla yksin ja maksaa hunajaa... Mitä te tekisitte?! Huomenna ois lähtö..

Apua :) toivoo fiiu 35+0

Vierailija

Ensiksikin älyttömän paljon onnea Norpanpoikaselle pikku prinssistä!

Omaan napaankaan ei kuulu mitään erityistä, joten näin pikaisesti vain. Väsy painaa ja mitään ei huvita tehdä vaikka pitäis.. Saunan pesu ja vaatehuoneen siivous olis urakkana, kun vain sais aloitettua..

Toivottavasti muilla piisaa enemmän virtaa!

Fiiu 34+5

Vierailija

Kylläpä te olette ahkeria kirjoittelemaan. Ihanaa! Voi olla etten muista puoliakaan, mitä mun piti kommentoida, mutta yritetään. =)

Korka; Tsemppiä opiskeluihin! Missä vaiheessa opiskeluita olet?

Meillä ei edes puhuttu ultrassa tai neuvolassa mistään seerumitestauksista tai lapsivesinäytteistä mitään. Ainoastaan et niskaturvotus oli 0,7 vauvan pituus vastaa viikkoja 11+6 (siis tiistaina). Itse epäilin et viikkoja vois olla vähemmän mutta lääkäri sanoi, että voi ollakin mutta pituuden ja kehityksen mukaan katsotaan viikot. Eli voi olla että meidän pieni perii pituutensa hujoppi-isukiltaan. =)

Pariisitar; mainitsit että söit omega3 mutta jätit sen pois kun siinä oli e-vitamiinia. Tajusin että syön itse myös sellaista omega3:sta. Onko se huono? Syön lisäksi multitabsin raskausvitamiineja, joissa on myös e-vitamiinia. Tuleekohan sitä liikaa? Ja mikä vaikutus e-vitamiinin liikasaannilla on?

Mä kysyin kun olin kampaajalla, että mitä mieltä kampaajani oli hiustenvärjäyksestä raskausaikana ja hän sanoi, että asiasta ollaan montaa mieltä, mutta yleisesti kampaajat ovat sitä mieltä, ettei vaaraa ole jos värjää ns. normaalisti hiuksiaan eli n.3-4kk välein. Mä värjäsin mutta niin, ettei juurikasvu pääse karmeasti yllättämään.

Saikku; Onpa teillä jännät paikat! Tulepa sitten kertomaan miten meni ja kertomaan kuulumisia! Ja tietty purkamaan viikonlopun aikana tuntojasi!

).( Ensi viikolla pitäis kertoa pomolle raskaudesta. Jännittää. Mulla on vuoden aikana jäänyt 6kolleegaa äitiyslomalle. Joten voi olla että pomo repii pelihousunsa kun kuulee että taas yksi tippuu matkasta. =S No, minä (ja tietty me!) en voisi olla onnellisempi. Sehän on tärkeintä!

Aurinkoista torstain jatkoa!

Stiin@ +PikkuPikkuruinen12+1

Vierailija

Heippa vielä,

Fiiulle vilkutuksia! Kiva, että pääsit reissuun, vaikka aiottua lyhyemmäksi jäikin. Oli varmaan muksaa chillailla tyttöjen kesken:) Ja masuasukkisi sai varmasti ansaitsemansa huomion:) Nyt sitten relailet vain ja nautit- ihan kohta kaipaamasi Pikku-Ihme on jo sylissäsi. Nyt voi vielä keräillä voimia tulevaan synnytykseen ja yövalvomisiin, kun opettelette yhdessä päivärytmiä:). Kiitos myös Sinulle ja Saikulle vitamiini- ja nukkumisasentovastauksista. IHANAAAAAA tukea täältä saa mieltä arvelluttaviin asioihin!

Saikku: uih, kuulostaapa jännältä tuo tilanteesi! Pidä ihmeessä meitit ajantasalla. Tehdäänkö lapsivesipunktio muuten vatsanpeitteiden läpi? Hyvän kokoinen pikku kaveri Teitillä jo siellä on:) Jaksuja sinne, huominen on jännä päivä!

Viiperolle moikat- kiva kuulla konkari-enskoista, nyk. tonskista:)

Ja sitten nuo aurinkorasvat: Kyselin asiaa Kreikassa lomailleelta Naksulta plussanneet lapsettomat-puolelta ja sain seuraavan vastauksen:

Naksua suoraan lainatakseni: "Ai niin, aurinkorasvoista... Ne tulee olla lapsille tarkoitettuja, fysikaalisen vaikutuksen omaavia rasvoja. Ei siis tavallisia rasvoja. Itse ostin apteekista Eucerinin rasvan ja öljysuihkeen kertoimet 25 ja 40 eikä ollut yhtään liikaa."

Ystäväni (odotusasiaan koko sydämellään ja vähän ylikin paneutunut sh, joka on tietotoimistoni melkeinpä päivittäin) kertoi myös samaa, että fysiologinen suoja pitäisi olla, joka ei imeydy ihon läpi/verenkiertoon. Olisikohan tässä kuitenkin kyse samanlaisesta jutusta kuin hiusvärien suhteen? En mie tiiä. Hiuksia ajattelin jonkun kerran värjätä (2-3) kampaajalla raskausaikana- mutta aurinkorasvoista taidan varmuuden vuoksi ostaa noita apteekin puteleja:)

Hei, kertokaapa pidemmälle ehtineet, millaisia vaunuja (yhdistelmiä?) olette hankkineet ja millä perusteilla? Mitä lisävarusteita? Meitä kiehtoisi Brio kombit tai Emmaljungat...kamalan vaikiaa, onneksi ei vielä ole kiire pitkään aikaan:)

Isovanhemmat ja sisaruksemme saivat sitten tänään kortit Tontusta:) Ja ilahtuneita viestejä ja soittoja tuli pitkin päivää. Äiti oli ostanut kukkia ja kakkuakin, kun siellä käytiin. Tosin olivat vain kuulemma odottaneet tietoa, kun olin niin läpinäkyvästi jutellut:) Miekö muka...hihii:)

Nyt miehen kainaloon!

Sweet Dreams:)

pariisitar&tonttu rv12+0

Vierailija

Minusta on ihan hyvä idis pitää viikkopinoa ? Niin hurjasti tulee aina tekstiä kaikilta ( mikä on tietysti hyvä! :)

Saikku, Ei voi muutakun sanoa että aivan ihanaa ! Sulla on hetket kohta käsillä :) Tule ihmeessä heti kertomaan kuulumiset kun jaksat ja kerkeät !

Hiusväreistä ym. Olen itse kosmetologi ja myös kaikenlaisten aineiden kanssa tekemisissä päivät pitkät... Kiva että teillä kaikilla on sellanen "maalaisjärki-asenne", joka on kyllä minullakin. Oon värjäyttänyt kerran nyt raskausaikana hiukseni ja en usko siitä olevan mitään haittaa. Olen myös laittanut itsestäänruskettavaa noihin kananvalkoisiin koipiin ;)

Sama syömisen kanssa... En ole jaksanut höyrytä asian kanssa ( toisin kun mun mies ;) Mut samaa mieltä oon kun saikku, se on jokaisen oma asia miten toimii,enkä tuomitse ketään joka noudattaisi jokaista ruokasäädöstä jne.

Oltiin ukon kanssa la kaupungissa, käytiin syömässä ja tunnin verran käveltiin kaupungilla kun yritin etsii sopivia t-paitoja. Tunnen itteni tosi vaivaiseksi jo nyt ! Jalkoja pakotti ja turvotti koko ajan ja väsytti ihan älyttömästi ! Tosi huolestuttavaa ku ollaan vasta puolessa välissä menossa...:D Pitäskö vaikka ottaa itteään niskasta kiinni ja lähtee lenkille ?

Meille selvis neuvolassa et mulla on joku GBS bakteeri...joka voi tarttua vauvaan synnytyksessä, jollei sitä hoida ensin antibiooteilla pois. Meidän neuvolatäti antoi vaan sellasen A4:sen k.o aiheesta eikä selitetty sen enenmpää. Minä stressi-erkkinä luin alahuuli väpisten lappua kaikista kuolleisuusluvuista ja kehityshäiriöistä, kuuroudesta ja sokeudesta ! Soitin sit illalla ( ku jäi vaivaamaan) tädille joka on neuvolatäti myös...sanoi et ei huolta, kuulemma

aika yleinen ja ei ole nyt järkeä hoitaa kun vauva on kuitenkin suojassa siltä bakteerilta. Ootteko kuullut tällaisesta ?

Sadeorkidea + HilmaHeikki 22+ 5

Vierailija

Näin sitä vaan enskavauvojen putkahtelee.. :D Onnea valtavasti!! Toivottavasti kaikki sujui hyvin.. En oo kerenny vielä käydä lueskelemassa synnytystarinaa, mut jospa vaikka huomenna ois aikaa.

Ei tännekään mitään ihmeitä kuulu.. Viikonlopulla oltiin lakkiaisissa ja tulomatka (n.1,5tuntia) oli ihan tuskaa. Supisteli ja vihloi mahaa ja selkää, eikä mikään asento ollu autossa hyvä.. Kahden viikon päästä ois rippijuhlat samaisessa perheessä, mut sanoinkin miehelle, ku päästiin kotiin, että en taida kyllä sinne enää lähteä.. Ei ollu kyllä ollenkaan kivaa. Kaikki oireet kyllä katos samantien, kun päästiin kotiin ja sohvalle pitkäkseen.. "Menkkajuilimiset" sen sijaan on jatkunu jo reilun viikon ajan parin päivän välein. Meen huomenna taas sokerikontrolliin äitipolille. Saa nähdä mitä siellä sitten sanovat.. Aion mainita noista juilimisista ja pyytää, että tsekkais kohdunsuun tilanteen ellei sitä muuten tee..

Fiiun kans tosiaan taidetaan pitää pinoa ihan kahdestaan enää pystyssä.. Missä on teittihen, tiitu-83, marzu, poutasade ym. enskailijat????? Ja alfreedin kuulumisia ois kans kiva kuulla.. Vieläkö olet yhdessä koossa? Entä vuodot?

Nyt taidan köllähtää sohvalle.. Ilmakin on niin huono ja olo on vetämätön, että enpä taida mitään kummallista tälle illalle suunnitella.

-Saikku rv35+5-

Vierailija

Kiitos kaikille ihanaisille enskasiskoille tsempityksistä ja onnentoivotuksista huomista ja ens viikkoa ajatellen!! Ootte ihania.

Kaikki pitäis nyt olla valmiina ja oonkin yrittäny koko illan miettiä, et mitä vielä vois puuttua.. Jätin mummalle vielä kauppalapun, et mitä pitää ostaa (vanupuikot, bepanthen ja tutti), ku en ite muistanu perjantaina käydä ostoksilla ja viikonloppu on menny aikasmoisella hurauksella. Tänään oltiin vielä miehen siskon tytön ristiäisissä ja eilen mökillä saunomassa. Tänään vetäisin sitten ristiäisten jälkeen parin tunnin päikkärit ja nyt ei nukuta ollenkaan.. :(

Olo on edelleen aika tyyni. En osaa oikein vieläkään jännittää.. Tiedän kyllä, että kutkutus varmaan alkaa samantien, kun aamulla herään tai viimeistään, kun käppäilen sairaalan käytävällä osastolle päin.. Mut ehkä on kuitenkin ihan tervettä vähän jännittää. Onhan tuo synnytys kuitenkin aika iso asia.. Luottavaisin mielin kuitenkin lähden tulevaa kokemaan ja uskon, että jos jotain on mennäkseen mönkään, niin henkilökunta synnärillä on niin osaavaa, että huolta ei ole.

Tänään on tullu aika paljon viestejä ja puheluita, kun pikkulinnut on kerenny käynnistyksestä jo juoruta.. Ja itse asiassa jostain syystä muutama tuttu on laittanu viestiä ja kyselly kuulumisia ja vointeja ilman, että ovat tienneet koko käynnistyksestä mitään. Puhelinlaskua on siis kulunut jo nyt kiitettävästi.. Saa nähdä montako viestiä tulee näpyteltyä sitten, kun on oikeesti jotain kerrottavaa. Nyt ois hyvä olla sellainen pakettiliittymä (?), jolla voi lähettää viestejä loputtomasti.. Mut kun ei oo! Oisko pitäny tän takia vaihtaa..?!? :D

Oikein hyvää juhannusta toivotan teille kaikille, jos en vaikka vielä juhannukseksi ehdikään takaisin kotiin ja linjoille. Ja pitäkäähän pinoa pystyssä.. Tuo viikkopinoon siirtyminen voi olla ihan hyvä idea. Voihan sitä sitten taas siirtyä kahden viikon pinoon, jos siltä näyttää..

Nyt kuitenkin meen kokeileen, jos se uni alkais pikkuhiljaa tulemaan. Voi olla, että huomenna ei nukuta, kun täytyy kyttäillä oireita kuinka käynnistys alkaa tehoamaan.. Moikkamoi.

-Saikku rv37+4-

Vierailija

Tulin kurkkimaan kuulumisia täältäkin puolen ja täällähän on hienoja uutisia. Tsemppiä Saikulle matkaan käynnistykseen. Juhannuksena teitä on jo kolme, ihanaa! :) Tule kertomaan kuulumisia, kun ehdit.

Fiiullakin alkaa viikot vähenemään. Samoja fiiliksiä oli itselläkin sen pärjäämisen kanssa ennen kuin vauva syntyi, toisaalta halusi jo pienen syliinsä ja toisaalta hirvitti, että mitähän tästä tulee. Mutta kyllä ne asiat lähtee siitä sujumaan aika lailla omalla painollaan. Onhan sitä ihmeissään pienen ihmisen kanssa tutustuessa toisiin, koko ajan tulee varmemmaksi, ja just tuo sisimmässään itseensä luottaminen kantaa pitkälle. Tsemppiä sinulle viimeisiin viikkoihin!

Hienoa että täällä on enskapino taas aktiivinen, jatkakaa samaan malliin. Mukavaa odotusaikaa kaikille ja vauva-puolella tavataan taas!

Norpanpoikaselle onnea pienokaisesta! :)

Meidän pieni neiti on jo yhden kuukauden. Kovasti on kasvanut, painoa oli tullut n. 1200 g syntymäpainoon eli 4165g nyt ja pituutta 53, kun 1 kk neuvolassa käytiin. Hyvin siis ruoka maistuu. Hyvin on arki muutenkin alkanut sujumaan, välillä nukutaan yöt hyvin, välillä levottomammin. Kelien viiletessä on päiväunetkin ulkona maistuneet paremmin, joten en pistäisi pahitteeksi jos ei kovin hellekesä tulisikaan... ;) Kastajaiset pidetään juhannuksena, nyt on kutsumanimenä Aino, kun syntyi Ainon päivänä, mutta eri nimi kasteessa annetaan.

Hyvää kesän jatkoa kaikille!

Weera ja "Aino" 1 kk

Vierailija

Norpanpoikanen: Olipa aivan ihanan näköinen pikku-ukko !!

Saikku: Juu, juuri tuon "tyhmyyden" takia mä tänne halusin tullakin :D Kerran avasin suuni väärällä palstalla niin sain sellasen haukkuryöpyn ettei mitään rajaa...ei paljon huvita tonne enää kirjotella >:( En minä ainakaan tiedä automaattisesti kaikkia asioita, eikä terkassakaan kerrota kaikkea ! Eikös se niin mee ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan ;) ?

Poutasade: Olen todellakin huomannut herkistyväni enemmän... koskettavat telkkuohjelmatkin saattaa alkaa itkettää ! Viimeksi piti vaihtaa luonto-ohjelma pois kun linnunpoika meinas jäädä alligaattorin kynsiin :D Mies nauro ihan hulluna vieressa ku sanoin etten pysty katsomaan !

Omaanapaa: Meillä olikin viikko sitten aika ikävä tapaus. Vietettiin su-iltaa rauhassa kotona ja yhtäkkiä mun alkoi kovistaa vatsaa tosi paljon. Kipu tuli sellaisina kouristuksina, niin pahasti etten pystynyt kunnolla hengittämään saati puhumaan. Mies ei kauaa katsellut vaan lähdettiin samantein äitipolille. Siellä selvis et oli ollut tosi voimakkaita supistuksia ja paikat oli jo vähän auennut. Mut ei sitäkään saatu tietää että kuinka paljon ! Ottivat mut yöks sinne tarkkailuun , ei laskenut kotiin enää. Aamulla sisätutkimuksen ja ultran jälkeen kaikki ok. Kylläpä säikäytti ! Itkua tihrustettiin kumpikin koko yö, kun ei tiedetty tilanteesta mitään. Lääkäri sit kehoitti vähän löysäämään töitä ( yrittäjä kun olen). Mut se siitä,nyt kaikki ok !

Mitäs juhannus suunnitelmia teillä on ? Se on herranenaika jo ensviikolla !!

Vierailija

Hih, jopas miusta on tullut palstaterroristi:) Kesälomalaisena ehtii:)

Sadeorkidea: Aurinkorasvoissa suositellaan fysiologista suojaa, siis sellaista joka jää ihon pinnalle, eikä imeydy ihoon ja verenkiertoon. Apteekista ainakin Favoran ja Eucerin-merkeiltä löytynee. Juuri tarkensin tietojani yhdeltä ystiltä, jolla on kokemusta hiukan enempikin näistä. En tiedä, onko tämä tällaista hätävarjelua, mutta itse ajattelin kuitenkin sijoittaa varmuuden vuoksi pari euroa lisää ja käydä apteekin kautta. Neukkulan täti ei meillä tiennyt näistä mitään:( Keskustelupalstoilla on ollut aina välillä puhetta...Ja kerron toki, kun kuulen isovanhempien reaktiot, täällä jo tulisilla hiilillä odotellaan...:)

Pariisitar&Tonttu rv 12+0

Vierailija

Mä käyn täällä vakoilemassa, miten tuttujen odotus sujuu. Pitkällä alatte olemaan ja kohta ootellaan haikaran vierailua.

Meillä menee täällä pikkumiehen kans ihan hyvin. Nukutaan, syödään, kakataan ja välillä vähän huudetaan. Aika kiltti poika on. Ja niiiiiiin sulonen:)

Onnea loppumetreille ja onneks on pinoon tullu uusiakin, ettei kuihdu koko pino.

Norpanpoikanen ja poika 12 päivää (meneepä aika nopeesti)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=32324904-3651-11dd-8384-c...!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat