1.5 vuotiaat RiiviöPojat hiekkalaatikolla. ARGH

Vierailija

Eräässä puistossa käy äiti vähän reilu 1.5 vuotiaan villin pojan kanssa. Tämä poika vain riehuu ja juosta koheltaa ympäriinsä. Siinä ei sinänsä ole mitään kummallista, mutta hän kaiken aikaa riistää tavaroita toisilta lapsilta eikä äitinsä puutu siihen.

Heillä ei ole koskaan mukanaan oikein mitään leluja, hyvä jos lapio ja ämpäri joskus. Meidän pojan lelut kiinnostavat niin paljon että ne hänen pitää aina saada, ja tulee repimään ne lapsemme käsistä. Jos poikamme yrittää hakea leluaan pois, hän alkaa parkua äitiä ja äitinsä vain toteaa: " ei se poika sitä lelua sinulta ota" . Tämän äidin mielestä poikani ei saa ottaa omaa leluaan jos hänen lapsensa sen haluaa.

Mä suoraa sanoen näen punaista kun se kaksikko saapuu. Viimeksi tämä äiti lopulta tajusi viedä poikansa kotiin kun vain roikkui eräässä lelussa eikä suostunut antamaan sitä takaisin. Itki, huusi, karjui ja heittäytyi maahan. Eikä luovuttanut.

Miksi tuonikäiset pitää väen väkisin kuskata puistoon, jos AINA tulee tuollainen riita leluista? Toisten leluista jotka tämä toisilta riistää? Eikö olisi hyvä pitää hieman taukoa tuossa harrastuksessa jos aina tulee kaikille itku ja paha mieli. Lapsemme osaa kyllä jakaa tavaroitansa toisten lasten kanssa, siitä ei ole kyse. Tuon pojan hyökkäävä ja dominoiva tyyli vain saa siellä toisetkin lapset suuttumaan. Lopulta kaikki itkevät ja riitelevät.

Minä pidin tuossa vaiheessa taukoa kun omalla pojallani oli tuontapainen vaihe samassa iässä. Tuonikäinen ei kaipaa sosiaalista kanssakäymistä vielä, kun ei siitä kunnolla vielä mitään ymmärräkään.

Kommentit (14)

Vierailija

Se joka lähtee kotiin, ottaa tietty omansa mukan, mutta ei kukaan sano että hei, anna se mun lapio mulle, et sä sillä saa leikkiä!

Vierailija

leluaan sulta takaisin, mutta MINÄ KYLLÄ OTAN! Toisilta EI oteta lelua kädestä!"

Kyllähän nyt omilla leluillaan saa leikkiä ja niitä puolustaa tarvittaessa, jos kädestä tullaan repimään. Äitien, jotka opettaa käytöstapoja lapselleen, pitää opetella myös röyhkeämmäksi pitääkseen omaa ja lapsensa puolta tollasten törkimysten kanssa. Koska jos vanhemmat ei opeta tapoja niin yhteiskunta opettaa riiviötkin ja se on jo kovempi opetus:viimekädessä nuorisopsykiatria tai vankila!

Vierailija

Vanhemman tehtävä on opastaa lasta, ja jos on noin pieni lapsi ja tuollainen hankala vaihe, niin voi pitää pienen breikin puistoilussa. Myöhemmin jo ymmärtää paremmin ja selityksetkin tehoaa. Mutta toisaalta, jos äiti ei selitä niin..

Vierailija

Miksi sitten tullaan puistoon, vain toisten tavaroita viemäänkö?

Vierailija:

Lainaus:

Se joka lähtee kotiin, ottaa tietty omansa mukan, mutta ei kukaan sano että hei, anna se mun lapio mulle, et sä sillä saa leikkiä!

Vierailija

Jos on sitä mieltä että hänen lapsensa saa käyttää lupia kyselemättä toisten tavaroita miten haluaa. Eikä niitä edes saisi ottaa takaisin?? Hmm. Ei ihme että on niin paljon huonosti käyttäytyviä lapsia.

Vierailija

Siksi olen kuin en näkisi sitä. Aina välillä. kaipaan sosiaalista elämää ja tulen siksi mielelläni puistoon.

t. yks riiviön äiti

Vierailija

tämä poika oppii käyttäytymään, jos ei pääse sitä juuri sinne muiden lasten luokse harjoittelemaan??? Äidin pitäisi toki puuttua asiaan ja opettaa lastaan toimimaan oikein, mutta jos he lakkaisivat kokonaan käymästä puistossa, niin missä poika oppisi olemaan muiden lasten kanssa nätisti? Siis en hyväksy sitä, että vanhemmat katsovat läpi sormien lapsensa sopimatonta käytöstä, mutta juuri noinhan lapsi oppii, mikä on oikein ja mikä väärin. Jos meidän puistossa joku lapsi vie muiden leluja, sanotaan asiasta sekä lapselle että lapsen äidille. Ja otetaan lelu takaisin (jos se on siis jonkun lapsen kädestä viety). Vapailla leluilla saa meidän hiekkalaatikolla kaikki leikkiä ja se on mielestäni myös tyhmää, jos lapsi omii kaikki lelunsa, vaikka ei niillä leikkisikään.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

On turhauttavaa sanoa samasta asiasta jatkuvasti

Siksi olen kuin en näkisi sitä.

Ymmärrän että se on turhauttavaa, mutta jokuhan lapsesi käytöksestä silloinkin kärsii - jos et sinä, niin sitten muut. Ei ole mielestäni reilua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat