NOVOI HYVÄNEN AIKA! 10 kk tyttöni söi kännykkääni, joka oli latauksessa!

Vierailija

Se johto, joka liitetään kännykkään oli aivan märkä ja kännykkä siitä kohtaa myös!!!

Kai ne on jotenkin suojattu, ettei säkäriä saa?! Ja kai tuo ois itkenyt?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

jotka suojamaadoitettuun pistorasiaan työnnettäessä koskettavat pistorasian maadoitusliuskoja. Katso esimerkiksi pesukoneesi pistoketta.

Vierailija

Miksi sitten keittiön ja pesutilojen pistorasioiden on oltava maadoitettuja? Minä olen ymmärtänyt että siksi, että ainakin vähentävät tällivaaraa, jos pistorasiaan kiinnitettyyn sähkölaitteeseen koskee esim. märkänä.

Pistorasiasta näkee helposti, onko se maadoitettu: jos siinä on kaksi metallista listaa, niin se on maadoitettu.

Vierailija

mulla meni vähän yli hilseen noi jutut ja maadoitustakaan en voi ko. pistorasiasta tarkistaa, kun siinä on päällä sellaiset lapsisuojat, mutta jos siis oikeen ymmärsin ei tarvi huolestua ja ruveta soittelemaan kaikenmaailman eri instansseihin.

Ja hyvinvoivaltahan tuo tyttö vaikuttaa.

ap

Vierailija

Sieltä ei kai pitäisi tsägäriä tulla.

Ja kyllä tuntuu, että tyttö olisi varmana itkenyt, jos olisi saanut tällin.

Voi että on tuo aikaa, kun lapsi on pieni ja puree ihan kaikkea! =/

Vierailija

niin ihminen on hengenvaarassa jos ko. laitteen eristykset pettävät ja metallikuorisen laitteen kuori/kotelo tulee jännitteelliseksi ja ihminen koskee laitteeseen joutuen vaiheen ja maan väliin.

Jos laite _ja_ pistorasia on suojamaadoitettu johtuu hännite suoraan maahan, muodostaen oikosulun, jolloin sulake palaa.

Jos laite on suojaeristetty (kotelointi on eristettä, kuten muovia), kuten televisio, hiustenkuivaaja, kännykän laturi jnejnejne, ei maadoitukselle ole mitään tarvetta, eivätkä tälläiset laitteet ole maadoitettuja. (ihan sama työntääkö suojamaadoitettuun pistorasiaan vai ei).Selitinkö nyt tarpeeksi ymmärrettävästi? :)

Vierailija:

Lainaus:

Miksi sitten keittiön ja pesutilojen pistorasioiden on oltava maadoitettuja? Minä olen ymmärtänyt että siksi, että ainakin vähentävät tällivaaraa, jos pistorasiaan kiinnitettyyn sähkölaitteeseen koskee esim. märkänä.

Pistorasiasta näkee helposti, onko se maadoitettu: jos siinä on kaksi metallista listaa, niin se on maadoitettu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat