Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksimunasarjaisen ovulaatio?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko sinulla kokemusta/tietoa aiheesta? Esim. tapahtuuko ovulaatio vain joka toinen kk? Onko raskaaksitulo hankalampaa? Sivistäkää mua aiheen tiimoilta!

Kommentit (12)

Vierailija

kystä ehti kehittyä, mutta mulla oireet alkoi jonkin aikaa synnytyksestä. Aluksi huomasin sen, että vessassakäynnin jälkeen alavatsa oli kipeä (painoi vissiin rakkoa tms.). Tämä oireilu loppui kuitenkin suht pian. Sitten mulla alkoi alavatsa pömpöttämään niin kuin olisin ollut raskaana. Synnytyksestä oli kuitenkin kulunut niin vähän aikaa, että ajattelin vain etten ole vielä palautunut synnytyksestä. Sitten kun masu vain kasvoi, eikä vaatteet mahtuneet enää päälle, aloin epäillä olevani raskaana (imetin/ei ollut menkkoja). Kun testi näytti kuitenkin negatiivistä, niin menin lääkäriin. Siellä ultrassa paljastui, että masussa ei tosiaan ole vauva, vaan valtava kysta. Joku lääkäri epäili myöhemmin, että hormonitoiminnalla raskauden/imetyksen jälkeen saattoi olla vaikutusta siihen, että kysta kasvoi niin isoksi.

Vierailija

Mulla tarkastettiin jäljenne jäänyt munasarja ultralla (alapään kautta). Niin ja tuo heti napannut raskaus päättyi muutama päivä sitten ikävästi keskenmenoon (rv6) :(

Vierailija

Mulla vain yksi toimiva munatorvi ja on yllä omalla kohdallani vaikuttanut raskaaksi tuloon huomattavasti. Ekaa lasta kun oli yritetty 9kk:tta hakeuduin hoitoon ja munatorvihuuhtelussa todettiin että toinen torvi on tukossa. Julkisen puolen lääkäri sanoi ettei kuulemma haittaa raskaaksituloon, saattaa vaan kestää hieman kauemmin. Seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi. Toista lasta yritettiin 10kk ja sitten hain clomit ja neljännestä kierrosta tulin raskaaksi. Tätä kolmatta on nyt yritetty tammikuusta asti ja nyt on menossa taas eka clomikierto ja toivon että naiden avulla tulisin taas raskaaksi. Eli minulla tämä toimiva munatorvi ainakin ovuloi todella harvoin ja siksi tarvitsen clomit avuksi. Jos sulla on aktiivinen torvi tallella(esim. ovuloit joka toinen kuukausi) niin ei pitäisi mitään hirveää hätää olla. Jos raskaaksi tulo pitkittyy, minun neuvoni on että käyt hakemassa clomifen-kuurin.

Vierailija

munasarja? Minulta myös poistettiin toinen laparoskopiassa kystan takia ja lääkäri vain mainitsi että toinen näytti normaalilta. Ovulaatiotestillä sain kahtena peräkkäisenä kuukautena plussan joten voinko luottaa niihin että siis varmasti ovuloin?t:ap

Vierailija

olen tuo edellinen joka kirjoitti toisena. Enpä tajunnut, että mun viestin jälkeen 2/4 muuttuu tietenkin 2/5, ja nyt taas 2/6.. joopa joo (heti raskaus pienensi aivokapasiteettiä ;) ).

Se piti vielä sanoa, että mulla tuo jäljelle jäänyt munasarja tarkastettiin sen vuoksi, että se poisto oli jouduttu tekemään valtavan kystan takia, joka leikattiin tähystyksellä (jonka yhteydessä siis piti poistaa tuo munasarja). Tuossa jälkitarkastuksessa jäljelle jääneestäkin munasarjasta löydettiin rakkuloita. Ja annettiin jatkoaika ens tammikuulle. Kävin kuitenkin tuon tarkastuksen jälkeen paniikissa yksityisellä (kun pelkäsin, että kohta pitää poistaa toinenkin munasarja), niin rakkulat olivatkin onneksi puhjenneet itsekseen. Sekavasti selitin, mutta anyway..

Vierailija

ja mulla on ainakin menkat tullut normaalisti joka kuukausi (oon käyttänyt pillereitä). Lääkäri vakuutteli, että toisen munasarjan puuttuminen ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tuloon. Neuvolassakin sanoivat, että ei siihen vauvantekoon tarvita kuin yksi toimiva munasarja. Toivottavasti asia tosiaan on näin. Esikoisen kohdalla tulin raskaaksi helposti (silloin oli vielä molemmat munasarjat tallella) ja juuri aloitettiin yrittämään toista lasta. Joten saa nähdä miten nyt käy..

Vierailija

että lääkäri oli oikeassa. Ei tuo toisen munasarjan puuttuminen välttämättä vaikuta tuohon raskaaksi tulemiseen. Mulla nappasi heti ekalla kierrolla, kun oltiin jätetty ehkäisy pois. (esikoinen tuli toisella kierrolla/ silloin kahdella munasarjalla). Joten toivoa on!! Pelotti kyllä mullakin kovasti onko raskaaksitulo vaikeaa. Mutta nyt pelottaa sitten enää, että kaikki menee loppuun asti hyvin..

Tuo 2/4

Vierailija

tiedän millaista se on. Toivottavasti tärppää pian uudestaan! Kiitos vastauksista, ei kai tässä nyt sitten auta kun porskuttaa eteenpäin ja toivoa että vauvaonni osuu vielä kohdalle. Hyvää uuttavuotta!t:ap

Vierailija

Kyllähän mullaki menkat tulee joka kk, sehän on selvää mutta ovulaatio mietitytti. Ois kiva kuulla miten kauan on menny ennenku on tullut raskaaksi kun munasarjoja on vain yksi? Onko teillä lääkäri " todennut" jäljellejäävän munasarjan hyväkuntoisuuden jotenkin?

Uusimmat

Suosituimmat