tekisipä mieleni käräyttää....

Vierailija

Kaveri tuossa kertoi kuinka ovat ostaneet sitä ja tätä ja vaikka mitä.

Sitten vielä kehui että lähtevät koko perhe etelään kahdeksi viikoksi.

No, mitäpä siitä, ihan tavallistahan tuo..MUTTA sitten alkoi kehua kuinka rahaa on vaikka kuinka kun sossu maksaa vuokrat ja muut ja lasten talvivaatteet ja kengät mitä kaikkea muuta.

Kaveri on itse hoitovapaalla ja mies työtön. No minä sitten ihmettelin että miten teillä oikeesti on varaa lähteä etelään, niin sanoi että hänen miehensä on töissä ja saa pimeästi 1700e kuussa.

AI että mua ärsyttää!!!!

Ei se tietty ole multa pois mutta kyllä tuo on musta aika törkeätä.

Eikä ainakaan tarttis tulla siitä kehumaan...

grr...

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Jos te oikeesti ootte noin kateellisia että täytyy ihan kelaan soittaa jonkun toisen ihmisen asioista niin ryhtykää itse pimeän työn tekijöiksi tmv. niin pääsette tekin " leveän" elämän makuun.

Vierailija:

Lainaus:

Kelaan kun käy kanssa pimeissä töissä ja nostaa työmarkkinatukea. Kuulin et sille oli lähetetty selvityspyyntö ja oli osannut selittää niin hyvin ettei mitään tutkittu enempää. Ei ollut kuulemma näyttöä ja rahat tottakai oli maksettu käteen, ei ne tilille laita. Käy vaan kylässä eräällä maatilalla kai, just joo. Työkkäri kuulemma vielä tietää asian mutta ei sitä voi todistaa. Tunsin itseni typeräksi ja päätin etten ikinä enää soita kenestäkään Kelalle ja äijä jatkaa leveetä elämäänsä ja haukkuu veronmaksajat typeriksi.

Vierailija

toivottavasti yksikään teistä ei ole minun tuttavani :((

ajattelitko yhtään kuinka paljon tämä sinun ystäväsi luotti sinuun kertomalla tästä...

minä en käräyttäisi mutta voisit ennemmin ottaa puheeksi ystäväsi kanssa sen että hän tekee väärin sinun mielestäsi, etkä voisi missään tapauksessa hyväksyä tuollaista...

jospa tämä vaikka sitten " pelästyttäisi ystäväsi ja hän sitten lopettaisi

Vierailija

mulla on tässä edessä oma sossun laskelma.. eli tuloiks lasketaan meillä mun ansiotulo kun myyn tupperwaree ja siitäkin tarvii jäädä 20% ns käteen eli ne ei voi koko summaa huomioida ellei sit toi 20% oo yli 150e jollon mun myynti tarvis siis olla noin 2600e mikä on mulle täys mahdottomuus.. muita tuloja meillä on asumistuki, työmarkkinatuki (miehelle), kodinhoidontuki, lapsilisä sekä vanhempainetuus..

menoja on vuokra 720,66e josta hyväksytty 670,21e!!! lisäks lasketaan menoiks lääkärinkulut (ei yksityisen), lääkkeet, sähkölasku, sairaalakulut..

ja noitten lisäks lasketaan perusosa jokaiselle.. alle 10-v lapsi:238,48e ja mulla ja miehellä on " muu 18-v täyttänyt" : 321,76e

ja itse asiaan:

must on kans väärin tolleen kusettaa sossun rahoja vaikka toisaalta sitä mieltä oonki et kaikki pois mitä sieltä voi saada.. on kuitenki olemassa ihmisii jotka todella tarvii niitä tukia ja jos tollasten huijareitten takia ne otetaan kaikki pois niin ei oo reilua ketään kohtaan kyllä!!!!!

Vierailija

kyseessä ei ole YSTÄVÄ vaan ihan kaveri, jonka kanssa nähdään silloin tällöin. Tämänkin takia ihmettelin, kuinka hän nyt innostui kehumaan rahoillaan, ja nimenomaan KEHUMAAN.

ap

Vierailija

Luuletko oikeasti, että joku on SOSIAALIPUMMILLE kateellinen? Siis joku normaali, töissä käyvä ja veroja maksava kansalainen? Kuule, ei ole!!! Meitä tavallisia ihmisiä vain ärsyttää ja lujaa, kun meidän tienaamat verorahat menee ihan vääriin taskuihin! Minua ei haittaa kustantaa sellaisten ihmisten toimeentuloa, jotka oikeastia apua tarvii. Mutta voi helkkari että ottaa aivoon, jos mun veroeurot menee jonkun pummin etelänmatkoihin.

Taidat olla itse samanlainen huijari ja pelkäät kiinni jäämistä!!!!

Vierailija

a. me maksetaan vähemmän veroja

b. mies rupee tienaamaan reilusti, työnantaja maksaa sos.maksut ja miehelle karttuu työeläkettä

c. perhe putoaa normaaliarkeen eikä elä illuusioissa ja opeta lapsiaankin samaan

ns. narauta se työnantajakin, kerro vaikka verottajalle ja eläketurvakeskukselle että tiedät työnantajan joka ei maksa eläkemaksuja eikä kai verojakaan

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat