Miksi päivystyksessä on aina niin kettumaisia hoitajia? ov

Vierailija

Loukkasin käteni lasinsirpaleeseen toissapäivänä ja se haava tuli suoraan suonen päälle. Eilisestä asti tuota kättä on pistellyt ja se on puuduksissa (ranteen kohdalta). Eli luultavasti hermossa on jotain vikaa, koska ei mulla koskaan aikaisemmin ole mustelman kanssa käynyt tuolla tavalla.

Katsoin eilen netistä tuon päivystys systeemin ja siellä aivan selvästi ilmoitetaan, ettei päivystykseen varata aikoja vaan se on "liukuhihna systeemi". Eli pyysin äitini lastenvahdiksi ja menin jonottamaan. Ensimmäinen kommentti vastaanoton tätsältä: MIKSI SÄ TÄNNE TULET ILMAN AJANVARAUSTA????!! Oikein veetuntuneella äänellä.

Pääsin hoitajan vastaanotolle, joka vaan tuumasi, että tuossa on mustelma ja tule myöhemmin uudestaan, jos tuo mustelma leviää. Just, näkeekähän sen jo lapsikin, että tuossa on mustelma. Jotenkin tuntuu, ettei tuo hoitsu edes kuunnellut, mitä mä selitin.

Kommentit (12)

Vierailija

meilläpäin ei enää nykyään saa soittaa aikaa päivystykseen, koska täällä ollaan siirrytty kansainväliseen triange-järjestelmään.

Eli sh arvioi päivystykseen saapuvan potilaan ja luokittelee hänet A-E luokkaan.

E-potilas ei ole ensiapupotilas, vaan hänet ohjataan ottamaan yhteyttä omaan terveysasemaansa arkipäivänä.

Vierailija

Päivystykseen mennään todella akuutin asian takia! Tuommoisen vaivan takia varataan aika omalta terveysasemalta! Sinä olet varmaan niitä vanhempia, jotka vievät lapsen keskellä yötä päivystykseen korvakivun takia....?

Vierailija

Kerroppas arvon kakkonen, miksi helvetissä mä olisin mennyt päivystykseen toissa päivänä, kun tuo ranne ei ollut silloin tuollainen? Ja mihinkäs mä sitten olisin mennyt, koska meidän alueella ei ole oma lääkäriä edelleenkään vaan potilaat hoitaa muiden alueiden lääkärit ja jonot on sen mukaiset (olet onnekas, jos saat ajan kahden kuukauden päähän).

Vierailija

annetaan tarvittaessa kotihoito-ohjeet ettei tarvitse turhaa tulla päivystykseen. Joku voi soittaa 100 km:n päästä päivystykseen, joten parempi soittaa ensin kuin ajaa turhaan pitkä matka.

Vierailija

Siis se, johon mennään terv. keskuksesta riippuen joko ajanvarauksella tai ilman. Jos th olisi sitten katsonut tarpeelliseksi, sinua olisi tullut viereisestä huoneesta lääkäri vilkaisemaan. Päivystys ihan väärä paikka.

Vierailija

2 vuorokautta vanha asia ei ole enä päivystysasia. Se olisi ollut päivystysasia jos lasinsiru olisi avannut suonen ja olisit mennyt vertavuotavana samantien lääkäriin.

Se hoitsu on pitänyt sua uusavuttomana tapauksena, joka tulee mustelman takia päivystykseen eikä sitä ole huvittanut kuunnella sun jorinoita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat