Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärrätkö ihmistä, joka adoptoi vammaisen/sairaan lapsen?

Vierailija

Siinähän se otsikossa tulikin. Mietin vaan tuon down-keskustelun tiimoilta ja muutenkin, että miten suhtaudut, jos saat tietää vaikka naapurisi adoptoineen vammaisen tai sairaan lapsen? Entä onko eroa siinä, onko kyseessä kotimainen vai kansainvälinen adoptio? (Niin moni kun sanoo, ettei haluaisi lapsekseen vammaista - vaikka osa ehkä tarkoittaa, ettei haluaisi LAPSESTAAN vammaista, missä on iso ero.)

t. kv-adoptoidun huuli-suulakihalkiolapsen äiti

Kommentit (9)

Vierailija

Itse voisin adoptoida lapsen jolla on parannettavissa oleva sairaus, mutta en pysyvästi vammaista. Mulla ei yksinkertaisesti ole voimavaroja sellaiseen.

Jos biolapsi osoittautuisi vammaiseksi, olisi tietysti pakko kaivaa itsestään se jaksaminen, mutta silti en ehdoin tahdoin valitsisi hankkiutua sellaiseen tilanteeseen.

Vierailija

Ymmärrän jos joku abortoi lapsen. En tee mielessäni mitään eroa sillä onko adoptoitu lapsi vammainen vai vammaton. Jos itse adoptoisin, ottaisin sellaisen lapsen kuin saisin. Ihan niin kuin muutenkin otan sellaisen kuin saan. Minulla on yksi ei itse tehty lapsi. Hänetkin tiesin ottavani jo ennen syntymäänsä, vaikka riskit vammaisuuteen oli olemassa.

Vierailija

mun pitäis niitä yäämrtää, eihän se kuulu mulle millän lailla. onko sillä nyt niin välilä minkälaisen lapsen adoptoi, jos kerran adoptoi? miksi sua kiinostaa muiden meilipiteet noin paljon

Vierailija

Kun joskus vain kuulee sellaisiakin mielipiteitä, että mitä tänne tuot ulkkiksia meidän verovaroilla hoidettavaksi :( Enkä mä nyt niin kauhean tärkeänä teidän mielipiteitä pidäkään oman perhemuotoni kannalta, tulipahan mieleen kysyä.

Muuten, toisissa ketjuissa "mollatut" down-lapset ovat hyvin haluttuja erityistarveadoptiolasta hakevien keskuudessa, verrattuna vaikka cp-vammaisiin tai kehitysvammaisiin.

Vierailija

tiedän että olisi rankkaa, mutta eihän lapselta sen perusteella voi kieltää tulevaisuutta, että hän sattuu olemaan vammainen. Yhtä oikeutettu hänkin on saamaan kodin.

Vierailija

Aivan yhtä vähän ymmärrystä olen itsekin saanut osakseni joka kerta, kun olen hakenut uuden "ongelmakoiran" tai -kissan kotiimme eläinkodista. Minä yksinkertaisesti rakastan eläimiä. Monet ihmiset eivät ymmärrä hurahtamistani heitteillejätettyihin eläimiin, mutta minä olen tyytyväinen omiin ratkaisuihini.

Uusimmat

Suosituimmat