Äitiysrahauudistus!

Vierailija

Osaisko joku heti kertoa, että onkohan mulle mitenkkän mahdollisesti tulossa suurempaa äitiysrahaa kuin minimi, kun olen ekan kerran ollut äitiyslomalla v2002 ja päiväraha silloin 58¿/pvä.

Toinen äitiysloma v2004, silloin minimi koska en ollut välissä töissä.

Nyt jään kohta kolmannelle ja esikoinen täytti elokuussa kolme.

En ole siis töissä ollut vuoden 2002 jälkeen.

Olen kaksi kertaa laittanut Kelaan sähköpostia, eivät vastaa. Sivuilta en saa selkoa ja soittaa en lasten kanssa pysty.

Kommentit (3)

Vierailija

1.10.2005 alkaen vanhempainpäiväraha voi määräytyä myös edellisen vanhempainpäivärahan perusteena olleen työtulon mukaan. Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa tai adoptiolapsen hoitoon ottamista. Uudistus koskee niitä perheitä, joiden uusi äitiysrahakausi alkaa 1.10.2005 tai sen jälkeen.

Vierailija

1.10. jälkeen äp-raha voidaan maksaa samansuuruisena kuin edellisestä lapsesta, JOS se edellinen ei ole täyttänyt 3 vuotta uuden äitiysloman alkaessa. Ei siis ole sinun kohdallasi mahdollista saada samaa kuin esikoisesta, ainoastaan sama kuin toisesta lapsesta, mikä on kohdallasi se minimi. Jos olisit saanut toisesta lapsestasi korkeampaa äp-rahaa, saisit nyt tästä kolmannesta sen saman.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat