Voiko kierukan laittaa jos vauva syntynyt sektiolla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen ajatellut hormoonikierukan laittoa mutta vauvani on syntynyt sektiolla, joten onko kierukan laitto mahdollista? Onko jollekin laitettu ja sattuiko kamalasti? Pelkään kamalasti sen laittamista ja olen kuullut että jos ei ole synnyttänyt alakautta niin kipu on hirveä. Onko kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija

Ainakin siskolleni laitettiin ja sektiolla synnytti. Laittaminen sattui kuulemma niin, ettei mikään ole koskaan saattunut, mutta poisottaminen kuulemma sattuu vielä kovemmin. Mutta nääkin taitaa olla yksilöllisisä asioita. Ei välttämättä kaikilla koske samalla tavalla.

Vierailija

minä synnytin sektiolla ja kolmen kk päästä minulle laitettiin mekaaninen kierukka eikä sattunut TIPPAAKAAN! siis en tuntenut edes sitä nipistystä... taisi olla hyvä lääkäri, sillä olen oikeasti tosi kipuherkkä. mutta tutkimuskin tuntui pahemmalta kuin itse laitto

Vierailija

Itselleni on laitettu sektion jälkeen sekä hormonikierukka että kuparikierukka. Laittaminen ja poisottaminen ei sattunut yhtään. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että itse rutiinitutkimus tuntuu enemmän kuin kierukan laitto/poisottaminen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat