Onko muilla lopussa vaaviin liikkeet juuri sen 10 per tunti? Onko se " normaalia" ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Yöllä oli tosin IHAN ÄLYTÖN möykkä päällä, mutta tänään parhaammassa tapauksessa 10liikettä/1h.

rv 39+3

Kommentit (7)

Vierailija

koska olin huolissani vauvan liikehdinnästä. Terkka sanoi, että ei liiku enää niin paljon, koska ei ole enää tilaa.

Käski laskea tunnin, jos ei liiku sitä 10/tunti niin toinen tunti laskentaa. " mikäli liikkeet laskevat alle 10kpl/h, jatka laskua toinen tunti, Jos tilanne pysyy samana ota yhteys poliklinikalle vuorokauden sisällä"

Itse luotan siihen että vauva liikkuisi ainakin välillä, jos ei vähään aikaan ole tuntunut mitään, alankin sitten herättelemään.

Itsellä muuten makea auttaa vauvaa liikkumaan, oletko kokeillut?

Jos huolettaa kannattaa soitella synnärille tai terkalle (jos vielä mahdollista tähän aikaan)

kymppikaks ja rv36+3 mutta silti ahdasta tällä beibillä.

Vierailija

Ensimmäisen kohdalla saattoi mennä niin, että koko viikonlopussa liikkeitä oli tuon kymmenen. Neuvolassa jo asian perään kyseltiin, mutta en osannut olla huolissani. Nyt kolmatta odottelen, rv 23 noin ja mahassa sellainen futari, että ihan kuin kylkiluutkin kolisisi jo. Meno on lähes taukoamatonta. Niinpä tämänkin yksilöllistä.

Vierailija

koska käytiin tuossa viime viikolla paniikissa synnärillä, kun ei ollut vauva seitsemään tuntiin liikkunut yhtään. Tämä lapsi on tosi täsmällinen liikkeidensä kanssa ja en ollut aiemmin laskenut ollenkaan, koska liikkuu niin kovasti vieläkin. Illalla, aamulla ja aamupäivällä liikkeitä tulee ainakin päälle 30 puolessa tunnissa! Jotenkin tuntuu, että onkohan tämäkään ihan normaalia.. ei tuota tilaa kuitenkaan enää niin kovasti ole. Taitaa olla tulossa joku ylivilkas tapaus. Mutta onhan hänellä tietysti nukkuma-ajatkin, jolloin ei niin kovasti liiku, saattaa vain kylkeä kääntää.

Kielo ja tyttö 38+5

Vierailija

Riittää että siihen aikaan päivästä, kun vauva on vilkkaimmillaan, bongaa sen 10 liikettä tunnissa, muuten voi olla hiljaisempaa.

Kyllä mulla ainakin tässä loppuvaiheessa on päivällä pitkäänkin hiljaista, vauvahan nukkuu paljon. Iltaisin on yleensä parin tunnin " akrobatiashow" , joinakin iltoina tosi tuskallinenkin, joinakin rauhallisempi.

Eli jos yöllä on ollut vilkasta, ei tarvitse olla huolissaan jos päivällä ei mitään kuulu. Odotahan ensi yötä!

Terv. Ninnuli rv41+1

Vierailija

En tietenkään laske joka tunti vaan yhtäkkiä havahdun jossain vaiheessa päivää (yleensä tähän aikaan) - nyt toinen kerta tämän raskauden aikana- että koko päivänä ei ole ollut liikehdintää.

Nyt näyttää jo tilanne tosin hieman paremmalta. Lapsivettä on vähän, joten käskettiin seuraamaan liikkumista. Sanoin miehelle yöllä, että huominen on varmasti hiljainen päivä kun yö heitettiin volttia ja nyt sitten jo menasin itse säikähtää :)

Vierailija

10 liikettä/tunti, mutta huomioi että lasket liikkeet aina samaan aikaan vuorokaudesta (kannattaa tietenkin silloin kun vaavi vilkkaimillaan). Ei sitä liikelaskentaa kannata joka tunnille tehdä, pitäähän vaavin nukkuakin välillä. Itse huomannut että vaavi sätkii aamuyöstä, aamupäivällä, iltapäivällä ja taas nukkumaan mennessä. Välissä on hiljaisempia hetkiä. Enkä aina tunne liikkeitä jos itse hommaan jotain. Joskus lenkillä on kyllä tullut potkuja kylkiin :)

Rouva 28+ oliko se 3 tai jotain päälle..

Vierailija

niin että katsoisin kellosta tunnin aikaa ja laskisin joka liikkeen. Mulle sopii paremmin tommonen yleinen tarkkailu, että liikkuu suht yhtä paljon kuin ennenkin. Ainakin täällä on pitkiä pätkiä vailla mitään liikettä varsinkin päivisin, mutten ole alkanut herättelemään. Pitäähän sitä vauvan saada nukkua silloin kun nukuttaa. Usein itsekin havahdun näihin aikoihin, etten ole paljoa mitään liikettä havainnut. Silloin on kyllä itsellä ollut jotain tekemistä, ettei ole ehtinyt keskittyä koko asiaan. Illalla sitten on aina möyrintä alkanut ennemmin tai myöhemmin, joten en ole huolestunut.

Kitty rv 36+1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat