Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausviikot?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

Oletteko muutkin saaneet eri raskausviikon neuvolasta minkä olette itse laskeneet näiden Vauva-sivujen vauvalaskurilla? Ja mä ainakin sain Kaks`plus-lehden vanhalla raskauskiekolla saman kuin täällä vauvalaskurilla. Ja neuvolassa sain tasan yhden viikon vähemmän. Kysyin siitä ja neuvolantäti rupesi almanakasta todistamaan että hänen laskemansa oli oikein. Laskettu aika oli sama molemmissa.

Kommentit (4)

Vierailija

jos on 6+2 niin täysiä viikkoja sulla on 6 mutta meneillään on seitsemäs viikko eli neuvola ajattelee sen niin että takana on raskautta vasta kuusi viikkoa(tai positiivisesti aateltuna JO ).

Mun mielestä tän sivuston laskurikin ilmoittaa että menossa on seitsemäs raskausviikko, jos en ihan väärin muista.

Sen päivän mukaan, milloin sulla alkoi viimeiset kuukautiset, lasketaan neuvolassakin raskausviikot kunnes sulla on eka ultra ja sikiön mitan perusteella se sitten joko varmistuu tai sitten sitä muutetaan, mutta siihen ultraan asti tuijotetaan menkkojen alkamispäivää. Kierron pituus vaikuttaa noissa laskureissakin ja saattaa antaa eri tuloksia. Jotkut laskurit olettaa kierron pituuden olevan 28pvää ja joissain laskureissa taas kysytään kierron pituus erikseen jolloin on mahollisuus saada yksilöllisempi laskettu aika, joka sekään ei kuitenkaa ole veden pitävä.

Huh, olipas pitkästi selitetty, toivottavasti ei menny jo aiheen vierestä kun innostuin kirjottamaan ja vastas kysymykseen..

Jade 32+2 (33. viikko menossa)

Vierailija

tuli neuvolassa kun olin laskenut laskureilla rv 7+4 kun menin neuvolaan saman sain kaks plus lehden kiekolla. Neuvolan tästy sai mulle samalla viikolla rv 11+4 oli satavarma että kattoi oikein.

Olisi kiva tietää millä viikoilla on menossa! Olisin halunnut ultraan aikaisemmin mutta ei kuulemma pääse. Yksityiselläkin on tiukkaa.

Vierailija

esim. 6+2 on neuvolassa rv6, vaikka esimerkiksi vauva laskurilla se on rv7. Olen huomannut, että käytäntö on samassa neuvolassa jopa eri hoitajalla eri systeemi.

Vierailija

Kävinpä kattomassa mitä tuo laskuri minulle sanoo. Mulla on kasassa nyt viikkoja 36+1 ja laskuri ilmoitti että menossa on 37. raskausviikko niin ku onki. Ja jos nyt menisin neuvolaan niin täti toteais et viikkoja on kasassa 36 ja saattaisipa todeta yksittäiset päivätkin, joita nyt on se yksi, vielä päälle. Eli ehkä puhutte terkan kans samasta asiasta, mutta hieman eri sanoin. Kun tuo laskuri näköjään ilmoittaa monesko viikko on meneillään ja neuvolassa puhutaan montako niitä on mennyt. Selitinköhän taas jotenki sekavasti...

No en tiiä. Mutta eiköhän pääasia ole että päädytte samaan laskettuun aikaan :)

Uusimmat

Suosituimmat